Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران از آماده باش مراکز درمانی و در عین حال گسترش بخش‌های سرپایی بیمارستان‌ها برای مقابله با افزایش احتمالی بیماران کرونایی خبر داد و گفت: توصیه اکید ما این است که مردم واکسن دز یادآور را تزریق کنند و اگر هم کسی تنها یک دز واکسن تزریق کرده، برای تزریق دوم اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در تهران با توجه به شناسایی سویه اُمیکرون، گفت: فعلا ما افزایشی را در حوزه بیمارستانی نسبت به قبل نداشتیم و حتی پنج درصد کاهش هم داشته‌ایم، اما سویه اُمیکرون به تازگی وارد کشور شده و احتمالا اثراتش در هفته آینده رویت می‌شود.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد، این است که به دلیل اینکه تمام موارد مشکوک نیاز به کیت مخصوص اُمیکرون دارند و ما هم نمی‌توانیم تمام موارد را تست کنیم، به همین دلیل بسیاری از موارد را عمدتا با علائم بالینی و سابقه سفر بررسی می‌کنیم. مواردی هم که از اُمیکرون گزارش شده، سابقه سفر داشته‌اند.

توکلی ادامه داد: موضوع مسلم و مهم در هفته آینده، رصد بخش سرپایی و مراجعات سرپایی با علائم آنفلوآنزا است. به طوری که برخلاف توصیه‌ای که در دو ماه گذشته داشتیم، مبنی بر اینکه علائم شبه آنفلوآنزا منتسب به آنفلوآنزا است، اکنون اعلام کردیم که این علائم بیشتر به کرونای نوع اُمیکرون منتسب شود. زیرا علائم کرونای نوع اُمیکرون علائم خفیف و شبه‌سرماخوردگی است که شامل گلودرد، سرفه، گرفتگی گلو و... است.

وی با بیان اینکه آنچه تاکنون مشخص شده بیماری‌زایی اُمیکرون خفیف است، گفت: با این حال قدرت سرایتش بسیار بالاست و این بزرگترین مشکلی است که با اُمیکرون داریم.

توکلی گفت: در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها در استان تهران آرام است. ما به بیمارستان‌ها اعلام کردیم که بخش‌های سرپایی‌شان را در ورودی اورژانس‌ها گسترش دهند تا کمک کند که مراجعات سرپایی در مراکز، ساماندهی شوند. البته فعلا در بیمارستان‌ها جو آرام است.

وی گفت: در عین حال کماکان همه مراکز درمانی قبلی آمادگی دارند و تعداد زیادی از مراکز آماده‌باش هستند تا در صورت افزایش موارد، آماده باشند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: توصیه اکید ما این است که مردم واکسن دز یادآور را تزریق کنند و اگر هم کسی تنها یک دز واکسن تزریق کرده، دز دوم را نیز تزریق کند. در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در تهران خوب جلو می‌رود. منتها توصیه می‌شود که مردم واکسیناسیون‌شان را تکمیل کنند و کسانی که بیش از سه ماه از دز دوم‌شان گذشته، حتما دز سوم را تزریق کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیکرون کرونا در ایران بیمارستان ها ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر