Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو گفت: پیشرفت تکنولوژی منشا اقتدار ملی است و باید برای شکل‌گیری آن برنامه داشته باشیم و به آن بپردازیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور گفت: ارتباط دانشگاه به معنای عام با صنعت یکی از مطالبات رهبری است که نقش پارک‌های علم و فناوری در این زمینه کلیدی است و تاکنون پیشرفت چشم گیری در آن رخ نداده تا بتوانیم آن را به عنوان موفقیت عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بحث مرجعیت علمی و فناوری هم از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری است که متاسفانه شاهد هیچ واکنشی از مراجع ذیربط نبوده این و هیچ سیاست و برنامه‌ای در این زمینه از سوی نهاد‌های مربوط تدوین شده است.

سرکار تصریح کرد: بحث مهاجرت نخبگان از دیگر مطالبات نهاد مقام معظم رهبری که در جلسه اخیر به آن اشاره شد و باید دید که نقش ما در این مسئله چیست و چرا نخبگان علمی از ایران می‌روند؟ نیرو‌های انسانی متخصص و جوانان بزرگترین ثروت ملی هستند، اما ما فکر می‌کنیم که ثروت ملی در عمق زمین است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اظهار داشت: جوانان ثروت ملی این سرزمین هستند که ما آن‌ها را نگاه می‌کنیم، اما نمی‌بینیم و این بین این دو تفاوت زیادی است. بزرگترین کفران نعمت در این مملکت بی‌توجهی به نخبگان علمی است اگر از فرآوری نخبگان ایران استفاده شود صد‌ها برابر ثروت ملی تولید خواهد شد.

سرکار بیان کرد: پیشرفت تکنولوژی منشا اقتدار ملی است و باید برای شکل‌گیری آن برنامه داشته باشیم و به آن بپردازیم. مهمترین مسئله ما در دانشگاه‌ها تغییر نگرش و رفتار است هنوز دانشگاه‌های ما مبتنی بر آموزش و سنتی محور فعالیت می‌کنند و پژوهش هم در همین راستا کار می‌کند.

او اضافه کرد: برای رفع این معضل باید در ابتدا تغییر نگرش به ایجاد کنیم که بخشی به کار فرهنگی و بخشی به تبیین مطالبات بستگی دارد. وقتی شاخص‌های ارتقا مبتنی بر آموزش و مقاله شکل می‌گیرد همه افراد به همان جهت هدایت می‌شوند. ایلخان دانشگاه‌ها به وزارت علوم است که باید شاخص‌های علمی کشور را نشان دهد.

سرکار گفت: پارک‌های علم و فناوری ۱۰ درصد در تمام شرکت‌ها سهام دارند و باید این موارد را برای رشد و پیشرفتشان تسهیل کنیم و در بحث علمی رشد یافته ایم و مقاله بنیه شاخص علمی کشور است که بدون آن نمی‌توانیم در فناوری پیشرفت کنیم.

وی افزود: پتنت شاخص توسعه و فناوری کشور است و باید دید که کشور تا چه میزان پتنت بین المللی دارد؟ اینکه کشور‌ها در برزیل یا آفریقای جنوبی و … سرمایه گذاری می‌کنند با نگاه به بنیه علمی این کار را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو در پایان گفت: باید فرصت مطالعاتی استادان و دانشجویان را به ماموریت‌های عادلانه و فناورانه تبدیل کنیم تا پیشرفت و رشد همه جانبه کشور رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو پارک های علم و فناوری دبیر ستاد ویژه فناوری نانو ثروت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، سجاد عباسی فشمی مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث که در حقیقت بهترین‌ها و برترین‌های این صنعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویایی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شده و تاکنون صدها رزومه به دست ما رسیده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است.

عباسی فشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، کارفرمایان و کارجویان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی می‌توانند به سامانه صدف به نشانی iranhealth۲۰۲۴.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090208 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق