Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@19:05:39 GMT

چرا تزریق دز سوم واکسن کرونا ضرورت دارد؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۷۲۱۳

چرا تزریق دز سوم واکسن کرونا ضرورت دارد؟

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور به بیان توضیحاتی در خصوص ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا پرداخت.

به گزارش مشرق، آمیتیس رمضانی، دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور، در خصوص ورود سویه اومیکرون به کشور و ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: سویه اومیکرون سیستم ایمنی بدن را دور می‌زند و به این دلیل که تعداد جهش‌ها در این سویه بسیار زیاد است و قسمت‌های کلیدی ویروس جهش پیدا کرده اند، حدود ۴۰ برابر از قدرت آنتی‌بادی‌های خنثی کننده ویروس که چه حاصل ابتلا به این بیماری و چه حاصل از تزریق واکسن باشند، در برابر اومیکرون کاهش یافته است و این امر موجب می‌شود که افراد دچار ابتلای مجدد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره ورود امیکرون به ایران بدانید

وی ضمن اشاره به اینکه اومیکرون ۵ ونیم برابر سویه دلتا که سویه بسیار جدی و خطرناکی بود، موجب عفونت مجدد می‌شود و انتقال خانگی آن ۳ برابر دلتا است، ادامه داد: واکسن‌های تزریق شده برای ایجاد کارایی مناسب در برابر اومیکرون احتیاج به باز طراحی دارند و از آنجایی که انجام این کار مدتی طول می‌کشد، بهترین کار تا آن زمان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار جدی بگیریم چرا که این ویروس به شدت مسری است و به سرعت می‌تواند سبب ایجاد موج بعدی شود، همانگونه که شاهد وضعیت شیوع این سویه در کشورهای اروپایی نظیر دانمارک، نروژ و انگلیس هستیم.

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور افزود: درست است که شدت بیماری در سویه اومیکرون خفیف‌تر است و خوشبختانه با درگیری ریوی کمتری در آن مواجه هستیم، اما هر چه تعداد مبتلایان افزایش یابد احتمال افرایش موارد بستری و بروز بیماری شدید بیشتر می‌شود و در حال حاضر مهم‌ترین اقدام این است که سطح آنتی بادی در بدن را افزایش دهیم و آن را به قدری بالا ببریم که بتواند این سویه‌ که تا این حد جهش یافته است را خنثی کند که این کار از طریق تزریق دز یادآور به افرادی که بیش ۳ ماه از دریافت آخرین دز واکسنشان گذشته امکان پذیر است.

این متخصص عفونی متذکر شد: در ابتدا این توصیه برای افراد بالای ۴۰ سال بود، اما در حال حاضر لازم است که همه افراد بالای ۱۸ سالی که ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسنشان گذشته است، دز یادآور را تزریق کنند چرا که این اقدام هم ایمنی سلولی افراد را بالا می‌برد و هم اینکه سطح آنتی‌بادی خنثی کننده ویروس را افزایش می‌دهد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کرونا واکسن کرونا اومیکرون سلامت امیکرون ایران ویروس کرونا انگلیس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان