Web Analytics Made Easy - Statcounter

جابر اخلاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به صورت حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: تنها در شرایطی که مدرسه‌ای به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد، امتحانات این مدارس با تایید آموزش و پرورش منطقه حضوری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخلاقی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان گیلان باید در بازده زمانی اول تا ۲۸ دی ماه جاری برگزار شود، افزود: امتحانات پایه دوازدهم مانده از سال قبل و داوطلبان آزاد نیز از فردا به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: مدیران مدارس در برگزاری امتحانات دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه باید فاصله فیزیکی و سایر موارد پروتکل های بهداشتی را جدی رعایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های حضوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان و دوره اول متوسطه از اول آذر همزمان با سراسر کشور در گیلان افزود: همه مدارس استان مجوز آموزش حضوری را دریافت کرده‌اند.

اخلاقی با بیان اینکه امتحانات همه دانش آموزان چه کسانی که در کلاس‌های حضوری شرکت کرده و چه دانش‌آموزانی که غیرحضوری آموزش می بینند، حضوری است، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموز در صورت غیبت غیرموجه نمره آن درس را دریافت نمی‌کند.

وی با اشاره به تشدید نظارت ها در واحدهای آموزشی استان گیلان در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا طی روزهای اخیر اضافه کرد: از شنبه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار مدرسه مورد بازدید قرار گرفته که جمع بندی بازدیدها نشان از رعایت پروتکل های بهداشتی در این مدارس است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بازدیدهای مستمر در واحدهای آموزشی استان انجام می گیرد، اظهار داشت: مسئولان مدارس و دانش‌آموزان موظف به رعایت جدی توصیه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا هستند.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از آموزش و پرورش گیلان، ۱۹۴ هزار و ۱۲۹ دانش‌آموز در دوره ابتدایی، ۹۳ هزار و ۴۸۲ دانش‌آموز در دوره متوسطه اول، ۵۱ هزار و ۹۹۷ دانش‌آموز در متوسطه دوم، ۱۵ هزار و ۴۷۶ دانش‌آموز در رشته های فنی و حرفه ای و ۱۷ هزار و ۱۵۶ دانش‌آموز در کار و دانش تحصیل می‌کنند.

افزون بر ۳۷۲ هزار دانش‌آموز در استان گیلان تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها رشت مدارس گیلان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس گیلان رشت مدارس گیلان دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموز دانش آموزان استان گیلان دوم متوسطه اول و دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه