Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیش از یک دهه از زمان اجرای پروژه جاده کنارگذر نشتارود واقع در غرب مازندران می گذرد و این پروژه در طول این سال ها با مشکلات زیادی مواجه شد که از مهم ترین آنها می توان به عدم توانایی مالی شهرداری نشتارود در تملک و آزادسازی مسیر ، عدم تخصیص اعتبارات لازم ، نبود معدن برای تامین مصالح جهت زیرسازی مسیر و بی انگیزگی پیمانکار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه کنارگذر شهر نشتارود که از مصوبات سفر ریاست جمهوری دولت دهم به استان مازندران بود در سه فاز تعریف شد که در فاز نخست این پروژه حدفاصل خیابان خشکه داران تا خیابان ۱۵ خرداد تمامی تملک ها انجام شده و عملیات زیرسازی صورت گرفته و حتی بخشی از این مسیر نیز آسفالت شده و در قسمت دوم حدفاصل ۱۵ خرداد تا منطقه مکرود تنها تعداد محدودی از زمین های مسیر کنارگذر تملک شده و بقیه همچنان تعیین تکلیف نشده است. در قسمت سوم این پروژه حدفاصل مکرود تا روستای کترا هیچ تملکی صورت نگرفته است و باید تدابیری جهت گره گشایی از آن اندیشیده شود.

اکنون تمامی نگاه ها به این پروژه معطوف به فاز نخست است که با احداث آن ، از بار ترافیکی شهر نشتارود که تنها راه مواصلاتی و ترانزیتی غرب مازندران است به طور قابل ملاحظه ای کاسته خواهد شد ، اما با وجود اهمیت پروژه و حمایت های همه جانبه ای که در ماه های اخیر از آن صورت گرفت باز شاهد هستیم که روند اجرایی آن به کندی پیش می رود و انتظارها برآورده نشده است.

شایان ذکر است که در سه سال اخیر برای این پروژه بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت  این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت : خوشبختانه رینگ شهری نشتارود از جمله پروژه هایی است که مشکل مالی ندارد و منابع مالی آن کاملا پیش بینی شده است.

سید شمس الدین حسینی افزود : پیمانکار این پروژه هم اکنون در حال احداث ضلع شرقی پل ورودی به منطقه خشکه داران است و در این مسیر تعریض جاده صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بر ضرورت احداث میدان در محور اصلی جهت جداسازی مسیر تاکید کرد و اظهار داشت : با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در دی ماه این میدان با نما و منظری زیبا در ابتدای جاده خشکه داران که منتهی به رینگ شهری است احداث گردد .

حسینی خاطرنشان کرد : در مسیر ورودی رینگ شهری یک پست برق وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته تا روزهای آینده به مکانی دیگر انتقال خواهد یافت.

 نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس تنها مشکل رینگ شهری نشتارود را نبود شهردار دانست و افزود : متاسفانه نبود شهردار باعث شد تا این پروژه چهار ماه دچار رکود شود و بر روی روند اجرایی آن تاثیر منفی بگذارد.

به گفته حسینی ، عدم انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای اسلامی شهر نشتارود موجب شد تا پروژه جاده کنار گذر که کارفرمای آن شهرداری این شهر است در بلاتکلیفی باشد و برای رفع این معضل لازم است تا هر چه سریع تر شهردار انتخاب گردد تا روند احداث این پروژه تسریع یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رفع موضوع انتخاب شهردار شهر نشتارود و تسریع در روند اجرای این پروژه ، بخشی از رینگ شهری  در سال جاری به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن در خصوص این پروژه گفت : متاسفانه روند اجرایی این پروژه خیلی طولانی شده و باید تلاش کنیم تا هز چه سریعتر به اتمام برسد .

حسن باقری گرماودی افزود : علاوه بر نبود شهردار که مشکل اصلی این پروژه است ، بحث تامین مصالح رودخانه ای این پروژه نیز مطرح بود که با توجه به اعتباراتی که تخصیص یافته پیشنهاد دادیم تا پیمانکار ، مصالح را در جهت تسریع در امور زیرسازی مسیر خریداری نماید.

وی اظهار داشت : تلاش خواهیم کرد تا در نوروز ۱۴۰۱ علاوه بر احداث میدان ورودی ، ضلع شمالی مسیر رینگ شهری زیر بار ترافیکی برود.

رییس شورای اسلامی شهر نشتارود نیز در این باره گفت : حدود یک ماه از معرفی شهردار نشتارود به استانداری مازندران می گذارد ولی هنوز جوابی در این زمینه دریافت نکرده ایم.

قدیر نامور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در صورت تایید شهردار جدید بلافاصله رینگ شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهر نشتارود با جمعیتی نزدیک به ۶ هزار نفر در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تنکابن واقع در غرب مازندران قرار دارد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

برچسب‌ها تنکابن مازندران نشتارود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنکابن مازندران نشتارود تنکابن مازندران نشتارود غرب مازندران نبود شهردار شهر نشتارود رینگ شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، شب گذشته راننده یک دستگاه خودرو سواری بدونِ پلاک با سرعتی سرسام آور در جاده تبریز به اسکو در حال رانندگی و ایجاد خسارت به خودروهای عبوریِ مسیرِ تردد بود که عوامل گشت انتظامی با مشاهده خودرو و ایجاد وحشت آفرینیِ راننده در جاده اقدام به تلاش برای متوقف کردن خودرو کردند.

عوامل گشت در چندین مرحله دستور به توقف داده که در مقابل راننده خودرو اقدام به خسارتِ به ماشینِ پلیس و شکستن آئینه خودرو کرد.

با توجه به خطرآفرینی راننده، عوامل انتظامی با «رعایت قانون بکارگیری سلاح»، تیراندازی و ماشین را متوقف؛ که راننده پس از توقف متواری شد.

در بازدید و بررسی خودرو مشخص شد که سه سرنشین به همراه راننده از مشروباتِ الکلی استفاده کرده و حال ۲ مرد و زن بر اثرِ تیراندازی نامساعد می‌باشد.

موضوع به سرعت پیگیری و هر ۲ نفر در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز درمانی منتقل که برابر آخرین گزارش پزشکی فوت کرده‌اند.

راننده متواری و مست نیز ساعتی بعد دستگیر و مقدار قابل توجهی مشروبات الکلی در خودرو کشف و ضبط و ۲ متهم به همراه اقلام مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شدند.

کد خبر 6088965

دیگر خبرها

  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است