Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه عصر چهارشنبه در پایان سفر خود به شهرستان زرین دشت در جمع خبرنگاران، گفت: شهرستان زرین دشت یکی از شهرستان‌های پرتوانی است که از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر بتدریج از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس به آغاز فاز دوم عملیات آبرسانی از سد رودبال به شهر دبیران و بخش ایزدخواست شهرستان زرین دشت اشاره کرد و گفت: طبق قول مساعد پیمانکار این پروژه، بنا شده که این طرح تا قبل از تابستان ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

رئیس شورای اداری استان فارس همچنین به پروژه چهار بانده محور سه راهی دولت آباد به زرین دشت نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با تزریق اعتبارات استانی و ملی هر چه سریع‌تر این محور را چهار بانده کنیم.

او بر ضرورت تکمیل جاده احمد آباد فسا به دبیران تاکید کرد و بیان داشت: سامان بخشی به این جاده به دلیل عبور و مرور عشایر این منطقه ضروری است که امید می‌رود با تأمین اعتبار، در بازگشایی کامل و آسفالت این محور تسریع شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رفع موانع پیش روی اشتغال شهرستان زرین دشت تاکید کرد و گفت: همانگونه که از اسم این شهرستان پیداست، این شهرستان در گذشته دشت زرین و حاصل خیزی بوده است که به دلیل خشکسالی‌های مداوم با مشکلات شدید در حوزه کشاورزی و دامپروری مواجه شده است.

ایمانیه ضمن ابراز خرسندی از حمایت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس اضافه کرد: در تلاشیم تا با حمایت وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس وسیع‌ترین گلخانه استان فارس و جنوب کشور را با مساحت حداقل هزار هکتار در زرین دشت راه اندازی کنیم.

وی راه اندازی یک گلخانه بزرگ مقیاس در زرین دشت را گامی بزرگ در راستای اشتعال زایی و کمک در مصرف بهینه آب دانست. استاندار فارس اضافه کرد: در صورت راه اندازی این گلخانه بزرگ مقیاس در این شهرستان و راه اندازی صنایع تبدیلی کمک زیادی به اشتغال این شهرستان می‌شود.

وی همچنین به موضوع اشتغال زنان خانه دار این شهرستان نیز گریزی زد و خاطرنشان ساخت: قرر شده است تا دو هزار سهمیه تولید فرش دست بافت بمنظور اشتغال زنان خانه دار زرین دشت اختصاص یابد.

ایمانیه همچنین به بزرگترین باغ یکپارچه زیتون ۷۰۰ هکتاری کشور در زرین دشت نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم که دولت با ارائه تسهیلات به سرمایه گذار این طرح موجب افزایش زیر کشت زیتون در این باغ و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی در کنار این طرح اقتصادی شود.

استاندار فارس در ادامه از حذف گردنه شهرپیر -حاجی آباد بعنوان یکی از مطالبات جدی مردم زرین دشت خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر اعتبارات حذف این گردنه از محل بودجه‌های استانی تأمین شود تا دیگر شاهد نارضایتی مردم در این منطقه از فارس نباشیم.

ایمانیه توانمندی سرمایه گذار طرح تولید مینی لودر در شهرستان زرین دشت را خوب توصیف کرد و گفت: سرمایه گذار این طرح قول مساعد داده است که در صورت تأمین تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی به این کارخانه، تولید موتور مینی لودر نیز در همین کارخانه انجام و زمینه اشتغال هزار نفر را نیز فراهم کند که این اقدام وی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است. شهرستان زرین دشت در ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرقی استان فارس واقع شده است

کد خبر 5382040

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس محمد هادی ایمانیه شهرستان زرین دشت ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف گرگان واکسن کرونا آتش سوزی کرمانشاه عکس استانها ایلام شیوع کرونا شهرستان زرین دشت استاندار فارس زرین دشت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است