Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان(واس) نوشت، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در واکنش به صحبت های حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل عربستان در انتقال حسن ایرلو، سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران در یمن به تهران گفت: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف صحبت های انتقادی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص انتقال حسن ایرلو از یمن را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مدعی شد: فرماندهی ائتلاف عربی به دستور مقامات سعودی با در نظر گرفتن اصول بشردوستانه و احترام به میانجی‌گری عمان و عراق در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام وضعیت سلامتی حسن ایرلو، روند انتقال او را تسهیل کرد.

وی اظهارات انتقادی مطرح شده علیه عربستان را در تضاد با اصول خواند و گفت: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف تمام تسهیلات و مجوزهای لازم برای عبور را صادر کرد و از هواپیمای نیروی هوایی عراق مدل سی-۱۳۰ حمایت های لجستیک لازم را انجام داد. این دومین بار است که ائتلاف عربی به یک شهروند ایرانی کمک می کند و قبل از این نیز در سال ۲۰۱۹ نیروی هوایی عربستان یکی از افراد کشتی نظامی ساویز در دریای سرخ را به بیمارستانی در عربستان منتقل کرد و برای مدت طولانی برای درمان در آن جا ماند و بعد از آن با وساطت عمان توسط یک هواپیمای سعودی به مسقط منتقل شد تا به کشورش ایران بازگردانده شود.

سخنگوی ائتلاف عربی هم‌چنین مدعی شد که عربستان به رفتارها و اصول انسانی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان روز گذشته گفت که سه شب پیش دختر ایشان(حسن ایرلو) با من تماس گرفت و گفت: «شرایط خیلی سختی داریم. نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر نداریم» این دقیقا در شرایطی بود که همه ما و همکاران من تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم  مظلوم یمن را بمباران می کند، مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان، سفیر محترم مان، دیپلمات فرهیخته و پرکار ایران در یمن، تا بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی ایشان تکمیل شود. کوتاهی کردند و ما این کوتاهی و  این ظلمی که در حق این شهید بزرگ به عمل آمد را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: اتفاقی که در مورد ایرلو رخ داد این بود که ما چند روزی پیگیر بودیم که مجوزی از طریق یک کشور ثالث بگیریم که یک فروند هواپیما از طریق ایران یا کشور دیگری بتوانیم ایشان را سریع به بیمارستان مجهزی در ایران برای درمان منتقل کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان افزود: متاسفانه طرف سعودی در ارتباط با این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه‌های اجرایی عربستان سعودی در این زمینه تعلل کردند. ما اعتراض خودمان را بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به صورت رسمی اعلام می‌کنیم و در عین حال امیدواریم هر چه زودتر یمن در مسیر راه حل سیاسی بتواند از این جنگ خارج شود.

کد خبر 644912 برچسب‌ها ایران و عربستان شهید یمن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان شهید یمن ائتلاف عربی حسن ایرلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است