Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدراشد مدرس‌گرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: ۸ هزار کیلومتر راه در کردستان وجود دارد که ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و مابقی بین شهری است.

وی گفت: ارزش ریالی شبکه راه‌های استان ۱۰ هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری از این شبکه باید سالانه ۴ درصد از کل ارزش اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عمر زیادی از آسفالت جاده‌های استان به ویژه در بخش روستایی گذشته است که تاکنون نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

وی گفت: در مسیرهای بین شهری ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها خرابی شدید و ۴۰۰ کیلومتر خرابی متوسط دارد در حالیکه هر کیلومتر روکش آسفالت با توجه به تورم‌ها حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که بخشی از اعتبارات از محل اعتبارات ملی و بخشی به صورت استانی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه ساخت راه‌ها نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم و رسیدن به این شاخص بهره‌مندی موجب شده بیشترین اعتبار به ساخت اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: این مهم موجب شده که در ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی روند کندتری را طی می‌شود.

مدرس‌گرجی افزود: از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان، ۳ هزار و ۱۶۰ کیلومتر آسفالت است که ۲۰۰ کیلومتر آن در بازه زمانی یک تا دو سال گذشته که اداره کل حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی ساخت جاده های روستایی تعیین شده، انجام گرفته است.

وی گفت: جاده دسترسی۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور آسفالت و بهسازی شده که این رقم در کردستان حدود ۶۰ درصد است.

به گفته وی، مجموع اعتبارات آسفالت راه روستایی در سال جاری در استان ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد از این میزان تخصیص پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در تلاش هستیم تا پایان امسال حدود ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان را بهسازی و آسفالت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در حوزه ایمن‌سازی در راستای رفع نقاط پرتصادف، خط‌کشی و ایجاد روشنایی ۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: کل عملیات آسفالت گردنه صلوات‌آباد توسط راهداری استان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

مدرس‌گرجی گفت: در کل استان ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه داریم که ارتقای راه‌ها از فرعی و اصلی به بزرگراه در اولویت قرار دارد و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها در سطح استان استفاده می شود.

۳۳ دوربین ثبت تخلفات فعال است

وی در ادامه اضافه کرد: به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای در استان، هوشمندسازی جاده‌ها در دستور کار قرار گرفت و اکنون ۳۳ دوربین در جاده‌های اصلی و شریانی فعال است.

مدرس‌گرجی اضافه کرد: ۱۰ دوربین جدید نصب و در حال فعال شدن است و برای مسیر جدید سنندج به مریوان و گردنه صلو‌ات‌آباد هم مجوز ۱۴ دوربین ثبت تخلفات رانندگی اخذ کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: براساس استانداردها باید هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین فعال داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل تخریب جاده‌ها اضافه تناژ ماشین‌های باری است که یک دستگاه توزین سیار در مسیر کامیاران کرمانشاه مستقر شده است.

مدرس‌گرجی در مورد اقدامات انجام شده در مرز باشماق به عنوان دومین مرز رسمی کشور هم گفت: نخستین اتفاق مثبت که در این زمینه انجام گرفت، ساماندهی این مرز بود.

وی اضافه کرد: سازمان حمل و نقل و جاده‌ای ۷ هکتار زمین در این محدوده دارد که ۱۸ کیلومتر به ان اضافه شد و ساماندهی کل این میزان را در دستور کار قرار دادیم و کار مطالعاتی برای اجرای این مهم در سطح استان انجام شد.

وی گفت: برای ساماندهی مرز باشماق ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که قرارداد ۶۰ میلیارد تومان در فاز یک این طرح امضا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد ترانزیتی در مرز باشماق طی ۸ ماهه امسال افزایش ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در هشت ماهه امسال در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده است که نسبت به مدت زمان مشابه ۱۳ درصد رشد داشته است.

مدرس‌گرجی اضافه کرد: در مجموع ۱۶ هزار راننده در حوزه حمل و نقل جاده ای در استان فعال هستند.

وی در مورد نقاط پر حادثه در استان هم گفت: از ۲۴ نقطه پر حادثه ۱۳ نقطه اصلاح شده است.

مدرس‌گرجی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آزادسازی ۱۰ زندانی جرایم مالی از حرکات بسیار خوبی بود که در استان انجام شد و خوشبختانه با بهره‌گیری از توان مجموعه حمل و نقل از بخش دولتی و خصوصی توانستیم این اتفاق خوب را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: بسته‌های حمایتی هم برای هر کدام از این خانواده ها تهیه و روز گذشته همزمان با آزادسازی این افراد شب یلدا توزیع شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان سنندج حمل و نقل راه روستایی حمل و نقل جاده ای میلیارد تومان مرز باشماق مدرس گرجی انجام شد جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان