Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  پیمان جبلی رئیس رسانه ملی طی حکمی، حسن گروسی معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما را به ریاست «اولین همایش ملی حقوق و رسانه» منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: «همایش مذکور در برهه حساس کنونی که رسانه ملی با تحریم‌های خصمانه و یک جانبه آمریکا، ددمنشی شبکه‌های معاند نظام و از طرفی هجمه بنگاه‌های سخن پراکنی کذاب در فضای مجازی مواجه شده است، می‌تواند ضمن تبیین جایگاه حقوقی سازمان و همچنین دستیابی به آخرین یافته‌های پژوهشی حقوقی حوزه رسانه، دستاورد‌های بزرگی در عرصه حقوق داخلی و بین المللی برای رسانه ملی به ارمغان آورد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است نخستین همایش ملی حقوق و رسانه به زودی برگزار و فراخوان ارسال مقالات برای پژوهشگران علاقمند به حوزه حقوق و رسانه نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی انتصاب جدید حقوق و رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران

یک سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای خود به غزه مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی برای خود تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز-چهارشنبه- در بیانیه‌ای تاکید کرد: اسرائیل به‌طور عامدانه مراکز غیرنظامی را نظامی می‌کند و مدارس و مراکز آموزشی را به پایگاه‌های نظامی در چارچوب حملاتش به نوار غزه برای هفتمین ماه متوالی تبدیل کرده است. ارتش اشغالگر به بمباران و ویرانی هدفمند و گسترده مدارس و کشتار و اعدام غیرقانونی غیرنظامیانی که به مدارس پناه آورده‌اند اکتفا نکرد بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاهایی نظامی برای خود و تمرکز نیروها و تجهیزاتش و همچنین مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که این امر نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قواعد جنگ است.

طبق گزارش روسیا الیوم، این سازمان حقوق‌بشری اعلام کرد: این جنایت‌های اسرائیل در راستای تداوم میراث استعماری است که بر پایه سلطه گری و برچیده شدن مولفه‌های اصیل و اساسی ملت‌ها به ویژه فرهنگی و آموزشی بنا نهاده شده است. ارتش اسرائیل در حمله به غزه بسیاری از مدارس این منطقه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت تبدیل کرده است؛ مدارسی مانند صلاح‌الدین که در ماه فوریه به بازداشتگاه و مرکز بازجویی برای صدها غیرنظامی تبدیل شد. در روز ۳۰ آوریل امیر بوخبوط خبرنگار اسرائیلی ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد ارتش این رژیم یک پایگاه نظامی عملیاتی در داخل یک مدرسه در نوار غزه ایجاد کرده است و این پایگاه وابسته به تیپ ۱۶۲ است و از داخل آن عملیات نظامی انجام می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: نظامیان اسرائیلی ویدیوهای زیادی منتشر کردند که نشان می‌دهد آنها به مدارس هجوم می‌آورند و آوارگان را مجبور به تخلیه آن‌ها می‌کنند، همچنین آن‌ها در برخی از کلاس‌ها مستقر شده و از داخل آن‌ها تیراندازی می‌کنند. این نظامیان همچنین یک مدرسه وابسته به سازمان ملل را منفجر می‌کنند و به این کار افتخار می‌کنند. اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل و یا جزئی ویران کرد، این رژیم حتی مدارس وابسته به سازمان ملل که به پناهگاهی برای آوارگان تبدیل شده تخریب کردند و حملات این رژیم همچنان ادامه دارد حتی در مناطقی که خود آن‌ها گفته‌اند امن هستند. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، ۶۲۵ هزار دانش‌آموز از حق آموزش محروم هستند، از سوی دیگر ۶ دانشگاه در نوار غزه تخریب شده است که یکی از آن‌ها چند هفته بعد از اینکه به عنوان پایگاه‌ نظامی برای اسرائیل از آن استفاده می‌شد، توسط این رژیم منفجر شد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بخش دیگری از بیانیه خود بر لزوم محافظت از مدارس غزه تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا به تل‌آویو فشار بیاورد و عملیات نظامی در داخل و علیه مدارس غزه را متوقف کند.

این سازمان همچنین خواستار ورود کمیته‌های فنی متخصص به داخل غزه و انجام تحقیق درمورد جنایت‌های وحشتناک اسرائیل و نسل کشی مردم فلسطین در غزه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان