Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شجاع احسانی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۲۰ هزار و ۶۳۳ مورد مشاوره امور خانوادگی در حوزه مشکلات با همسر، مشکلات با خانواده همسر، خیانت زناشویی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در روابط زوجین در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تماس‌ها در حوزه کودک و نوجوان و تحصیل فرزندان ۱۲ هزار و ۴۳۴ مورد بوده است ادامه داد: در حوزه بالینی و در زمینه اختلالات خُلقی شامل (افسردگی، اضطراب و وسواس) اختلالات شخصیت و اختلال‌های جنسی، ۶ هزار و ۵۵۹ مورد تماس برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مدیریت استرس، رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی جامعه در برابر بحران ها از اصل هایی است که مدنظر بهزیستی قرار گرفته افزود: مواردی مانند برقراری ارتباط موثر بین افراد خانواده، تاب آوری اجتماعی در شرایط کرونا و مهارت های زندگی و سایر آموزش های روانشناختی در خدمات مشاوره تلفنی سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی ارائه می‌شود.

احسانی یادآور شد: مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج، مشکلات و علایم مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی و اضطراب از دیگر مواردی است که با سامانه ۱۴۸۰ در میان گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه مشاوره و ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است گفت: کارشناسان متخصص دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روانشناسی در خط ۱۴۸۰ (مشاوره تخصصی تلفنی) به صورت رایگان به ارائه خدمات می پردازند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: مشاوران سازمان بهزیستی در خط ۱۴۸۰ با ۶ کابین در ۲ شیفت کاری در ساعات ۸ تا ۱۴ و ۱۸ الی ۲۴ آماده خدمت رسانی به مردم هستند که در صورت نیاز به مراکز حضوری ارجاع داده می شوند.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان همدان سازمان بهزیستی مشاوره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان سازمان بهزیستی مشاوره استان همدان سازمان بهزیستی مشاوره استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد