Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد مهدی ناصحی امروز در نشست خبری که به‌منظور تشریح دستاوردهای بیمه سلامت در قم برگزار شد، اظهار کرد: با فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز و بر اساس قانون از امروز تمامی نسخ کشور به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون در کشور بطور میانگین بالای ۸۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر و حدود ۹۵ درصد پرداخت‌ها نیز الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمه سلامت در مورد فواید این طرح بیان کرد: درست نگاری نسخه و پایین آمدن خطای پزشکی از دستاوردهای مهم این طرح خواهد بود؛ از دیگر فواید آن نیز گرفتن داروها به صورت تکی در چند داروخانه با کد ملی و کد رهگیری دارو است؛ کشورهایی که با این رویکرد در حوزه سلامت حرکت کرده‌اند توانسته‌ وضعیت سلامت خود را سازماندهی کنند.

وی افزود: در استان‌هایی مانند کردستان،کهکیلویه و ایلام با وجود اینکه زیر ساخت‌ها ضعیف‌تر است اما به صورت ۱۰۰ درصدی نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و تمام تلاش ما این است که منابع و سرانه سلامت که در کشور محدود است بطور سازماندهی شده به‌دست مردم برسد و بی هدف دارو و تجهیزات مصرف نشود.

ناصحی گفت: در مورد پوشش همگانی و بیمه رایگان برای مردم، مناطق حاشیه نشین و به ویژه آسیب پذیر در کشور شناسایی شده‌اند که مردم این مناطق بیمه می‌شوند. هر چند افرادی هستند که به حق خود آشنا نیستند که از نعمت بیمه رایگان برخوردار شوند اما ما تلاش بر بیمه کردن آنها داریم. در بخش دولتی نیز در حالت بستری سهم بیمه ۹۰ درصد و در مورد درمان سرپایی ۷۰ درصد است.

وی گفت: بیمه سلامت با انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ای با بهزیستی در بخش‌های کار درمانی و گفتاردرمانی به بیماران اوتیسم و معلولان خدمات ارائه می‌دهد. از اول سال تا اواسط آذرماه حدود ۱۵۸ میلیارد تومان در حوزه توان بخشی هزینه شده است.

ناصحی در مورد پرداخت‌های بیمه افزود: پرداخت ها در تمامی حوزه های بخش خصوصی و دولتی تا پایان مهر صورت گرفته است و در روستاها پرداخت‌ها تا پایان هر ماه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بیمه سلامت در موضوع خدمات ناباروری در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و بیماران تا سه نوبت در سال با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند خدمات بیمه ای دریافت کنند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بیمه ناباروری درمان الکترونیکی صادر بیمه سلامت پرداخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد

علی محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: لرستان دارای ۶۶ هزار و ۵۲۵ پروانه صنفی معتبر است و بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت جاری، به الکترونیکی (شناسه‌ یکتا) تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه لرستان بالاترین درصد تبدیل مجوزهای کاغذی را در کشور دارد تصریح کرد: پس از مهلت تعیین شده، کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

محمدی بیان کرد: متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) را دریافت کنند.

وی افزود: تاکنون ۴۷۷ هزار مجوز کاغذی در کشور به الکترونیکی تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند