Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زهرا جلیلی مقدم» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برگشت محصولات کشاورزی تنها به محصولات ایرانی مربوط نیست، افزود: اداره نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه شهروندان روسیه خبرداده است به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و نقض برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سبز از سوی ترکیه را نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار اداشت: براساس آمار فائو، در سال گذشته ۴۴۸ هزار تن پرتقال، ۸۷۶ هزارتن نارنگی و ۲۲۵ هزار تن لیمو با ارزش تقریبی در مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به کشور روسیه وارد شده که میزان ۷۳ هزار تن پرتقال، ۳۴۵ هزار تن نارنگی و ۱۰۰ هزار تن لیمو را از کشور ترکیه تامین شده است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مقررات پذیرفته شده سازمان جهانی تجارت، رعایت استانداردها و مقررات فنی برای صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی است.

وی گفت: عدم رعایت استانداردها به کشورهای هدف این امکان را می دهد که مانع ورود کالا به کشور خود شوند.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: بنابراین رعایت استاندارد در همه مراحل تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی امری ضروری است، در دهه گذشته رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی مواد غذایی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر نقش مهمی در تجارت جهانی محصولات کشاورزی دارا هستند.

وی اظهارداشت: تجار می بایست از استانداردهای بین المللی نظیر کدکس و استانداردها و شرایط تعیین شده کشورهای هدف آگاهی کامل داشته و محصول را مطابق شرایط تعیین  شده ارایه دهند تا از هرگونه ممنوعیت و یا محدودیتی در صادرات جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این راستا اجرای کشاورزی قراردادی و اجرایی کردن استانداردها از مرحله تولید تا عرضه تاثیر به سزایی در توسعه صادرات و تولید پایدار خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، روسیه در هفته های اخیر محدودیت های زیادی را برای واردات برخی محصولات کشاورزی کشورهای مختلف، وضع کرده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران محمدعلی طهماسبی سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران وزارت جهاد کشاورزی سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی رعایت استانداردها محصولات کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند