Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام و سخنگوی حزب جمهوری خلق ترکیه برگزاری انتخابات زودهنگام را تنها راه حل برای برون‌رفت از بحران کنونی ترکیه دانست.

به گزارش مشرق، «فائق اوزتورک» قائم مقام و سخنگوی حزب جمهوری خلق ترکیه با اشاره به کاهش شدید ارزش واحد پولی این کشور اعلام کرد که نرخ ارز کشورهای دارای اقتصاد مشابه ترکیه یا افزایش یافته یا در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اظهارات جدید اردوغان ارزش لیر را بالا برد

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین چیز برای اقتصاد ترکیه پایان دادن به نوسانات بیش از حد نرخ ارز و بی ثباتی در اقتصاد است.

فائق اوزتورک افزود: اردوغان باید دستانش را به نشانه تسلیم شدن بالا بیاورد و سکوت کند اما این برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به کشور کافی نیست و باید صندوق رای به روی ملت باز شود زیرا این تنها راه حل است.

وی ادامه داد: مشکلات بسیار بزرگ است، ملت ما اکنون منتظر است تا هر چه زودتر به پای صندوق‌های رای برسند. برای عبور از بحران راه دیگری وجود ندارد.

احزاب اپوزیسیون ترکیه به طور فزاینده ای خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، در حالی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با توجه به بحران اقتصادی کنونی که بر محبوبیت وی تأثیر گذاشته است، به شدت با برگزاری هرگونه انتخابات مخالفت می‌کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ترکیه رجب طیب اردوغان دولت ترکیه اردوغان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه تایید کرد که این کشور تجارت با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است و این تصمیم تا زمانی که از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل نشود، لازم الاجرا خواهد بود.

اوایل روز جمعه، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گفت که اقدامات محدودکننده تنها پس از آتش بس در غزه لغو خواهد شد.

«رجب طیب اردوعان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره این تصمیم گفت: ما می‌خواستیم بدون عجله روند را ارزیابی کنیم و این گام را برداشتیم... کل غرب برای اسرائیل کار می‌کند. آنها برای اسرائیل کار می‌کنند، به ویژه ایالات متحده. همانطور که آنها سرمایه‌های خود را بسیج کردند، مردم فلسطین محکوم به این شدند که در برابر بمب‌های اسرائیلی بمیرند. ما نتوانستیم در مقابل این امر کاری نکنیم، بنابراین گام‌هایی برداشتیم و این در را بستیم.

بر اساس آمار تجارت خارجی ترکیه که توسط اسپوتنیک تحلیل شده است، این کشور در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار کالا به اسرائیل صادر و ۱.۶ میلیارد دلار کالا‌های اسرائیلی وارد کرده است.

دیگر خبرها

  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند