Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد این کشور بر این باور است که هنوز زود است شدنی بودن تغییر پارامترهای توافق کاهش تولید نفت میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک ارزیابی شود.

 خبرگزاری اینترفکس به نقل از الکساندر نواک نوشت: تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس درباره سیاست تولید نفت در چهارم ژانویه (۱۴ دی) گفت و گو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، دو منبع آگاه به رویترز گفتند: نرخ پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق محدودیت عرضه از ۱۱۶ درصد در اکتبر به ۱۱۷ درصد در نوامبر افزایش یافت که نشان می دهد سطح تولید بسیار پایینتر از اهداف توافق شده، مانده است. نرخ پایبندی ۱۰ عضو اوپک که در این توافق مشارکت دارند، ۱۲۲ درصد و نرخ پایبندی تولیدکنندگان غیرعضو اوپک ۱۰۷ درصد بوده است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش دسامبر بازار نفت خود اعلام کرد اوپک پلاس ماه گذشته ۶۵۰ هزار بشکه در روز پایینتر از سقف توافق شده نفت تولید کرده است در حالی که این رقم در اکتبر ۷۳۰ هزار بشکه در روز بوده است.

آمار اوپک پلاس نشان می دهد نیجریه و آنگولا که تولیدکنندگان غرب آفریقای عضو این گروه هستند، همچنان برای رسیدن به هدف تولید اوپک مشکل دارند و نرخ پایبندی آنگولا به محدودیت عرضه اوایل امسال به حدود ۳۰۰ درصد رسید. نرخ پایبندی نیجریه ماه گذشته در پی افزایش ملایم تولید، ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۲۳۹ درصد رسید. این دو کشور به دلیل کاهش سرمایه گذاری، استمرار مسائل تعمیراتی و خروج شرکتهای انرژی بین المللی، در سالهای اخیر نتوانسته اند اهداف تولید نفت را محقق کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت و میعانات گازی روسیه که شامل توافق نمی شود، در دسامبر نسبت به نوامبر تا حدود زیادی ثابت بوده است.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ پایبندی تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات

به گزارش پارس نیوز، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید.

 این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه. نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با ۴ صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۲ درصد رسید.​

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین