Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:30:08 GMT

انتقال پادگان ۰۴ به دیگر استان ها منتفی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۶۲۷

انتقال پادگان ۰۴ به دیگر استان ها منتفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داریوش کریمی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: فاز اول تصفیه خانه این مرکز چند سال پیش افتتاح شد و فاز دوم آن هم در چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بهداشت و محیط زیست هرچند ماه از آن بازدید می کنند اگر مشکلی وجود داشته باشد به ما گزارش می کنند و بعید می دانم بوی نامطبوع فاضلاب این مرکز مردم روستاهای اطراف را اذیت کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مرکز ۰۴ سال ۱۳۰۴ در قالب پادگان آموزشی درشهر بیرجند ایجاد شد و در سالهای بعد چند گردان به آن افزوده شد و سال ۱۳۸۲ این مرکز به نام مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا (ع) مزین و سال ۱۳۹۲ از بیرجند به خوسف منتقل شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اوامر فرمانده نزاجا بحث انتقال این مرکز فعلاً منتفی شده است.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان سال تکریم کارکنان وظیفه نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این راستا در قالب طرح های لبیک یا خامنه ای ۲۹ طرح تکریم اجرا شده و حداکثر تلاش خود را برای رضایتمندی کارکنان وظیفه انجام می دهیم.

فرمانده مرکز ۰۴ بیرجند تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا برنامه های آموزشی به چهار هفته کاهش یافت و در حال حاضر این برنامه ها در قالب شش هفته اجرا می شود و از سال ۱۳۹۶ یکی از خواسته های مقام معظم رهبری علاوه بر آموزش های نظامی، فرا گیری یک مهارت در دوره سربازی بوده است.

وی تصریح کرد: سربازانی که برای طی دوره آموزشی به این مرکز می آیند از نظر تحصیلی دارای مدارک زیر دیپلم تا دکتری می باشند و براساس تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تقریباً همه سربازان در نزدیک ترین محل سکونت خود آموزش می بینند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مرکز آموزشی گفت: از اسفند سال ۱۳۹۸ با شیوع کرونا در همه پادگان ها دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود و با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی اقدامات لازم برای مدیریت کرونا انجام شده و با ورود سربازان از استان های مختلف به این مرکز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تب سنجی می شوند.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: افراد مشکوک در نقاهتگاه نگهداری می شوند و تا کنون هیچ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در این مرکز آموزشی نداشته ایم.

وی ادامه داد: به خانواده سربازان اطمینان می دهیم که همه تلاش خود را برای رفاه و آسایش آنها به خصوص در دوران کرونا انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین در این دوران با ضد عفونی اماکن و معابر و برپایی ایستگاه های پایش به مردم خدمت رسانی کرده ایم.

وی با بیان اینکه لشکر ۳۰ بیرجند در محل قبلی این مرکز مستقر شده و ارشد نظامی آجا در منطقه در صورت نیاز باید در زمینه اراضی موسوم به اراضی پادگان اظهار نظر کند، اضافه کرد: سربازان متاهل به نزدیک ترین پادگان آموزشی محل سکونت خود منتقل و برای هر فرزند از کسر خدمت برخوردار می شوند و خود آنها، همسر و فرزندانشان از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

ارتش در همه صحنه ها در کنار مردم

وی تاکید کرد: ارتش همیشه در همه صحنه ها در کنار مردم بوده است و خدمات مورد نیاز را به آنها به ویژه در حوادث طبیعی مانند سیل ارائه می کنند و با توجه به ظرفیت های این مرکز هر لحظه آماده خدمت به مردم هستیم.

وی بیان داشت: در راستای کمک های مومنانه پرسنل این مرکز کمک های خود به سربازانی که بضاعت کمتری دارند به ویژه سربازان متاهل اهدا کرده اند.

وی از وجود مرکز مشاوره در این مرکز آموزشی و سربازان مشاور در هر یگان برای رسیدگی به مشکلات سربازان در این باره خبر داد و توانمندی سربازان در عرصه های مختلف، فراهم شدن زمینه استقلال جوانان، آمادگی برای پذیرش مسولیت و افزایش تحمل جوانان را از مهم ترین دستاوردهای دوران سربازی اعلام کرد.

کد خبر 5381143

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مرکز آموزش 04 بیرجند بیرجند داريوش کريمي ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا آتش سوزی ایلام مرکز آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم