Web Analytics Made Easy - Statcounter

چگونه در دو راهی ناامیدی و امید راهی برای زنده ماندن پیدا کنیم و امید خود را برای یک دوره طولانی از دست ندهیم؟!در این مقاطع زندگی تماشای فیلم دورافتاده رابرت زمکیس گزینه مناسبی است.

به گزارش مشرق، در عصر امروزی با حواس‌پرتی‌ها و چالش‌های فراوان، گم شدن در راه رسیدن به یک زندگی موفق آسان است. بنابراین، در مواجهه با رقابت گردن به گردن در عصر مدرن، گاهی اوقات از تلاش خسته می‌شویم و می‌خواهیم تسلیم شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درست زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز در حال فروپاشی است، کمی انگیزه می‌تواند کمک زیادی به بازگشت ما به مسیر کند. و انگیزه ممکن است از هر جایی بیاید. وقتی می‌بینیم افراد ضعیف با وجود همه ناملایمات و مشکلات، اهداف خارق العاده‌ای را دنبال می‌کنند، می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

اما فیلم‌هایی وجود دارد که باعث می‌شوند ما به درون خود نگاه کنیم و اغلب می‌توان از آنها به عنوان الهام بخش استفاده کرد.  بهترین فیلم‌های الهام‌بخش را فهرست کرده‌ایم که شما را وادار می‌کنند برای رسیدن به اهدافتان سخت‌تر تلاش کنید. این فیلم‌های خوب در تاریک‌ترین زمان‌ها امید می‌دهند و مطمئن می‌شوند که قبل از اینکه حتی به تسلیم شدن فکر کنید، بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنید. 


  Rocky | 1976

این فیلم در دو سطح کار می‌کند. نه تنها فیلمنامه مظهر یک فیلم الهام بخش است، بلکه داستان فرد پشت دوربین نیز همینطور است. زمانی که سیلوستر استالونه به سختی در هالیوود راه پیدا کرد، فیلمنامه «راکی» را نوشت که او را به عنوان یک ستاره بزرگ در دنیای سینما معرفی کرد و او را به آنچه امروز هست تبدیل کرد. یک استالونه در حال مبارزه، فیلمنامه راکی را نوشت و به شرط ایفای نقش اصلی، آن را فروخت. و چیزی که بعد از آن اتفاق افتاد اولین رویایی بود که احتمالاً از آن زمان تکرار نشده است. حتی در سخت‌ترین زمان‌ها، او امید خود را از دست نداد و به انجام کاری که احساس می‌کرد درست است ادامه داد و این در فیلم نیز منعکس می‌شود، که تماشاگران را ترغیب می‌کند که هرگز تسلیم نشوند.

داستان راکی بالبوآ فقط مربوط به بوکس نیست، بلکه داستان مبارزه و سخت کوشی است. دشواری‌های زندگی روزمره که راکی برای به دست آوردن آنها تلاش می‌کند، رابطه‌اش با خواهر بهترین دوستش و شکل گیری حرفه‌اش همه بخش‌هایی از داستان هستند، و این دیدگاه کلی از زندگی او چیزی است که فیلم را بسیار خاص می‌کند. این داستان مردی است که از «هیچ‌کس» بودن به «کسی» بودن تبدیل می‌شود، در نتیجه واقعاً یک ساعت الهام‌بخش برای تمام دوران است.

Whiplash | 2014

داستان پسری به نام اندرو نیمن، دانشجوی سال اول موسیقی جاز در کنسرواتوار معتبر شفر نیویورک. کل فیلم درباره اشتیاق اندرو به نواختن درام است و اینکه او چگونه می‌خواهد رهبر ارکستر معروفی به نام ترنس فلچر با بازی جی کی سیمونز را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر، فلچر را نمی‌توان به هیچ وجه به غیر از یک شرور به تصویر کشید. با این حال، اندرو هر کاری که می‌تواند و حتی بیشتر برای نشان دادن استعداد خود انجام می‌دهد. اما در عین حال، این فیلم با نمایش تسلیم نشدن نشان می‌دهد که انسان به چیزی بیش از استعداد نیاز دارد و آن کار سخت است. فیلم نمایانگر وقف به اشتیاق و تمایل بی پایان به کار تا ریختن عرق و خون است.


Unbroken | 2014

شکست ناپذیر داستان واقعی یک قهرمان المپیک به اسم لوئی زامپرینی است که در دوران جنگ جهانی دوم به عضویت نیروی ارتش آمریکا درآمد. در سال ۱۹۴۳ هواپیمایی که او و ده سرباز دیگر که سوارش بودند در اقیانوس آرام سقوط کرد و هشت نفر کشته شدند. سه سرباز زنده مانده (از جمله زامپرینی) بدون آب آشامیدنی و غذا چهل و هفت روز کامل در اقیانوس سرگردان شدند. پس از مدتی زامپرینی به همراه دوستش توسط نیروهای ژاپن اسیر می‌شود و تا آخر جنگ در اسارت باقی می‌ماند و شکنجه‌های زیادی را تحمل می‌کند.

فیلم شکست‌ناپذیر یک داستان واقعی از زندگی لویی زامپرینی است. زامپرینی همچنین به عنوان تورنادو تورنس شناخته می‌شود. او یک دونده ماهر بود. او در سال 1936 موفق به کسب مقام هشتم در ماده 5000 متر شد. این فیلم درباره حضور او در یک زندان ژاپن در طول جنگ جهانی دوم است. فیلم Unbroken ساخته آنجلینا جولی، هم لویی جوان و هم لویی بالغ را نشان می‌دهد، آن هم در شرایطی که چگونه او هنگامی که وضعش فراتر از بد است تسلیم نمی‌شود. این شخص دقیقا به لطف اراده و قدرتش توانست تا ۹۷ سال (2014) زنده بماند.


 

A Beautiful Mind | 2001

یک داستان واقعی دیگر، این بار در مورد جان نش، دانشمندی برجسته و برنده جایزه نوبل اقتصاد. این مرد جالب اسکیزوفرنی پارانوئید داشت. بنابراین تماشای شخصیت پر تلاش او در فیلم واقعا نفس گیر است. این فیلم نمایان‌گر این است که چگونه او تعادل روانی خود را تا حد امکان پنهان می‌کند و بیماری خود را تحت کنترل می‌گیرد. او اهمیتی نمی‌داد که گذراندن یک لحظه چقدر سخت است، او فقط علاقه‌اش به علم را دنبال می‌کرد.

داستانی از یک نابغه ریاضی در مسیر دلخراش کشف خود، ذهن زیبا نماهای مختلف احساسات انسانی را بررسی می‌کند. جان نش که در آستانه شهرت بین المللی قرار دارد، متوجه جنبه‌ای از خود می‌شود که از آن بی اطلاع بوده است. این فیلم بر اساس کتاب سیلویا ناسار به بررسی تعهد، موفقیت و حماقت دلخراش ذهن انسان می‌پردازد.


۱۲۷ ساعت | 2010

اگر از شما خواسته شود بین قطع دست و مرگ یکی را انتخاب کنید، کدام را انتخاب خواهید کرد؟ این تصمیمی است که آرون رالسون باید در 127 ساعت می‌گرفت. داستان این فیلم پیرامون پنج روز از زندگی این کوهنورد تنهاست که به دام طبیعت می‌افتد و سپس به شکل معجزه آسایی به تمدن انسانی بازمی‌گردد. فیلم داستان بقا است. این اثر نه تنها به ما الهام می‌بخشد، بلکه باعث می‌شود از چیزی که همه آن را بدیهی می‌دانیم سپاسگزار باشیم؛ چیزی به نام زندگی.


Amélie | 2001

فیلم آملی جذابیت و رمز و راز بدیع پاریس امروزی را از طریق چشم‌اندازهای هوشمندانه به تصویر می‌کشد. روشی که آملی با آن جهان و مردمانی که اطرافش زندگی می‌کنند را تصور می‌کند، دنیایی را می‌آفریند که خودش ساخته است؛ و این دنیای ساختگی داستانی الهام بخش از تخیل است. ملیله‌ای که آملی دور خود می‌بافد به امید اینکه شادی را به زندگی مردم اطرافش بیاورد، به روش کوچک خودش، داستان جادو، معصومیت و عشق را روایت می‌کند. و این چیزی نیست جز یک زاویه الهام‌بخش برای خیلی از انسان‌های ناامید از زندگی.

Forrest Gump | 1994

فارست چه به عنوان یک ستاره فوتبال کالج، چه در جنگ ویتنام، چه کاپیتان قایق میگو و حتی با دویدنش تأثیری بر ذهن مخاطب به جای می‌گذارد که چیزی الهام‌بخش‌تر از آن پیدا نمی‌شود. او با معصومیت کودکانه و مهربانی ذاتی خود مصداق یک بمب انرژی است. فارست کند هوش که تحت مراقبت مادر همیشه حامی خود در یک محیط محافظت شده بزرگ شد، هرگز خود را محروم و تنها نمی‌دانست. او سعی کرد اطرافیانش را به روش کوچک خود خوشحال کند اما همین فارست در حین نجات جنی، معشوقه دوران کودکی خود، دچار گیجی و سردرگمی می‌شود. اما او بازهم با عشق و پاکی به هدفش می‌رسد. این فیلم احساس معصومیت و عشق را نشات می‌دهد و ما را به خاطر شادی‌های ساده زندگی شکرگزار می‌کند. چه چیزی الهام‌بخش‌تر از این ماجرا وجود دارد؟!

Good Will Hunting | 1997

همانطور که خیلی‌ها می‌گویند، گاهی موفیت و خوشبختی مربوط به شناسایی آنچه در آن مهارت دارید است؛ این یعنی گاهی پیروزی و موفقیت هیچ ربطی به سابقه شما ندارد. در واقع با این فرمول حتی یک سرایدار هم می‌تواند در ریاضیات سطح دانشگاه استاد شود، و این خلاصه چیزی است در که این فیلم وجود دارد. در این اثر کلاسیک مربوط به دهه 90 میلادی، مت دیمون نقش یک نابغه با استعداد را بازی می‌کند که زندگی پر دردسری دارد. اما استعداد او به زودی توسط یک استاد کشف می‌شود. و استاد از او می‌خواهد که روی استعدادهایش سرمایه گذاری کند و در نهایت زندگی بیهوده‌ای نداشته باشد.

شخصیت رابین ویلیامز به عنوان یک همراه و یک راهنما در این سفر به او کمک می‌کند تا زندگی‌ای را که تاکنون داشته است رها کند و از منطقه آسایش خود خارج شود تا از استعدادهایش به درستی استفاده شود. گاهی اوقات، در مسیر موفقیت، ممکن است نیاز به فداکاری‌هایی نیز داشته باشید، مانند پشت سر گذاشتن افراد نزدیک. اما اگر باور دارید که اهدافتان به اندازه کافی مهم هستند، این نباید مانع شما شود.


Cast Away | 2000

چگونه در دو راهی ناامیدی و امید راهی برای زنده ماندن پیدا کنیم و امید خود را برای یک دوره طولانی از دست ندهیم؟! دفعه بعد که به این سوال فکر می‌کنید که چیزی برای رسیدن به هدف خود کم دارید، این فیلم را در گوشه ذهن داشته باشید.

این فیلم با یکی از نقش‌های نمادین تام هنکس در ظاهر یک داستان بقا است، اما کمی تامل شما را به درک این که فیلم چقدر پیچیده و لایه لایه است، می‌رساند. اگر زمانی احساس ناراحتی کردید، این فیلم به شما چیزهای زیادی برای زندگی کردن می‌دهد و شما را وادار می‌کند که به سر و سامان دادن به آشفتگی زندگی خود برگردید و حتی اگر به اندازه تام هنکس در فیلم بدبخت نباشید، بازهم ارتباط با این فیلم آسان است. داستان این اثر به دلیل جهانی بودن محض احساسات و مضامین جالبش همواره مورد بررسی است. در پشت داستان اصلی این فیلم یک کارمند فدرال اکسپرس وجود دارد که در یک جزیره گیر کرده است، بنابراین با تماشای این اثر می‌توانید داستانی در مورد اینکه یک مرد چقدر می‌تواند مدبر باشد را ببینید.

Million Dollar Baby | 2004

همه چیز درون این فیلم در مورد فداکاری و قدرت اراده است. وقتی شخصیتی که هیلاری سوانک بازی می‌کرد تصمیم گرفت زیر نظر بهترین مربی (کلینت ایستوود) تمرین کند، هیچ کاری برای جلب توجه او انجام نمی‌داد و به چیزی کمتر از رسیدن به هدفش نیز رضایت نمی‌داد. فیلم‌های ورزشی و مخصوصاً فیلم‌های مربوط به بوکس همیشه دارای رنگ و بوی انگیزشی هستند و این فیلم یک نمونه عالی است. این فیلم به شما انگیزه می‌دهد که بهترین‌ها را هدف بگیرید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. پس بیایید با دیدن این فیلم قدرت اراده خود بیش از پیش تقویت کنید.

The World’s Fastest Indian | 2005

سریعترین ایندین جهان یک فیلم زندگی‌نامه‌ای نیوزیلندی محصول سال ۲۰۰۵ است که بر پایهٔ زندگی موتورسوار مشهور نیوزیلندی، برت مونرو و موتور ساخت شرکت ایندیَن (در انگلیسی به معنی سرخپوست) او ساخته شده است. مونرو رکوردهای سرعت متعددی را در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ و دههٔ ۱۹۶۰ در دشت نمک یوتا برای موتورهای زیر ۱۰۰۰ سی سی بنام خود ثبت کرد.

داستان برت مونرو به ما می‌گوید که اگر به چیزی اعتقاد دارید، تسلیم نشوید. اگرچه سالها طول کشید تا این نیوزیلندی موتورسیکلت ایندیَن خود را بسازد، اما امید خود را از دست نداد و این به او کمک کرد تا رکورد یک سرعت زمینی را در رکورد گیری جهانی 1967 در بونویل سالت فلتس یوتا ثبت کند. قصه این فیلم داستان واقعی مردی است که هرگز از رویاهای خود برای انجام یک کار بزرگ دست نکشید و آن را بسیار بسیار سریع انجام داد؛ بنابراین اساس این طرح جذاب، مواد لازم برای یک فیلم الهام بخش را فراهم می‌کند.

The Shawshank Redemption | 1994

لیست بهترین فیلم‌های الهام بخش بدون رستگاری در شاوشنک چه خواهد بود؟! این اثر یک فیلم کلاسیک برای تمام دوران است؛ فیلمی که داستان یک بانکدار به نام اندی دوفرن را برای ما تعریف می‌کند. فیلم The Shawshank Redemption داستان 19 سال زندان اندی دوفرن، بانکدار را روایت می‌کند. این فیلم پیامی قوی از دوستی و استقامت می‌دهد و به ما امکان می‌دهد بینشی عمیق از زندگی در شاوشنک داشته باشیم. فیلم فقط با فرار اندی بیگناه پایان نمی‌یاب، بلکه فیلمساز این فرار را به داستانی الهام بخش از امید، ایمان و پیوند تبدیل می‌کند. شما به عنوان مخاطب در این اثر با ترکیبی عالی از نقل قول‌های مورگان فریمن و تمایل تیم رابین به عدالت و آزادی، دوز مناسبی از فیلم جذاب، ساده و خوش قلب را دریافت می‌کنید.

The Pursuit of Happyness | 2006

«در جستجوی خوشبختی» بر اساس داستان واقعی کریس گاردنر، یک سرمایه‌گذار و تاجر موفق آمریکایی است. این فیلم مبارزه‌ای را به تصویر می‌کشد که مرد قبل از تبدیل شدن به آنچه هست با آن روبرو شد. این شخصیت همیشه در آستانه از دست دادن همه چیز است، اما او موفق می‌شود زنده بماند و منتظر نتیجه کار سخت خود است. ویل اسمیت بیشتر برای نقش‌های کمدی خود در فیلم‌های مردان سیاه پوش شناخته می‌شود. اما، همانطور که با این فیلم معلوم شد، او یک بازیگر دراماتیک قوی است. این جنبه از استعداد او در فیلم «در جستجوی خوشبختی» آشکار شد.

صحنه‌هایی که او به پسر خردسالش اجازه نمی‌دهد دقیقاً آنچه را که در اطرافش می‌گذرد درک کند، آنقدر احساسی است که ممکن است شما را به گریه بیاندازد. اما بعد از تمام شدن فیلم شما تازه متوجه می‌شوید که به نوعی شبیه قهرمان داستان هستید. شما همیشه به دنبال ضرب‌الاجل‌ها هستید، کاری را انجام می‌دهید که زمانی دوست داشتید اما دیگر نه، پنهانی می‌خواهید کاری بهتر انجام دهید، اما مطمئن نیستید که با آن هماهنگ هستید یا خیر و می‌خواهید به موقعیت بهتری در زندگی بروید. و این فیلم به شما انگیزه می‌دهد که به راه خود ادامه دهید و امیدهایی را برای یافتن آن گلدان طلایی در انتهای رنگین کمان افزایش دهید.

تلاش یک پدر برای فراهم کردن آینده‌ای خوب برای پسرش طرح الهام بخش The Pursuit Of Happyness است. این فیلم ضمن برجسته کردن پیوند پدر و پسر، پیام هرگز تسلیم نشدن را نیز دارد. پدر و پسر با اخراج از خانه و مواجهه با مشکلات مالی، هر روز با مبارزات متعددی روبرو می‌شوند. با این حال، تکه‌های کوچک شادی که در کنار هم بودنشان پیدا می‌کنند، طرحی دل‌گرم برای فیلم ایجاد می‌کند.

Life of Pi | 2012

فیلم پیشگامانه زندگی پی ساخته آنگ لی در سال 2012، ارزش واقعی زندگی را به شما یادآوری می‌کند. همچنین فیلم طیف وسیعی از موضوعات از امید و ایمان گرفته تا بقا و هم افزایی را بررسی می‌کند. فلم زندگی پی می‌گوید هرگز امید خود را حتی در سخت ترین زمان‌ها از دست ندهید. این فیلم چیزی فراتر از یک تلنگر بقا است و پیامی که منتقل می‌کند بسیار عمیق است. این کار ایمان شما را به خودتان باز می‌گرداند و باعث می‌شود که بخواهید بدون فکر کردن به نتیجه تلاش خود برای خودتان کار کنید.

داستان فیلم بدین شرح است که: به عنوان تنها بازمانده انسانی کشتی در سفر به کانادا، پی خود را در وسط اقیانوس می‌بیند که در جمع یک ببر، یک کفتار و یک اورانگوتان گیر افتاده است. مبارزات و ماجراهای پی که به تصویر خارق‌العاده طبیعت اضافه شده است، فیلم را نه تنها الهام‌بخش، بلکه یک لذت بصری نیز می‌سازد.

It’s a Wonderful Life | 1946

داستان این فیلم جرج بیلی (جیمز استیوارت) مرد مهربان و مردم‌دوستی را دنبال می‌کند که پس از ورشکست شدن تصمیم به خودکشی می‌گیرد؛ اما فرشته‌ای به نام کلارنس مأمور می‌شود به روی زمین برود و زندگی او را نجات بدهد.

این فیلم اثری ماندگار است که باعث می‌شود برای روابط با یکدیگر ارزش قائل شویم. فیلم It’s A Wonderful Life که در فصل کریسمس می‌گذرد، واقعاً یک ساعت فوق العاده است که ما را با طرح ساده و در عین حال فریبنده خود مورد الهام قرار می‌دهد. این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کریسمس ساخته شده آزمون زمان را پس داده است و پیامی که منتقل می‌کند بی انتها است. زندگی شما فقط مال شما نیست و یک ملاحظه متفکرانه باعث می‌شود همه ذینفعان زندگی خود را بشناسید. حتی اگر هرگز فرشته‌ای نداشته باشیم که به ما کمک کند تا این واقعیت را درک کنیم، این فیلم می‌تواند همان هدف را دنبال کند.

بنابراین دفعه بعد که به فکر رها کردن چیزی هستید، فقط به این فکر کنید که چگونه با تصمیم شما همه چیز تغییر می‌کند و به یاد داشته باشید که چه چیزی شما را مجبور به انجام آن کار در وهله اول کرده است. کلید، ادامه دادن است. اوقات خوب ممکن است نزدیک باشد و دست کشیدن از هر چیزی هرگز راه حل نیست. جالب است بدانید این فیلم توسط بنیاد فیلم آمریکا (بفا) به‌عنوان تأثیرگذارترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده‌است.

منبع: ویجیتاتو

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سینمای جهان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بهترین فیلم داستان واقعی عنوان یک باعث می شود امید خود الهام بخش همه چیز یک فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم

در این مطلب گفته‌های خسرو معتضد، تاریخ نگار کشورمان درخصوص خلیج همیشه فارس را مشاهده می‌کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت
  • غرق در نوستالژی؛ بهترین بازی‌های PlayStation 2
  • رفتن خطیر کمتر از قهرمانی استقلال نیست! / بهترین شب زندگی نکونام بود
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم