Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسافران زیادی در طول سال با تور ترکیه به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کنند. برخی مسافران تنها برای استراحت و گذراندن تعطیلات خود به ترکیه می‌روند؛ اما برخی دیگر کنار لذت از امکانات متنوع در شهرهای مختلف ترکیه دنبال بهترین مقصد برای خرید نیز هستند. استانبول و آنتالیا را به‌عنوان معروف‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه می‌شناسند و تعداد زیادی از علاقه‌مندان سفر به ترکیه این شهرها را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در سفر به ترکیه ضمن استراحت و تفریح به خرید از مراکز تجاری متنوع علاقه دارید و برای انتخاب مناسب بین استانبول و آنتالیا مردد هستید،‌ در ادامه با ما همراه شوید. 

برای خرید به استانبول برویم یا آنتالیا؟

استانبول و آنتالیا گرچه هر دو از مقاصد پرتردد گردشگری در ترکیه هستند، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. استانبول شهری قدیمی با ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی برجسته است که از آن با نام پایتخت فرهنگی ترکیه یاد می‌کنند. در سراسر این شهر کاخ‌ها و بناهای تاریخی با معماری چشم‌نواز به چشم می‌خورند و بازارهای قدیمی و سنتی آن نیز بخشی از تاریخ و فرهنگ این شهر هستند..

ظرفیت‌های بالای گردشگری در استانبول و استقبال گردشگران از این شهر در طول سال‌های گذشته سبب برپایی مراکز خرید گسترده و رونق بازار در این شهر شده‌اند. برندهای مختلف و تولید کنندگان پوشاک و سایر ملزومات خانواده در استانبول فعالیتی مستمر در طول سال دارند و به همین دلیل سالانه به تعداد مراکز خرید این شهر افزوده می‌شود. از طرفی، برگزاری فستیوال‌های خرید و انواع حراجی‌ها در مناسبت‌های مختلف در سال، بر رونق بازار در استانبول می‌افزایند و به همین دلیل مسافران زیادی در طول سال به‌منظور خرید کلی از مراکز خرید استانبول به این شهر سفر می‌کنند.

آنتالیا شهر سواحل آفتابی و هتل‌های لوکس و زیبا است. بیشتر مسافران این شهر برای استراحت و گذراندن تعطیلاتی رویایی به آنتالیا سفر می‌کنند. برخلاف استانبول آنتالیا جاذبه‌های تاریخی چندانی ندارد و تنها جاذبه‌های طبیعی آن مورد توجه گردشگران هستند. با این وجود به‌دلیل استقبال گردشگران از این شهر نیز مراکز خرید مختلفی در آنتالیا فعالیت می‌کنند؛ پس چنانچه زمان مناسبی برای سفر خود به این شهر انتخاب کنید، خرید مناسبی نیز در این شهر خواهید داشت.

اگر به قصد خرید به ترکیه سفر می‌کنید، بدون شک استانبول بهترین مقصد برای شما است؛ اما به خاطر داشته باشید پیش از سفر از زمان مناسب برگزاری حراج‌ها مطلع شوید و مراکز خرید مورد نظر خود را شناسایی کنید. در این شهر ضمن خرید می‌توانید به گشت و گذار در فضاهای تاریخی و جاذبه‌های دیگر بپردازید. چنانچه برای استراحت و تفریح به ترکیه سفر می‌کنید و تمایل به خرید نیز دارید، شهر آنتالیا برای شما انتخاب خوبی خواهد بود. آنتالیا گرچه مراکز خرید محدودتری نسبت به استانبول دارد، در طول سال و حتی در تابستان نیز حراجی‌های متنوعی در مراکز خرید آن برگزار می‌شوند.

بهترین زمان خرید در استانبول

استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه میان گردشگران در سراسر جهان است و در طول سال مسافران زیادی برای خرید با تور استانبول به این شهر تماشایی سفر می‌کنند. گرچه مراکز خرید گسترده در سراسر استانبول میزبان مسافران هستند، دانستن زمان مناسب خرید در این شهر برای گردشگرانی که با این قصد به ترکیه سفر می‌کنند حائز اهمیت است.

از مهم‌ترین حراج‌ها در استانبول، حراجی‌های پایان فصل در مراکز خرید این شهر هستند. این حراجی‌ها معمولا در واپسین روزهای هر فصل و نخستین روزهای فصل بعد برگزار می‌شوند؛ اما در هر فروشگاه زمان آن با دیگری متفاوت است. در بسیاری از مواقع حراج پایان فصل برندهای مختلف هم‌زمان هستند؛ اما گاهی نیز در زمان‌های جدا از هم برگزار می‌شوند.

بهترین زمان برای خرید در حراجی‌های بهاره از نخستین روزهای ماه ژوئن برابر با اواسط خرداد ماه شروع می‌شود و تا اواسط تیر ماه به اوج می‌رسد. اواسط ماه اوت برابر با آخرین روزهای مرداد ماه نیز هم‌چنان حراجی‌ها پابرجا هستند؛ اما با شروع شهریور ماه تخفیف‌ها کم‌کم به پایان می‌رسند. در فصل پاییز تا واپسیین روزهای ماه آذر خبری از حراجی در مراکز خرید استانبول نیست؛ اما با نزدیکی به روزهای پایانی سال میلادی بازار حراجی‌ها بسیار داغ می‌شود.

دیگر زمان‌های مناسب برای خرید در ترکیه آخرین روزهای سال نو میلادی و پس از اتمام تعطیلات کریسمس و سال نو، حراج‌های بلک فرایدی، روزهای نزدیک به اعیاد مذهبی مسلمانان مانند عید فطر و عید قربان، روزهای نزدیک به روز پدر، روز مادر و جشن ولنتاین هستند. فستیوال‌های خرید در برندهای مختلف نیز در تاریخ‌های نامشخصی در طول سال برگزار می‌شوند که برای اطلاع دقیق از زمان آن‌ها می‌توانید صفحات مجازی و سایت متعلق به این فروشگاه‌ها را دنبال کنید.

بهترین زمان خرید در آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای پرطرفدار ترکیه میان گردشگران است که در طول سال از سراسر جهان مسافران را میزبانی می‌کند. گرچه بسیاری از گردشگران به قصد استراحت و تفریح به آنتالیا سفر می‌کنند؛‌ خرید از مراکز خرید مختلف این شهر را نیز در برنامه سفر خود با تور آنتالیا دارند.

در آنتالیا نیز مانند استانبول حراج‌های متفاوتی در طول سال برگزار می‌شوند. شلوغ‌ترین زمان گردشگری در این شهر از اواسط بهار آغاز می‌شود و تا آخرین روزهای فصل تابستان ادامه دارد. در این بازه زمانی می‌توانید از حراج‌های فصلی بهاره و تابستانه در آنتالیا خرید کنید؛ اما بیشترین تخفیف‌ها در فروشگاه‌های این شهر در زمستان ارائه می‌شوند. در روزهای پایانی سال نو میلادی و پس از تعطیلات زمان مناسبی برای خرید از فروشگاه‌های آنتالیا تا سقف ۷۰ درصد تخفیف است.

در آنتالیا فستیوال‌های خرید در طول سال وجود ندارند؛ اما حراج‌های بلک فرایدی از ۲۶ نوامبر آغاز می‌شوند و معمولا تا دو هفته ادامه دارند. برای خرید به‌صرفه در آنتالیا بهتر است سری به بازارهای محلی و اوت لت‌ها بزنید. این مراکز حال و هوای خاصی دارند و برای آشنایی با فرهنگ محلی مردم نیز بسیار مناسب هستند.

نکات مهم برای خرید در ترکیه

اگر به قصد خرید به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنید، اطلاع از نکات زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما خواهد شد.

پیش از تصمیم برای سفر زمان برگزاری حراجی‌ها را استعلام کنید. برندهای مختلف ترکیه و سایر نقاط جهان در معروف‌ترین پاساژها و مراکز خرید ترکیه شعبه دارند و در همه شعب خود قیمت‌ها و محصولاتی یکسان ارائه می‌دهند؛ پس نزدیک‌ترین مرکز خرید به محل اقامت خود را انتخاب کنید. امکان تردد به مراکز خرید اصلی با وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا وجود دارد و نیازی به پرداخت هزینه تاکسی نخواهید داشت. با سوال از پذیرش هتل اطلاعات کافی درباره مسیر مورد نظر خود به دست آورید. برخی مراکز خرید ترکیه لوکس هستند و برندهای مشهور لاکچری از تمام جهان در این پاساژها شعبه دارند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید مراکز اوت لت را انتخاب کنید. برای خرید در فروشگاه‌های مختلف و مراکز خرید، می‌توانید از ارزهای لیر، یورو و دلار استفاده کنید.

کد خبر 644730

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برگزار می شوند برندهای مختلف برای خرید ترکیه سفر سفر می کنند فروشگاه ها زمان مناسب مراکز خرید طول سال ترین زمان حراجی ها حراج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: رجا نیوز

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن