Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن بهاروند چهارشنبه شب با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود افزود: البته این شیوه آنها در تعاملات با کشورهای غیر خودشان است. وقتی با آنها مذاکره نمی کنیم همه ابزار خود را بکار برده و ریاکارانه خود را طرفدار گفت و گو و تعامل نشان می دهند. آنها پیش از رضایت ما به مذاکره صبورانه با بسیاری از شرایط کنار آمده و حتی رفتاری التماس گونه در پیش می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی از هر طرف این تقاضای بظاهر زیبا را طرح کرده و واسطه ها می فرستند تا قانع شده و بر سر میز مذاکره می نشینیم تازه توقعات عجیب و غریب خود را ابراز می کنند، حقی برای طرف مقابل قائل نشده و موضع تهاجمی و تند روانه در پیش می گیرند بطوریکه هر مذاکره کننده ای با هر خاستگاه سیاسی را از رویکرد سازنده و مثبت اندیشانه پشیمان می کنند.

وی افزود: اکثر رسانه های بزرگ و نام‌های آشنای جهانی در جریان اصلی رسانه های بین المللی عمدا آنها را در این بازی غیر منصفانه همراهی می کنند و آنقدر سخنان جانبدارانه خود را تکرار می کنند که حتی ممکن است سیاستمداران و دیپلمات‌های کهنه کار ما را هم گمراه کنند تا آنها نیز بر جبهه خودی فشار وارد نمایند.

سفیر ایران در لندن  گفت: باید اعتراف کرد که آنها مهارت خوبی در این بازی دوگانه و ریاکارانه دارند، ولی زوایای پیدا و پنهان این مانورها و بازی‌های تکراری، پس از سالیان دراز ظلم و فشار سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران برای ما نیز روشن و ساده شده است.

وی با بیان اینکه «بنا نیست کسی از ما مرعوب و دچار انفعال شود یا منافع ملی ایران را فراموش نماید» افزود: من فکر می کنم راه مقابله با این رفتار موذیانه ابتدا مقاومت در مقابل این جنگ روانی و جلوگیری از انفعال در قبال آنان است و دوم اینکه برای مقابله با این فشارها باید تا جایی که ممکن است شفاف سازی کرد، با مردم صادق بود و مردم را نامحرم ندانست. حتی اگر در کوتاه مدت هم زیانی در اینکار باشد در بلند مدت می تواند باعث همبستگی مردم و حمایت آنان از دولت و حاکمیت گردد.

برچسب‌ها کمیسیون مشترک برجام مذاکرات وین انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون مشترک برجام مذاکرات وین انگلستان کمیسیون مشترک برجام مذاکرات وین انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از تهدید به حمله به رفح فشار نظامی بر حماس جهت گرفتن امتیاز از این گروه در مذاکرات مبادله اسرا است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آریل کاهانا خبرنگار یسرائیل هیوم در این رابطه نوشت، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، کابینه جنگ اسرائیل به اتفاق آرا تصمیم گرفت عملیات در رفح با هدف اعمال فشار نظامی بر حماس برای مجبور کردن این گروه جهت پیشبرد روند آزاد سازی گروگان‌ها و تحقق اهداف جنگ ادامه پیدا کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان در همین حال به رغم آن که پیشنهاد حماس از خواست‌های ضروری اسرائیل دور است اما اسرائیل هیئتی را در سطح کارشناس برای مذاکره نزد میانجی خواهد فرستاد تا مسئله دستیابی به توافق در چارچوب شرایط تل‌آویو بررسی شود.

از سوی دیگر شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی متنی را که ادعا می‌شود حماس در مورد آن نظر خود را به میانجی‌ها اعلام کرده منتشر کرد.

به زعم این رسانه صهیونیستی: بعد از چند روز انتظار و التهاب، حماس شامگاه دوشنبه در چارچوب بیانه‌ای رسمی موافقت خود را با ابتکار عمل مصر برای آتش بس در نوار غزه را اعلام کرد و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش متن موافقت را به اطلاع مصر و قطر رسانده و متن این موافقت هم به دست اسرائیل هم رسید.

به نوشته این رسانه عبری زبان یک مسئول اسرائیل در واکنش به این خبر اعلام کرد، حماس موافقت خود را با کلیات طرح مصر اعلام کرد، طرحی که اصولا مورد موافقت اسرائیل قرار ندارد و این برداشت وجود دارد که هدف اصلی حماس خریدن زمان و به تاخیر انداختن حمله ارتش اسرائیل به رفح باشد.

به زعم این رسانه صهیونیستی، کلیات پیشنهاد مصر آن است که 33 اسیر اسرائیل در مقابل 900 تا 1000 اسیر فلسطینی آزاد شده، آتش بس برای 6 هفته اعمال و کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه افزایش پیدا کند.

منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شودرسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کردموافقت حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بسرسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد

گفتنی است این خبر در حالی منتشر می‌شود که خیابان های شهرهای مهم فلسطین اشغالی از تل‌آویو گرفته تا قدس و حیفا مملو از تظاهرات کنندگانی است که خواهان امضای فوری توافقنامه مبادله اسرا هستند.

از سوی دیگر روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع آگاه در ساختار رژیم صهیونیستی خبر داد: پیشنهاد جدیدی که حماس با آن مواقت کرده دارای نرمش بیشتری در مسایل مهمی است که اسرائیل تا به امروز بر آن پافشاری کرده است. 

به نوشته این رسانه به طور مثال در این طرح پیشنهادی حماس ملزم به آزادی 33 اسیر نبوده و شمار اسرا در مذاکرات بین دو طرف مشخص خواهد شد. 

در همین حال هیچ جمله شفاف و قاطعی در رابطه با آتش بس هم در آن گنجانیده نشده است. 

همچنین متن پیشنهاد تاکید دارد که اسرائیل حق اعتراض به هویت اسرای فلسطینی که حماس خواهان آزادی آنها در چارچوب این توافق خواهد شد، نیست. 

مسئله چارم موجود در این توافق عقب نشینی اسرائیل از محورهای اصلی غزه است، در این چارچوب اسرائیل موظف به اعطای آزادی تردد بدون بازرسی به فلسطینیان را داده و در آن به صراحت تاکید شده است که حضور هواپیماها بر فراز نوار غزه هم محدود می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شود
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد