Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان های لالی و اندیکا به خبرنگار ایرنا گفت:  ظرف یک تا ۲ هفته آینده مقادیر مناسبی ازعلوفه موردنیاز دام عشایر تامین می‌شود و در سراسر کشور از خروج و کشتار دام مولد جلوگیری می شود.

وی افزود: جامعه عشایر از اقشار محروم کشور و در عین حال  تولید کننده و تامین کننده بخش مهمی از مواد غذایی کشور هستند و جایگاه ویژه ای در وزارت جهاد کشاورزی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپی زاده ادامه داد: در سفر اخیر به  شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا بازدیدهای میدانی از پروژه های زیربنایی در آبرسانی آب شرب و تامین آب کشاورزی مناطق عشایری صورت گرفته و مشخص شد برخی از پروژه ها نیازمند تامین اعتبار هستند.

رییس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت:  با پیگیری‌های نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، امید است برای تکمیل پروژه های مربوط به حوزه عشایر در این چهار شهرستان اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی از بهداشت و آموزش و ایجاد درآمد به عنوان اولویت‌های زندگی عشایر نام برد و گفت: در برخی مناطق دشت‌های کشاورزی و رودخانه‌هایی وجود دارد که با احداث مراکز پمپاژ می توان درآمد خوبی برای مردم این مناطق ایجاد کرد وعلوفه مورد نیاز دامداران  را نیز تولید کرد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم گفت: در بازدید از شهرستان های لالی و اندیکا  تصمیمات مناسبی در خصوص چند پروژه کشاورزی اتخاذ شد وامید است این پروژه ها هرچه سریع تر راه اندازی شوند.

خدا رحم امیری زاده ادامه داد: نشست هایی با عشایرمناطق برگزار و از نزدیک مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی در زمینه تامین علوفه و نیازهای کشاورزی، تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ و ساماندهی تعاونی‌های تولیدی شهرستان‌های لالی و اندیکا گرفته شده است.

برچسب‌ها زندگی عشایری خوزستان اندیکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری خوزستان اندیکا زندگی عشایری خوزستان اندیکا لالی و اندیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان،  استاندار لرستان  در دیدار با فرماندهان لشکر ۸۴ ارتش استان لرستان ضمن تأکید بر نقش ویژه‌ی ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور، گفت: در زمان وقوع بحران‌ها ما همواره شاهد بودیم که مجموعه ارتش اولین گروهی بودند که در صحنه‌ی کمک به حوادث دیدگان حاضر می‌شوند.

ابوطالب شفقت افزود: آمادگی کمک و همکاری در موارد بحران و حوادث یکی از مأموریت‌های مهم ارتش در کنار اصل اساسی مأموریت ارتش یعنی آمادگی نظامی در حراست از کشور بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد.

استاندار همچنین بعد تربیتی را یکی دیگر از انتظارات و خواسته‌ها از ارتش برشمرد و گفت: تربیت سربازان و نگاه فرزندی به آنها باید سرلوحه‌ی برنامه‌های تربیتی ارتش و نظامیان باشد.

شفقت ادامه داد: در برخورد با سربازان وظیفه باید به گونه‌ای عمل شود که مانند بچه خودمان به آنها نگاه ویژه داشته و علاوه بر مهارت‌های نظامی، مهارت آموزی و نگاه تربیتی نیز به صورت ویژه اعمال شود.

وی تصریح کرد: تربیت سربازان باید در راستایی انجام شود که آنها بعد از اتمام دوران سربازی به عنوان یک بسیجی و حزب الهی جمهوری اسلامی وارد جامعه شوند.

استاندار در خصوص وضعیت اجرای برنامه‌های حوزه‌ی مسکن ارتش لرستان، اظهار کرد: در این راستا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دستگاه‌های ذیربط جلسه‌ای را به منظور هماهنگی طرح های حوزه‌ی مسکن ارتش و اراضی تحت مالکیت آن برگزار خواهند کرد.

شفقت در این جلسه همچنین از ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خاطر قدرت بزرگی که در پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی در حمله به دفتر کنسولگری ایران در سوریه دادند تشکر کرد.

در این دیدار فرماند‌های لشکر ۸۴ ارتش لرستان گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرای آن طی سال‌های اخیر در لرستان ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد