Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران از توافق جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه در خصوص برگزاری نشست سران در چارچوب مذاکرات مربوط به سوریه در ترکیب آستانه در اوایل سال آینده میلادی در تهران خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "علی‌ اصغر خاجی" مشاور اشد وزیر امور خارجه ایران در مسائل سیاسی ویژه امروز (چهارشنبه) در گفت وگویی اختصاصی با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند که نشست سران در چارچوب مذاکرات مربوط به سوریه در ترکیب آستانه در ماه فوریه-مارس سال 2022 (بهمن الی فروردین سال آینده) در تهران، بسته به وضعیت اپیدمی ویروس کرونا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این دیپلمات بلندپایه ایرانی در پاسخ به سئوالی در این باره تأکید کرد: «بله، برنامه ریزی‌های لازم به منظور برگزاری نشست سران سه‌جانبه روسیه-ایران-ترکیه در حال انجام است. ما آمادگی آن را داریم تا این نشست در اوایل سال آینده میلادی (2022) در تهران انجام شود. البته همه چیز به وضعیت اپیدمی کرونا در آن زمان بستگی خواهد داشت. در مجموع سه طرف در خصوص برگزاری چنین نشستی توافق کرده‌اند و این اجلاس احتمالاً در ماه فوریه یا ماه مارس خواهد بود.»  

علی اصغر خاجی یادآور شد که موضوع بررسی نشست سران در دستورکار مذاکرات اخیر در نورسلطان قرار داشت و بعنوان بندی مجزا در بیانیه پایانی کشورهای ضامن صلح در سوریه به آن اشاره خواهد شد.

این مقام وزارت خارجه ایران در پاسخ به این سئوال که آیا نشستی در سطح بالا بین وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه انجام خواهد گرفت، گفت: «ما در این خصوص نیز به توافق رسیده‌ایم. چنین نشستی نیز در سال آینده، احتمالا در ماه ژانویه یا اوایل فوریه (دی الی بهمن ماه) خواهد بود که طی آن مقدمات برگزاری نشست سران سه‌جانبه فراهم شود.» 

وی ادامه داد که نشست بعدی مذاکرات بین‌المللی درباره سوریه در ترکیب آستانه، چند هفته پس از نشست سران روسیه، ایران و ترکیه انجام خواهد گرفت.

آخرین نشست حضوری روسای جمهوری روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در خصوص حل و فصل مشکلات سوریه در تاریخ اول جولای سال 2020 برگزار شد و توافق شد که نشست بعدی در تهران باشد، ولی به دلیل شرایط اپیدمی کرونا این اجلاس تاکنون تشکیل نشده است.

هفدهمین اجلاس آستانه درباره سوریه برگزار شد/ تأکید ایران بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از سوریهتاریخ برگزاری نشست بین‌المللی آستانه درباره سوریه مشخص شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه اخبار روسیه سوریه اخبار روسیه برگزاری نشست درباره سوریه نشست سران سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه