Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مدت‌ها بود که فکر می‌کردیم کرونا از تب و تاب افتاده اما چند روزی است سویه جدید این ویروس به کشور وارد شده است.

اعلام شناسایی اولین مورد از سویه جدید اومیکرون در کشور به این معناست که وضعیت کنونی شکننده است، بنا بر اعلام وزارت بهداشت میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبریزش بینی، سردرد، خستگی خفیف تا شدید، عطسه و گلودرد از علائم شایع امیکرون است اما تشخیص قطعی کرونا از طریق انجام آزمایش و تست پی. سی. آر. است و نه صرفاً علائم بالینی.

دوری از تجمعات باید مورد توجه همه مردم باشد

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دلیل نگرانی از سویه جدید اومیکرون به مرکز واکسیناسیون برای تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کرده ام.

مریم غدیری بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی، ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و همچنین دوری از تجمعات باید مورد توجه همه مردم باشد.

وی افزود: با توجه به سویه جدید کرونا باید بیشتر از همیشه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و از ورود به تجمعات خودداری کنیم.

مبتلایان زیر ۱۲ سال در استان افزایش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای گذشته اعلام شد که ویروس اومیکرون به بیش از ۷۷ کشور در دنیا وارد شده است.

جمیل صادقی فر عنوان کرد: آنچه که تاکنون مشخص شده این سویه نسبت به سویه های قبلی قدرت انتقال و سرایت پذیری بالاتری را دارد و می‌تواند سریع جامعه را مبتلا کند.

وی افزود: آمار بیماری کرونا در استان در طی چند روز گذشته به نسبت در حال افزایش است، به خصوص طی ۱۰ روز گذشته مبتلایان زیر ۱۲ سال در استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بخشی از این کودکان در مدارس هستند و نیاز است والدین توجه جدی تری داشته باشند.

فعالیت پایگاه مراقبت مرزی به صورت ۲۴ ساعته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تاکنون سویه جدید امیکرون در استان ایلام مشاهده نشده است، گفت: در راستای کنترل و پیشگیری، پایگاه مراقبت مرزی به صورت ۲۴ ساعته توسط همکاران بهداشتی فعال و ورود مسافران در مرز مهران بر اساس ارائه تست کرونا و واکسیناسیون انجام می‌شود.

صادقی فر عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر در استان ایلام به دلیل کرونا فوت شده که آمار بسیار بالایی است.

وی افزود: خواهش ما این است که به هیچ وجه سویه جدید را دست کم نگیرند، در کشورهای اروپایی آمارهای مبتلایان به این سویه بسیار افزایشی است.

جای نگرانی از کمبود واکسن نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: باید مردم حساسیت بیشتری در این خصوص داشته باشند، واکسیناسیون به خصوص تزریق دوز سوم مدنظر قرار دهند و مسئله تهویه رعایت شود.

صادقی فر افزود: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که متقاضی تزریق دوز سوم واکسن باشند می‌توانند برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به هیچ وجه افراد پرخطر، افرادی که سن بالایی دارند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند گمان نکنند با تزریق دو دوز واکسن ایمنی دارند، بالاخره بعد از گذشت ۴ تا ۵ ماه ممکن است ایمنی فروکش کرده باشد و الزاماً دوز سوم واکسن باید تزریق کنند.

وی ادامه داد: اگر دوز سوم تزریق شود بیش از ۹۰ درصد ایمنی دارند و در مقابل سویه های جدید امنیت بیشتری دارند.

وی گفت: در استان بیش از ۷۷۰ هزار دوز واکسن در استان در نوبت اول و دوم تزریق شده و ۱۰۰ هزار واکسن در گردش نیز وحود دارد که جای نگرانی از کمبود واکسن نیست.

به عقیده متخصصان برای در امان ماندن از آتش کرونا و سویه جدید اومیکرون واکسیناسیون ضروری است، اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مهم است.

کد خبر 5381585

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایلام شیوع کرونا ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا بارش برف آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه آتش سوزی عکس استانها واکسن کرونا ایلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام سویه جدید دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا

شمار دانشجویان بازداشت شده در دانشگاه ‌های آمریکا به حدود ۲۵۰۰ نفر رسیده و بیش از۵۰ مدرس و استاد دانشگاه تاکنون بازداشت شده‌اند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080228 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد