Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس راهور با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی اعلام کرده که تا پایان روز جمعه برف و باران بسیاری از جاده‌های شمالی، شمال غربی و شرقی کشور را دربر می‌گیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تا پایان روز جمعه مورخ سوم دی ماه سامانه بارشی باران، برف و کاهش دما جاده‌های استانهای شمالی، شمال غربی و شرقی کشور را در بر می‌گیرد و بر این اساس پایان این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استانها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس راهور ضمن توصیه به عدم سفرهای ضروری در پایان این هفته، از هموطنان خواسته مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، احتیاط بیشتر و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین اطمینان از آماده بکار بودن خودرو در شرایط مذکور، سالم بودن برف‌پاک‌کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است.

بنابر اعلام پلیس راهور، همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده‌ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده باید در شرایط برفی آمادگی بستن زنجیر چرخ را داشته باشد. 

به گفته سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور،  محور شهداد به نهبندان و خرم‌آباد ـ پلدختر به علت عملیات عمرانی کماکان مسدود بوده و سایر مسیرهای اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد بصورت روان در حال انجام است.

این مقام انتظامی متذکر شده که بالاترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای در این هفته مربوط سرعت و سبقت غیر مجاز بوده لذا بر این اساس رانندگان محترم رعایت احتیاط و عمل به مقررات رانندگی، صبر و حوصله را در دستور کار خود قرار دهند.

ماجرای درگیری راننده کامیون با مأموران راهور در جاده ساوه/ راننده "مأموران" را 13 کیلومتر روی رکاب برد! + فیلمواکنش سرباز راهور به اظهارات قالیباف درباره سیلی زدن عنابستانی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راهور حوادث جاده ای باران بارش برف راهور حوادث جاده ای باران بارش برف پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران محدوده بهشت زهرا

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران حدفاصل رضی‌آباد تا شهر قدس

ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر، مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک

آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های همدان، سمنان، قم، مرکزی، گلستان و گیلان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی‌آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- طبس - بردسکن

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی بر کشور، در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز، بارندگی ادامه خواهد داشت و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شاهد شدت داشتن بارش‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود و اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

وی گفت: طی روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه‌شنبه شمال خلیج‌فارس و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 751355

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور