Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- یک پلنگ در حیات وحش آفریقای جنوبی برای زنده ماندن از دست یک فیل خشمگین به بالای درختی پناه برد.

به گزارش فرارو، کوین دولی عکاس ۶۰ ساله، لحظه‌ای را ثبت کرد که یک پلنگ مجبور شد به داخل درخت برود تا از محدوده دسترسی فیل دور بماند.

این عکاس که اهل منطقه آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکوست در حالی که فیل نر به سمت پلنگ می‌رفت، عکس‌های خیره‌کننده‌ای را در منطقه مادیکوی ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوین گفت: فیل سعی کرد پلنگ را پایین بکشد، اما پلنگ خود را محکم نگه داشت. من تقریباً یک ساعت تا یک ساعت و نیم تماشا می‌کردم.

وی افزود: پیدا کردن پلنگ در طبیعت می‌تواند بسیار دشوار باشد، با این حال مشاهده تعامل بین یک فیل و یک پلنگ مطمئناً یک تجربه در طول زندگی است. نمی‌توانستم آنچه را که شاهدش بودم باور کنم.

در حیات وحش، فیل‌ها برای دفاع از دیگر اعضای جوان‌تر گله برابر شکارچیان بزرگی مانند شیر‌ها یا پلنگ‌ها خشمگینانه عمل می‌کنند.

فیل‌ها اغلب برای ترساندن شکارچیان صدا‌های شیپوری ایجاد می‌کنند. همانطور که اعضای گله فیل‌ها در داخل ساوانا پرسه می‌زنند، از طریق سر و صدا‌های کم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، از جمله هشدار دادن به اعضای گروه در مورد خطرات احتمالی.

شکارچیانی مانند پلنگ و شیر، شانس کمی در برابر کوچک‌ترین فیل‌های بالغ دارند در حالی که فیل‌های دیگر برای جلوگیری از مهاجمان احتمالی حمله می‌کنند یا زبان بدن تهاجمی نشان می‌دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فیل شیر حیات وحش حیوانات وحشی فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • (ویدئو) لحظه زمین‌گیر شدن مرد شمشیر به دست
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند