Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  ولی اله فرزانه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است و لایحه بودجه اعلام وصول شد که نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهاد‌های خود را برای تایید یا اصلاح آن اعلام کنند.

او افزود: ۸۰ درصد بودجه ملی در اختیار وزارت خانه و ۲۰ درصد در اختیار استان‌ها است که در شورای برنامه ریزی استان در خصوص آن تصمیم گیری و در سطح استان‌ها توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه استانی مازندران از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، اما این استان از لحاظ سهم بری از اعتبارات ملی یک درجه پایین‌تر آمده است.

فرزانه گفت: افزایش سهم استان از بودجه ملی باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: سیاست‌های اجرایی برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی تا ۱۵ اسفند باید به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شود و هر دستگاه باید بداند که در سال ۱۴۰۱ چه برنامه‌ای را اجرا کند تا از مسیر توسعه خارج نشود.

او افزود: مازندران دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و صنعتی است، افزود: خیلی از ظرفیت‌ها بلا استفاده رها شده است و مدیران باید برای این ظرفیت‌ها برنامه‌های خود را ارائه کنند.

غلامی راد رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: در بودجه سال آینده ۱۸ ونیم هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای هزینه‌های دستگاه‌های استانی و دستگاه‌های متمرکز ملی و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای مازندران است.

او افزود: ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم درآمد استان در سال ۱۴۰۱ برآورد شده است که باید از طریق درآمد‌های مالیاتی و سایر درآمد‌ها کسب شود.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه 1401 بودجه ملی مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است