Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:53:21 GMT

تلاش برای هویت تاریخی شوشتر

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۷۹۴۱

تلاش برای هویت تاریخی شوشتر

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: با توجه به نامگذاری شوشتر به عنوان «شهر کامل» اولویت ما حفظ بافت و هویت تاریخی این شهر است.

محمد حسین پورمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه از سال‌های قبل در شوشتر ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته و تا حدودی مورد حمایت برخی افراد بوده به طوری که از اینکه چه زمین‌هایی در آینده ارزشمند خواهند شد، خبر دار می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صدد هستیم که اگر در سطح شهر ساخت و ساز غیرمجازی صورت گرفته باشد، با تشکیل پرونده در واحد اجراییات و پس از طی مراحل قانونی در کمیسیون ماده صد، با همراهی دستگاه قضائی از ساخت آن جلوگیری و در صورت صدور حکم نسبت به تخریب آن اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر تصریح کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، ملاحظه‌ای با کسی نداریم به طوری که به تازگی یکی از این ساخت و سازها را تخریب کرده و در حال حاضر نیست ۱۰ پرونده در حال طی کردن مراحل قانونی خود است.

وی ادامه داد: بافت تاریخی و آثار تاریخی شوشتر متولی خاص خود را دارد، اما شورای شهر در حفظ و نگهداری آنها هرگونه همکاری را انجام می‌دهد و در تلاش هستیم که بافت تاریخی شوشتر حفظ شود و از ساخت و ساز در محوطه تاریخی جلوگیری کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه یکی از تخلفاتی که در این خصوص صورت گرفته، ساخت و سازهای مرتفع در اطراف بافت تاریخی است که باعث به هم خوردن چهره تاریخی شهر شده است‌، تاکید کرد: برای ساخت و سازهای مرتفع در خارج از بافت تاریخی همکاری لازم صورت می‌گیرد اما اگر ساخت و ساز در محدوده و حریم سازه‌های آبی و بافت تاریخی شهر باشد سعی در حفظ شاخصه‌های تاریخی و فرهنگی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: مناطقی مانند فرهنگ شهر و کوی نیرو خارج از محدود تاریخی شوشتر قرار دارد و کسانی که می‌خواهند ساخت و ساز مرتفع داشته باشند، می‌توانند در این مناطق اقدام کنند چرا که سعی ما حفظ هویت و بافت تاریخی شوشتر برای استان و کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر تصریح کرد: با توجه به اینکه شوشتر به عنوان «شهر کامل» نامگذاری شده، حفظ چهره تاریخی و هویت آن برای ما بسیار با اهمیت است.

کد خبر 543629

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوشتر خوزستان شوراي شهر هویت شهری ساخت و ساز غیر مجاز بافت تاریخی احیا بافت تاریخی شهر شورای اسلامی شهر شوشتر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساخت و سازهای تاریخی شوشتر بافت تاریخی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر