Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:02:19 GMT

پلنگ زخمی هزار مسجد جان باخت

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۶۶۸۸

پلنگ زخمی هزار مسجد جان باخت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی اله‌پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از طی مراحل درمان اولیه در پلی کلینیک و بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، روند درمان با تلاش شبانه روزی و مداوم کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و تیم پزشکی و دامپزشکی انجام شد، ولی به رغم تلاش مداوم کادر درمان، متأسفانه به علت بیماری و وخامت حال، این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بلافاصله پس از پیدا شدن این گونه ارزشمند، تیم درمانی با تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان، پلنگ بیمار را پذیرش و مورد معاینه قرار دادند و تمامی اقدامات درمانی همچون نمونه‌برداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سرم تراپی و تزریق آنتی بیوتیک و درمان‌های حمایتی انجام شد.

بیشتر بخوانید

روند درمان پلنگ هزار مسجد مطلوب است

سرپرست اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از آن با انتقال این گونه به قرنطینه و ادامه کار توسط کادر درمان، چکاپ مجدد، رادیولوژی و سونوگرافی پورتابل و اخذ نمونه برای بررسی تابلوی خونی انجام شد.

اله‌پور گفت: تلاش‌های انجام شده برای حفظ این پلنگ زخمی در سطح کشور کم نظیر بود و باید از تلاش‌های ارزشمند و مراقبت و درمان مداوم و شبانه روزی تیم درمانگر و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان صمیمانه تشکر کرد.

او گفت: حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی، نصب دوربین‌های تله‌ای، گشت و پایش محیط بانان، توزیع بروشور‌های متعدد و مختلف، برگزاری سالانه چندین دوره آموزشی برای دهیاران روستا‌های حاشیه زیستگاه‌های طبیعی پلنگ ایرانی در خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای کمک به بقا، حفاظت و احیای این گونه ارزشمند است.

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد محیط بانان خراسان رضوی اداره کل انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان