Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:21:01 GMT

کمبود تجهیزات مقابله با کرونا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۱۷۰۳

کمبود تجهیزات مقابله با کرونا در آمریکا

سوالات خبرنگاران آمریکایی در اعتراض به کمبود تجهیزات پزشکی بایدن را به چالش کشید.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از فاکس نیوز،‌بایدن در طول سخنرانی روز گذشته خود برنامه هایی را برای خرید و توزیع تقریباً 500 میلیون تست کووید-19 در میان کمبودهای بزرگ در سراسر کشور شرح داد.رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اش تلاش می کرد تا کمبود تجهیزات مقابله با کرونا را عادی نشان داده و به شیوع گسترده امیکرون ربط دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"فیل متینگلی"، خبرنگار سی ان ان به دلیل این کمبودها، این سوال را مطرح کرد، که آیا این امر به عنوان یک "شکست" از سوی دولت بایدن قابل پذیرش است؟
وی در ادامه سوال هایش بیان کرد: "در زمان آزمایش، شما گفتید که ما باید بهتر عمل کنیم، اما مقامات بهداشت عمومی ماه هاست که می گویند شما باید آزمایش های سریع را فقط برای همین لحظه انجام دهید. آیا این شکست است که شما مقدار کافی آزمایش برای همه نداشته باشید. آیا می‌توانند همین الان، اگر به آن نیاز دارند، یکی را دریافت کنند؟»


بایدن در پاسخ این خبرنگارکه از او سوال کرده و قصد داشت تا وی را به چالش بکشد گفت: «نه اینطور نیست. زیرا اگر متوجه شدید کووید به سرعت در حال گسترش است. فقط در ماه گذشته تقریباً یک شبه اتفاق افتاد بنابراین، این یک شکست نیست، اما زنگ خطر به صدا درآمد. فکر نمی‌کنم کسی پیش‌بینی کرده باشد که این اتفاق بیفتد. امیکرون به سرعت در حال گسترش بود بنابراین سؤال این است که افراد زیادی به آزمایش‌هایی دسترسی داشتند که می‌توانستند آنها را سفارش دهند، بیمه شان می توانست  هزینه آن را بپردازد.»


این در حالی است که ساکنان شهر فیلادلفیای آمریکا برای دریافت کیت های آزمایش سریع کووید-19 - 20 دسامبر 2021، در صفی در اطراف بلوک منتظر می مانند.
بایدن همچنین افزود که "به طور ناگهانی، انگار همه به سمت پیشخوان هجوم آوردند. بنابراین آنچه من سعی کردم انجام دهم این بود که با شرکت ها ملاقات کنم و از "تولید " استفاده کنم. اقدام کنید تا نیم میلیارد آزمایش دیگر انجام دهید و بفهمید که چگونه آنها را به خانه هایشان برسانید، آنها را در قفسه های فروشگاه ها قرار دهید. همه چیز در مورد همین است."


یامیچه آلسیندور، خبرنگار PBS، همچنین این سوال را مطرح کرد که چه چیزی طول کشید تا برنامه‌هایی برای افزایش آزمایش برای آمریکایی‌ها ایجاد شود. بایدن دوباره پاسخ داد که این تاخیر ناشی از فشار غیرمنتظره از نوع Omicron است.
این درحالی است که افراد مختلف در توییتر از خودداری بایدن از ادعای اینکه کمبود کیت های آزمایش از سوی او شکست خورده است، انتقاد کردند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد