Web Analytics Made Easy - Statcounter

جورج قرداحی اعلام کرد بعد از بحران روابط میان لبنان و کشور‌های حوزه خلیج فارس، تنها افراد صادق و آزاده در کنار من ایستادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جورج قرداحی» وزیر رسانه سابق لبنان طی سخنانی در مراسم گردهمایی رسانه ملی این کشور که برای تجلیل از وی برگزار شده بود اعلام کرد، از تجربه کوتاه خود در وزارتخانه و سپس بعد از بحرانی که به وجود آمد متوجه شدم که وضعیت رسانه کشور اعم از دولتی و خصوصی در یک وضعیت دشوار چندگانه قرار دارد و نیازمند بازنگری همه‌جانبه و عمیق است تا بتواند بر این بحران‌ها غلبه کند و در نتیجه به رسانه‌های لبنان در ایفای نقش مورد نیاز از نظر حرفه‌ای، ملی و اخلاقی کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته النشره، جورج قرداحی افزود، از زمانی که وارد وزارتخانه شدم مقدمات ایجاد کارگاهی گسترده را آغاز کردم تا یک برنامه بر اساس مفاد قانون اساسی و احترام به آزادی رسانه را که مشخصه لبنان است تدوین کنم؛ اما متاسفانه شرایط به شکل دیگری شد و با بحران غیر منتظره مواجه شدیم.

وزیر رسانه سابق لبنان تصریح کرد، این بحران که همه شما جزئیات آن را می‌دانید به ما آموخت متاسفانه لبنان کشوری است که کشور‌های برادر و غیر برادر آن را ضعیف می‌کنند و من درباره جزئیات این مسئله صحبت نمی‌کنم. این بحران به ما آموخت که شهروندان یک کشور واحد نیستیم، بلکه گروه‌ها و فرقه‌هایی هستیم که در مرز‌های یک سرزمین زندگی می‌کنیم، اما هیچ گونه همبستگی بین ما وجود ندارد.

وی در ادامه به صحبت‌های خود درباره جنگ یمن اشاره کرد که با بحران آفرینی عربستان سعودی و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس ضد لبنان همراه بود. قرداحی گفت، صحبتی که من دو ماه قبل از انتصاب خود به عنوان وزیر رسانه درباره جنگ یمن انجام دادم حاوی هیچگونه اهانتی به هیچ کشوری نبود؛ اما عربستان سعودی و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با لبنان قطع کرده و خواستار استعفای من شدند.

این وزیر سابق لبنانی تصریح کرد، من در آن زمان واقعا ظلم و اهانت را احساس و اعلام کردم که این مجازاتی که بر من و کشورم تحمیل شده و این تجاوز به حاکمیت لبنان را رد می‌کنم و همه مردم شریف لبنان و جهان عرب کنار من ایستادند.

وی تاکید کرد، بله میلیون‌ها انسان آزاده و شریف کنار من ایستادند، اما صراحتا می‌گویم که انتظار داشتم همه رسانه‌های لبنانی در کنار من باشند؛ اما صرفاً افراد آزاده و شریف در این رسانه‌ها کنار من بودند. من زمانی که وارد دولت شدم معتقد بودم که یک همبستگی در این دولت وجود دارد و بنابراین انتظار داشتم که همه صاحبان قدرت کنار من بایستند، اما بعد از موضع گیری برخی طرف‌ها تعجب کردم.

وزیر رسانه سابق لبنان در پایان گفت، از همه صدا‌هایی که خواهان استعفای من بودند متعجب شدم و درباره سیاستمدارانی که از من خواستند استعفا دهم صحبت نمی‌کنم؛ کسانی که برای دریافت سیگنال سفر به عربستان با یکدیگر رقابت می‌کردند. آن‌ها نمی‌دانند که نظر مقامات عربستان درباره تک تک آن‌ها چیست.

در پی تیرگی روابط میان عربستان و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس با لبنان، چندی پیش جورج قرداحی با اعلام رسمی استعفای خود نسبت به بهبود آینده کشورش در سایه تنش زدایی با کشور‌های عربی و بهبود اوضاع معیشتی و سیاسی لبنان ابراز امیدواری کرد.

اما شواهد نشان می‌دهد که مواضع عربستان در قبال لبنان تغییری نکرده و همانطور که مقامات رسمی سعودی اعتراف کردند مشکل ریاض با لبنان فراتر از اظهارات قرداحی بوده و به حضور حزب‌الله در این کشور مربوط می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قرداحی استعفای قرداحی عربستان لبنان کشور های حوزه خلیج فارس جورج قرداحی وزیر رسانه سابق لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونا و شهرک های اطراف آن در اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی خبر دادند.

همزمان منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منطقه را در حدفاصل میان عیتاالشعب و القوزح در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090253

دیگر خبرها

  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید