Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اساس فعالیت‌های این آستان مقدس کارهای عام‌المنفعه است، گفت: آستان قدس رضوی نهادی دینی و مردمی و کانونی فرهنگی و معنوی برای همه ادیان الهی است.

مالک رحمتی در دیدار کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن، به معرفی ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی از جمله داروسازی، کشاورزی، عمران و زیربنایی پرداخت و اظهار کرد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد در حوزه‌های فعالیت خود با کشور ژاپن همکاری داشته باشد و با توجه به توانمندی‌های ژاپنی‌ها در زمینه‌هایی مانند فناوری آب‌ شیرین‌کن و اقتصاد دیجیتال، این موضوع می‌تواند از مهم‌ترین پروژه‌های همکاری طرفین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آستان قدس رضوی را یک نهاد دینی و مردمی و یک کانون فرهنگی بین‌المللی برای توسعه معنویت معرفی و بیان کرد: حرم مطهر رضوی سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و چهار میلیون زائر خارجی است که به امام رضا(ع) متوسل می‌شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اساس فعالیت‌های این آستان مقدس، کارهای عام‌المنفعه و مردمی است و این آستان قدسی صرفا متعلق به مردم ایران نیست بلکه متعلق به بشریت و مردم تمام ادیان الهی است.

وی افزود: یکی از وظایف آستان قدس رضوی ایجاد امکانات رفاهی برای زائران امام رضا(ع) است چرا که این آستان با وقف و نذر اهدایی مردم مدیریت می‌شود و بنابراین باید از محل آن زیارت را برای همه زائران داخلی و خارجی تسهیل کرد.

رحمتی به برخی از خدمات آستان قدس رضوی در دوره کرونا اشاره و تأکید کرد: این آستان مقدس با بهره‌گیری از درآمد حاصل از دارایی‌های موقوفاتی مردمی، همزمان با دوران شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های‌ دارویی، درمانی، تجهیزات پزشکی و تولید واکسن به مردم و بیمارستان‌های استان و کشور خدمات چشمگیری ارائه کرد.

وی ادامه داد: نگاه ما به کشور ژاپن یک نگاه استراتژیک و راهبردی است زیرا این ۲ ملت ارتباطی دیرینه با هم دارند و دارای فرهنگ و تمدن تاریخی هستند. ایران و ژاپن در طول تاریخ مورد ظلم و سلطه استکبار جهانی قرار گرفته‌اند و زخم خورده از این نظام سلطه هستند ولی هر ۲ کشور با اتکا به فرهنگ کهن و مردم خود با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، در برابر استکبار جهانی مقاومت و مبارزه می‌کنند.

رحمتی عنوان کرد: برای مبارزه با استکبار جهانی نیاز به هوشمندی و هوشیاری ملت‌ها است، چرا که ابزارهای سلطه بر اساس شرایط زمانی و مکانی توسط استکبار تغییر می‌کند و برای مبارزه با این نظام ظالمانه، باید نسبت به ابزارهای سلطه شناخت پیدا کرد.

وی اضافه کرد: استکبار برای رسیدن به هدف نامشروع خود متناسب با شرایط از هر ابزاری استفاده می‌کند؛ در گذشته برای تسلط بر ژاپن از سلاح اتمی استفاده کرد و آن جنایت بزرگ بشری را رقم زد و امروز هم با ابزارهای نوین و جدیدی همچون تحریم‌های ظالمانه، بر مردم عزیز ایران فشار می‌آورد. تحریم ابزاری است که ایران و ژاپن در فواصل گوناگون تاریخی درگیر آن بودند و به خوبی با ابعاد آن آشنایی دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آمریکای جنایتکار از معدود کشورهای استفاده کننده از سلاح‌ هسته‌ای در طول تاریخ است و هیچ کشوری تهاجم اتمی آمریکا به هیروشیما را فراموش نخواهد کرد.

رحمتی افزود: همین آمریکای جنایتکار امروز به بهانه احتمال و امکان استفاده از سلاح هسته‌ای، مردم کشورهای مختلف همچون ایران را با ابزار تحریم، دچار مشکل و محدودیت می‌کند؛ بنابراین دولت‌های ژاپن و ایران باید با اتکا به تجارب گذشته برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا با یکدیگر متحد شوند. انتظار می‌رود دولت جدید ژاپن در این مقوله نقش موثرتری به نفع ملت و مردم ایران ایفا کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری بهره‌گیری از انرژی اتمی برای ساخت سلاح هسته‌ای را کاملا منع کرده‌اند و ایران نیز هیچوقت دنبال آن نبوده و نخواهد بود اما استفاده صلح‌آمیز از این دانش پیشرفته نیاز بشریت و حق همه مردم جهان است.

رحمتی یادآور شد: آمریکا این حقیقت را می‌داند که ایران همواره همه مقررات بین‌المللی را رعایت می‌کند، اما آمریکا و ایادی آن به دنبال سلطه‌گری در منطقه هستند و برای رسیدن به آن، به بهانه‌های واهی همچون احتمال وجود سلاح هسته‌ای، کشورها را مورد تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه قرار می‌دهند، اما به دلایل استقامت و مقاومت ملت ایران تاکنون آثار مخرب این تحریم‌ها مدیریت شده است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت جدید ژاپن، فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن در عرصه‌های مختلف از جمله تبادلات علمی، اقتصادی و فرهنگی آغاز شود و دولت‌های ۲ کشور با حمایت از هم در برابر استعمار یک‌جانبه آمریکا همچون گذشته ایستادگی کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی کازو توشی آیکاوا نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و ژاپن بر همکاری ۲ کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن پزشکی، مبارزه با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، ارائه کمک‌های بشردوستانه و حمایت از مهاجران افغانستانی مستقر در مرز بین ایران و افغانستان نیز تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوي ادیان الهی ایران و ژاپن تحريم تحریم های آمریکا فرهنگ استانی سیاسی سفیر ژاپن در تهران انرژی هسته ای قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ایران و ژاپن تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف

دریافت 45 MB

تصویربردار: مهدیه غفوریان

کد خبر 6094733

دیگر خبرها

  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی