Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه اعلام کرد: «در چارچوب اقدام متقابل حقوقی علیه دولت و مقامات آمریکایی و با عنایت به طرح دعوای تعدادی از آسیب‌دیدگان از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی علیه دولت آمریکا و مقامات وقت اجرایی این کشور نزد شعبه ۵۵ حقوقی دادگستری تهران به دلیل حمایت‌های مادی و معنوی صورت گرفته خواندگان آمریکایی از رژیم ستم‌شاهی و تشویق و تحریک این رژیم و ساواک به ارتکاب جنایات و شکنجه علیه آنان، پس از برگزاری جلسات رسیدگی، دادگاه، دولت آمریکا و سایر خواندگان آمریکایی را به مبلغ ۱۲/۷۲۶/۹۴۵/۸۰ (دوازده میلیارد و هفتصد و بیست و شش میلیون و نهصد و چهل و پنج هزار و هشتاد) دلار در این پرونده‌ها محکوم نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد خواهان‌های این پرونده‌ها ۵۵ نفر از زندانیان سیاسی و ورثه آن‌ها از استان‌های تهران، گلستان، قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هستند. خواندگان این پرونده‌ها نیز دولت آمریکا، سازمان سیا، وزارت خزانه‌داری و بانک مرکزی و ورثه ۷ نفر از رؤسای جمهور پیشین و مقامات آمریکا می‌باشند.

لازم به توضیح است از ابتدای سال جاری تاکنون، محاکم آمریکا علیه دولت و مقامات ایرانی مبلغی حدود ۱۹ میلیارد دلار رای صادر کرده‌اند. یکی از برنامه‌های نظام قضایی، شناسایی اموال و دارایی‌های آمریکا در کشورهای ثالث از طرق مختلف و انجام هماهنگی با محاکم آن کشورها برای بررسی امکان اجرای این احکام می‌باشد.»

کد خبر 644765 برچسب‌ها ایران و آمریکا قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان تبریزی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمریکا باید فوراً به نقض فاحش اصل آزادی بیان پایان داده و به حقوق مسلم دانشجویان در بیان دیدگاه‌های خود احترام بگذارد.

وی افزود: مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر باید از تمام ابزارهای خود در جهت جلوگیری از اقدامات دولت آمریکا در نقض حقوق دانشجویان استفاده کند.

فرماندار تبریز ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب دوگانگی استانداردهای هئیت حاکم آمریکا در استفاده ابزاری از شعارهای حقوق بشری در راستای عداوت با دولت‌های آزادی‌خواه را غیرکتمان کرده است.

فاتح همچنین ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌های تبریز می‌خواهم امکان بورسیه کردن دانشجویان آمریکایی را به خاطر دفاع از آرمان ملت فلسطین که از تحصیل منع شده‌اند را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ثمن های فعال در حوزه مقاومت باید زمینه و بستر لازم جهت دعوت از دانشجویان آمریکایی را فراهم کنند.

کد خبر 750506

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند