Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اومیکرون، نفوذ پذیری بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد و می‌تواند جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر کند.

به گزارش مشرق، معصومه گشتایی، مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: اگر فردی به سویه اومیکرون مبتلا شود صددرصد همه اعضای خانواده او هم به اومیکرون مبتلا خواهند شد، چون سرایت این سویه سه برابر سویه‌های قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای همه گیر نشدن این سویه در کشور باید شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش در کشور رعایت شود شاید میزان مرگ و میر این سویه با جهش‌های قبلی فرقی نکند، اما به علت سرایت بالایی که دارد می‌تواند باعث مرگ و میر شود.

ببینید: فیلم/ روش تشخیص امیکرون در جهان

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مدت زمان ابتلای فرد به دلتا بیش از اومیکرون بود به همین علت سویه جدید در سرایت تصاعدی می‌تواند جمعیت بیشتری را گرفتار و روانه بیمارستان و بستری شدن کند.

ببینید: فیلم/ بلایی که امیکرون سر انگلیس آورد

وی با بیان اینکه این تصور که افراد فکر می‌کنند اومیکرون سویه خفیفی است غلط است، ادامه داد: به علت سرایت بالاتری که دارد و افراد بیشتری مبتلا می‌شوند به همان نسبت میزان مرگ و میر هم بالا می‌رود و در صورت رعایت نکردن می‌تواند ما را وارد موج بعدی کرونا کند.

خانم گشتایی گفت: مدت زمان ۲ برابر شدن بیماران در این جهش جدید، ۲ تا ۳ روز است و دوره ۲ برابر شدن افراد بیمار می‌تواند ما را با مشکل بستری بیماران هم مواجه کند.

مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: تزریق دوز سوم واکسن برای مقابله با اومیکرون حیاتی است، چون ۷۰ درصد افراد مبتلا در کشورهای دیگر کسانی هستند که واکسن نزدند.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کنیم، تجمعات و دورهمی‌ها را کم کنیم، ماسک بزنیم و همه کمک کنیم همه گیری اومیکرون در کشور شکل نگیرد.

گشتایی گفت: این ویروس افراد جوان و نوجوان را به شدت درگیر می‌کند و در کشورهای دیگر هم این موضوع دیده شده به همین علت تمام جوانان ۱۸ سال به بالا باید برای تزریق دوز سوم واکسن خود مراجعه کنند و خانواده‌ها هم اگر کوچک‌ترین علائمی در فرزندان خود مشاهده کردند باید به پزشک مراجعه کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ویروس کرونا اومیکرون سلامت آمار مبتلایان به کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد