Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:45:02 GMT

طرز پخت خورشت فسنجان به همراه مواد لازم

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۸۵۸۳

طرز پخت خورشت فسنجان به همراه مواد لازم

غذاهای اصیل ایرانی آنقدر متنوع و جذاب هستند که شما می‌توانید برنامه غذایی بسیار متنوع و جذابی را برای خود داشته باشید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آف دکور، یکی از این غذاها که جزو غذاهای پرطرفدار و مجلسی هم محسوب می‌شود و در بسیاری از مهمانی ها و مجالس آن را سرو می‌کنند خورشت فسنجان است که آن را با طعم های ترش، ملس یا شیرین سرو می کنند که در شهرهای مختلف ذائقه ها و طعم های متفاوتی را می پسندند و شما می توانید این خورش را با توجه به ذائقه و سلیقه خود و خانواده تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً برای تهیه خورش فسنجان از مرغ، گوشت قرمز چرخ کرده قلقلی یا گوشت اردک استفاده می‌شود که در مناطق مختلف متفاوت است. خیلی از افراد معتقدند پختن خورشت فسنجان کار دشواری است و اینکه بتوانید یک خورش فسنجان خوشمزه و جا افتاده تهیه کنید نیازمند دانستن یکسری نکات است و باید طرز تهیه خورشت فسنجان را بدانید.

به همین دلیل در این مطلب سعی داریم شما را با طرز تهیه خورشت فسنجان آشنا کنیم تا متوجه شوید که پختن این خورش کار سختی نیست و فقط یکسری نکات دارد که با رعایت آن یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ را می توانید تهیه کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود در مجالس و همچنین وعده های غذایی اصلی تدارک ببینید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجان را مشاهده می کنید و پس از آن طرز تهیه خورشت فسنجان را به شما آموزش می‌دهیم. توجه داشته باشید که این مقدار مواد اولیه برای تهیه خورشت فسنجان برای ۸ نفر در نظر گرفته شده و با نسبت‌های مشخصی کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در صورتی که شما بخواهید این غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتری تهیه کنید می‌توانید با در نظر گرفتن نسبت های بین مواد اولیه مقدار آنها را کاهش یا افزایش دهید.

بعد از اینکه مراحل پخت را با ما طی کردید بهتر است دو یا سه ساعت برای پختن و جا افتادن خورش زمان بگذارید.

در این طرز تهیه برای پختن خورشت فسنجان از مرغ استفاده کرده ایم که شما می توانید از گوشت اردک یا گوشت قرمز چرخ کرده بصورت قلقلی هم استفاده کنید.

جهت آموزش طرز تهیه خورشت فسنجان روی این لینک کلیک کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجان

 زمان پخت : ۱۲۰ دقیقه

 نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم  شکر : سه قاشق غذا خوری  رب انار : پنج قاشق غذا خوری  مغز گردو : ۷۵۰ گرم  پیاز : سه عدد  مرغ : یک عدد  روغن : به مقدار لازم بهترین طرز تهیه خورشت فسنجان

در اولین مرحله برای تهیه خورشت فسنجان باید تکه های مرغی که می خواهید داخل خورش بیاندازید را با کمی نمک و فلفل و زعفران دم کرده مخلوط کنید و داخل روغن تفت بدهید تا سرخ شود.

سپس پیاز رنده شده را داخل یک قابلمه با کمی روغن بریزید و تفت بدهید. هنگامیکه پیازها سبک و طلایی رنگ شدند کمی زردچوبه داخل آن بریزید و تفت بدهید.

سپس باید گردوها را چرخ کنید و داخل پیازهای تفت داده شده بریزید و با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

بعد از اینکه ۵ دقیقه تفت دادید رب انار را اضافه کنید و آن را هم تفت بدهید.

بعد از اینکه محتویات خورشت فسنجان با هم تفت خوردند، حالا نوبت اضافه کردن آب خورشت است و به میزانی که گفته شد باید آب را داخل خورشت بریزید و شعله را زیاد کنید؛ وقتی که خورش به جوش افتاد شعله را ملایم کنید و در قابلمه را بگذارید و منتظر بمانید که با شعله ملایم حدود ۲ تا ۳ ساعت خورشت فسنجان شما بپزد و جا بیفتد.

البته بعد از چند دقیقه باید مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و اگر علاقه مند باشید که فسنجان شیرینی داشته باشید باید مقداری شکر را داخل آن بریزید و بعد شعله را زیاد کنید تا خورش به جوش بیفتد و بعد شعله را ملایم کنید و هر نیم ساعت یک بار خورشت را هم بزنید تا مواد سنگین ته نشین نشود و خورش ته نگیرد و طعم آن یکدست باشد.

حدود ۳ تا ۴ ساعت برای پختن خورشت فسنجان زمان احتیاج دارید.

وقتی خورشت جا می ‌افتد و روغن می‌ اندازد یعنی آماده میل کردن است و در این زمان خورشت فسنجان شما آماده شده و می توانید سرو کنید.

برای طبخ خورش فسنجان در صورت تمایل می توانید از پنیر کبابی هم استفاده کنید. اگر می خواهید خورش فسنجان با پنیر کبابی تهیه کنید باید از نوع مرغوب آن را استفاده کنید. تهیه فسنجان با پنیر کبابی تجربه بی نظیری برای شما خواهد بود که به خوردن دوباره آن علاقه مند خواهید شد.

پنیر کبابی جزو پنیرهای نیمه سخت است که برای تهیه آن از شیر بز و گوسفند استفاده می کنند و دمای ذوب بالایی دارد و در حرارت ذوب نمی شود و خیلی راحت می توانید آن را سرخ و کباب کنید.

این پنیر هم خاصیت بالایی دارد و هم بوی بسیار جذابی داخل غذا می اندازد و می توانید با سرعت بیشتری از این غذا ببرید.

این خورش را می‌توانید در کنار پلو آبکشی یا کته نوش جان کنید که معمولا برای مهمانی ها و مجالس پلو آبکشی شده تهیه می کنند.

برای ته دیگ آن هم می توانید از سیب زمینی یا نان و کمی کنجد استفاده کنید و با توجه به اینکه یک خورشت غلیظ و روغن دار تهیه کرده اید پیشنهاد می کنیم که برنج را کم روغن بردارید تا هم از خوردن غذا لذت ببرید و هم سلامت شما در امان باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرز تهیه خورشت فسنجان برای تهیه خورش استفاده کنید خورش فسنجان پنیر کبابی تهیه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزرو هتل میلان ویلا آیدا

رستوران‌ها و کافه‌های زیبا، بناهای تاریخی، موزه‌های شگفت‌انگیز و از همه مهم‌تر هتل‌های لوکس و جذاب از جمله مواردی هستند که باعث شده است سالانه هزاران گردشگر به شهر میلان سفر کنند. شما برای رزرو هتل میلان گزینه‌های بسیار زیادی پیش رویتان دارید. بااین‌حال هتل ویلا آیدا یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برای سفر خانوادگی یا گروهی به شهر میلان است؛ اگر می‌پرسید چرا؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید. ما در ادامه به‌طور مفصل به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

هتل ویلا چیست؟

قبل از اینکه به معرفی هتل ویلا آیدا (Hotel Villa Aida) بپردازیم بهتر است کمی درباره ویژگی‌های هتل‌هایی با پسوند هتل ویلا آشنا شوید. در هتل‌های ریزورت یا هتل‌های تفریحی، اقامتگاه‌ها و اتاق‌هایی به نام ویلا وجود دارند. این مدل اتاق‌ها فضای خصوصی بسیار بیش‌تری را نسبت به اتاق‌های هتل‌های معمولی در اختیار مسافران می‌گذارند. به‌عنوان‌مثال اتاق‌های این نوع هتل‌ها، سالن پذیرایی، اتاق خواب مستر، استخر شخصی، سالن نشیمن، جکوزی و... دارند. مشتریان این هتل ویلاها نیز خانواده‌ها و زوج‌های جوان یا افرادی هستند که به‌صورت دسته‌جمعی به سفر می‌روند.

با هتل ویلا آیدا میلان بیش‌تر آشنا شوید

هتل ویلا آیدا تاریخچه بسیار جذابی دارد. این هتل در واقع ملکی متعلق به سال 1929 است. ساختمان هتل آیدا در سال‌های اخیر بازسازی شده اما هنوز هم حال و هوای قدیمی خود را دارد. این ساختمان توسط فردی به نام سزار برای همسرش الیزابت ساخته شده است. آن‌ها نام ملک خود را آیدا گذاشتند و اکنون نوادگانشان این ملک را به‌عنوان یک هتل ویلا اداره می‌کنند. در این هتل، اتاق‌ها و امکانات مختلفی وجود دارد که در بخش‌های بعدی درباره آن‌ها بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

اتاق‌های هتل ویلا آیدا

اتاق‌های متنوعی در هتل ویلا آیدا وجود دارد بنابراین اگر قصد رزرو هتل میلان را دارید؛ این هتل را از قلم نیندازید. به‌احتمال‌زیاد یکی از اتاق‌های این هتل می‌تواند شما را راضی کند. سبک معماری همه اتاق‌های هتل به شیوه کلاسیک است. شما می‌توانید همه آیتم‌های دکوراسیون داخلی یک خانه ویلایی در قرن نوزدهم را در این اتاق‌ها ببینید. البته که امکانات این اتاق‌ها هیچ شباهتی به خانه‌های آن زمان ندارد. در همه اتاق‌های هتل امکاناتی مانند تخت‌خواب، مبلمان، میز ناهارخوری، اتاق نشیمن، حمام و سرویس بهداشتی مجهز، مبلمان و کمد لباس برای آسایش مسافران فراهم شده است. اتاق‌های هتل با پرده‌های حریر، گلدان‌های مختلف، لوستر، تابلوهای نقاشی و بسیاری از لوازم دکوری‌های دیگر تزئین شده‌اند.

شما با اقامت در این هتل به‌هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید که در یک هتل هستید بلکه هتل ویلا آیدا حس اقامت در خانه یکی از اقوام نزدیکانتان را به شما می‌دهد. ظرفیت اتاق‌های هتل هم متفاوت است. شما می‌توانید در اتاق‌های دونفره اقامت داشته باشید یا اتاقی با ظرفیت پنج نفر را برای اقامتتان در شهر میلان انتخاب کنید. همه اتاق‌ها پنجره‌های بزرگی رو به باغ دارند و شما می‌توانید چشم‌انداز بسیار زیبایی را از اتاقتان تماشا کنید. همچنین اتاق‌ها بزرگ و نورگیر هستند و شباهتی به اتاق‌های کوچک و دلگیر بسیاری از هتل‌ها ندارند.

امکانات هتل آیدا

مدیر هتل ویلا آیدا تلاش کرده است که همه امکانات موردنیاز برای اقامتی لذت‌بخش را در این هتل فراهم کند. خانم Carla Panigada به‌عنوان مدیر هتل، سال‌ها تجربه هتلداری در هتل‌های لوکس و پنج ستاره را در کارنامه کاری خود دارد. او در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که همیشه دوست داشته یک هتل مینیاتوری با امکانات و خدمات موردعلاقه مسافران داشته باشد. البته او در این زمینه موفق بوده و بسیاری از مسافران از اقامت در این هتل رضایت صددرصدی داشته‌اند.

با مراجعه به سایت‌های بوکینگ هتل می‌توانید امتیاز بالای هتل آیدا را ببینید. از جمله امکانات این هتل می‌توان به اینترنت پرسرعت رایگان، پارکینگ خصوصی، استخر و امکانات باربیکیو اشاره کرد. همچنین این هتل به‌عنوان یک هتل دوستدار محیط‌زیست شناخته می‌شود. در ضمن کارکنان هتل به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

هزینه اقامت در هتل ویلا آیدا چقدر است؟

هتل ویلا با هتل‌های معمولی تفاوت‌های زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال امکانات بیش‌تری در اختیار مسافران این نوع هتل‌ها قرار می‌گیرد و از طرفی تعداد مسافران هتل هم بسیار کم است. همه افرادی که می‌خواهند در یک محیط آرام و زیبا اقامت داشته باشند می‌توانند به رزرو هتل میلان آیدا فکر کنند. اگرچه هزینه اقامت در اتاق‌های مختلف با هم فرق می‌کند اما این هتل به دلیل خدمات و امکانات متفاوتش به‌هیچ‌وجه ارزان نیست. بااین‌حال اگر بودجه محدودی در اختیار دارید؛ شاید این هتل برای شما مناسب نباشد.

کد خبر 847405

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • رزرو هتل در آمستردام
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند