Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اگرچه زمانه دور کُرسی نشستن و کاسه‌های کشمش و لبو و انار روی کرسی به سر آمده و بخاطر نگرانی از اوج گیری دوباره بیماری کرونا خیلی هم نمی‌توانیم دور هم جمع شویم، اما می‌شود دورهمی‌های کوچک خانوادگی خود را در طولانی‌ترین شب سال با قصه‌ها و داستان‌های قدیمی گرم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهنار فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در آستانه شب یلدا،  این شب‌ها را فرصت خوبی برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها با قصه گویی و خاطره گویی باید شب یلدا را نزد فرزندان خود به یادماندنی کنند.

فتاحی با بیان اینکه شب یلدا از گذشته آداب و رسوم خاصی در بین ایرانیان داشته، افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را با این آداب و رسوم آشنا کنند تا آن‌ها هم در آینده از این شب و آداب و رسوم آن برای فرزندان خود بگویند و این شب را بزرگ بدارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: گذشتگان ما همه تلاششان را برای انتقال این فرهنگ و آیین به ما داشته اند و ما هم نباید اجازه بدهیم آداب و رسومی مثل شب یلدا در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.

فتاحی با بیان اینکه قصه گویی از گذشته‌های خیلی دور پای ثابت شب‌های یلدا و جذاب‌ترین و مرسوم‌ترین سنت شب یلدا بوده و بزرگتر‌ها و قدیمی‌ها همیشه از آن یاد می‌کنند، اظهار داشت: در این شب خواندن قصه‌هایی مثل قصه‌های شاهنامه، قصه هزار و یک شب، قصه‌های ننه شهرزاد و... مرسوم بوده است.

فتاحی در ادامه از قصه‌گویی به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌های تربیتی یاد کرد و افزود: یکی از اثرات قصه گویی کنار هم بودن خانواده خواهد بود که باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین آن‌ها می‌شود.

فتاحی یادآور شد: تأثیرپذیری از شخصیت قصه ها، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان نیز از دیگر تأثیر‌های آموزشی و تربیتی قصه گویی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شب یلدا قصه گویی آداب و رسوم قصه گویی شب یلدا قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند

ده روسی لیاقت سرمربیگری در رم را دارد و کارش را هم خوب انجام می‌دهد.

طرفداری | فرانچسکو توتی، اسطوره رم از پیشرفت دنیله ده روسی به عنوان سرمربی جالوروسی صحبت کرده است.

توتی در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت در مورد دوست صمیمی و هم‌تیمی سابقش در رم که هم‌اکنون هدایت این باشگاه ایتالیایی را برعهده دارد صحبت کرده و گفته که دوست دارد ده روسی در رم بماند.

امیدوارم او برای مدت طولانی در رم بماند. اول به خاطر اینکه او لیاقتش را دارد و دوم به این معنی است که او کارش را خوب انجام می‌دهد.

من برای آینده باشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم، امیدوارم رم دوباره به رقابت‌های مهم برگردد چون شهر و هوادارانش لیاقتش را دارند.

آینده رم؟ او مربی فوق‌العاده‌ای است و ما شاهد آن هستیم. اگر قرار بود مدیر شوم نمی‌دانم، در حال حاضر در رم ایده‌های دیگری دارند، انتخاب‌های دیگری می‌کنند و به من ربطی ندارد. در غیر این صورت اینجا نمی‌بودم.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری