Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن پرآور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدتی است که پدیده ناخوشایند قطع و هرس نامتعارف درختان و ماشین‌های حمل چوب در شهرستان دزفول مشاهده می‌شود که لازم است دستگاه‌های متولی هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند.

وی با اشاره به اعتراض‌های گسترده دوستداران محیط زیست و شهروندان نسبت به قطع غیرقانونی درختان در سطح شهر و شهرستان، این اعتراض‌ها را قانونی و به حق برشمرد و افزود: دغدغه شهروندان و دوستداران محیط زیست و ورود فعالانه و دلسوزانه آنها به این موضوع جای قدردانی دارد و لازم است که مسئولان متولی نیز جلوگیری از تداوم قطع درختان در تمام محدوده شهرستان را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از فضای سبز شهری وظیفه مهم مسئولان است، عنوان کرد: شورای شهر و سازمان فضای سبز شهرداری دزفول همواره این امر مهم را در دستور کار داشته و اکنون نیز جدی تر از گذشته به موضوع قطع و هرس نامتعارف درختان در محدوده شهری ورود کرده و با جدیت موضوع را از طریق مبادی قانونی پیگیری خواهند کرد.

پرآور تصریح کرد: ماده‌های قانونی متعددی از جمله ماده ۶۸۶ قانون تعزیرات حکومتی در خصوص قطع غیرقانونی درختان وجود دارد که به راحتی می‌توان از طریق این قوانین از تداوم این پدیده ناخوشایند جلوگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول از اجرای طرح کد و شماره گذاری و پلاک‌کوبی درختان در محدوده شهری دزفول در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این طرح در دستور کار شورای شهر و شهرداری دزفول است که قطعاً با اجرای این طرح نظارت بیشتری بر درختان خواهد شد.

پرآور با بیان اینکه درختان ریه‌های شهر محسوب می‌شوند و وظیفه پاکیزگی هوا را بر عهده دارند، یادآور شد: مسئولان خدمت‌گزاران مردم هستند و اکنون که یکی از دغدغه‌های اساسی شهروندان جلوگیری از قطع درختان و برخورد با متخلفان است ضرورت دارد از هیچ تلاشی برای تحقق این مطالبه دریغ نکنند.

به گزارش مهر، در مدت اخیر پدیده قطع غیرقانونی درختان در پارک‌های جنگلی نظیر پارک لاله، جنگل‌های سوم شعبان و زاویه‌ها توسط شهروندان و از سویی قطع و هرس نامتعارف درختان توسط برخی ادارات و به دنبال آن مشاهده ماشین‌های حمل چوب در سطح شهرستان دزفول موجب اعتراض شهروندان به ویژه دوستداران محیط زیست و انجمن‌های مردمی در این شهرستان شده است.

کد خبر 5381757

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر دزفول شهرداری دزفول قطع درختان محیط زیست خوزستان ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف گرگان کرمانشاه آتش سوزی خطبه های نماز جمعه عکس استانها واکسن کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد