Web Analytics Made Easy - Statcounter

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به گفت و گو با متحدان و شرکای خود درباره ایران ادامه می دهد.

به گزارش مشرق، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن  به سرزمین های اشغالی گفت که ایران یکی از مسایل مهم مورد گفت و گوها است اما تنها مساله مورد توجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تداوم اتهام پراکنی ها و فضاسازی ها علیه پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و نیز نفوذ منطقه ای تهران مدعی شد که گفت و گوها در مورد ایران ادامه مشورت ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد تهدید نشات گرفته از برنامه هسته ای ایران و اقدامات و فعالیت های بی ثبات کننده آن در منطقه و حمایت از گروههای نیابتی است.

این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد ما با شرکای اسرائیلی دارای نگرانی های عمیق مشترکی در مورد پیشرفت های هسته ای ایران از زمان خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای هستیم.

وی در تداوم فضاسازی های غرب برای پیشبرد سیاست فشار توام با تعامل در مذاکرات وین به رغم جدی بودن ایران در این مذاکرات با اشاره به سخنان قبلی خود و تکرار آنها ادعا کرد که ما در مورد ناامیدی از نحوه حضور هیات ایرانی در آخرین دور مذاکرات و این واقعیت که  بایدن از تیم خود خواسته که طیف وسیعی از گزینه‌های احتمالی را درهماهنگی با متحدان  و شرکا آماده کنیم، صحبت کردیم.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد بخشی از سفر سالیوان  به گفت و گو با متحدان و شرکا از جمله رژیم اسرائیل برمی‌گردد و واشنگتن انتظار داریم با توقف فعلی مذاکرات، این رایزنی‌ها ادامه یابد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: خوشحالم که با  هرتزوگ رئیس، نفتالی بنت نخست وزیر، یائیر لاپید وزیر امور خارجه، بنی گانتز وزیر دفاع و ایال هولاتا  مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگران دیدارهای مفیدی داشته ام.

وی افزود وقتی اسرائیل و آمریکا در کنار هم قرار داشته باشند، ما قوی تر می شویم، و این روحیه ای است که به خاطر آن من اینجا هستم.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن در بحبوبه مذاکرات میان ایران و ۱+۴ به سرزمین های اشغالی  و کرانه باختری رود اردن سفر کرده است و برت مک گورک معاون دستیار رئیس جمهوری و هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا و یل لمپرت، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک او را در این سفر که با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرده است، همراهی کرده اند.

کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه مشترک گروه مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم اسرائیل در تدام اتهام پراکنی ها و هراس افکنی ها علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و نفوذ منطقه ای ایران مدعی شد دو طرف در مورد لزوم مقابله با تمام جنبه های تهدید نشات گرفته از ایران از جمله برنامه هسته ای، فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه و حمایت از گروه های نیابتی تروریستی گفتگو کردند.

در این بیانیه بدون اشاره به وجود زرادخانه های هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز نقض برجام و بدعهدی آمریکا در عمل به تعهداتش ذیل این توافق بین المللی ادعا شده است که جیک سالیوان و ایال هولاتا توافق کردند که برنامه هسته ای ایران که به سرعت در حال پیشرفت است، تهدیدی جدی برای منطقه و صلح و امنیت بین المللی محسوب می شود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سالیوان به هیأت اسرائیلی در خصوص تحولات اخیر در مذاکرات وین توضیح داد و دو طرف در مورد مسیر پیش رو تبادل نظر کردند.

در این بیانیه با تکرار فضاسازی های غرب علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ادعا شده است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی  تاکید کردند که در عزم خود برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای همسو هستند.

مرحله دوم از دور هفتم مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۴  روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۱) با برگزاری نشست چهارمین کمیسیون مشترک برجام و اعلام موضع طرف‌های حاضر در گفت و گوها به پایان رسید.

بر اساس اعلام سرپرست تیم‌های مذاکره کننده؛ رسیدن به یک متن مشخص به عنوان مبنای توافق، مهم‌ترین دستاورد گفت و گوهای ایران با هیات‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه بوده است؛ متنی که به دلیل کارشکنی و فشارهای رسانه‌ای طرف‌های غربی و تقلای ناتمام رژیم صهیونیستی دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آمد اما نشان داد که هیات ایرانی در این دوره از گفت و گوها مصمم است تا به رغم فشارها و فضاسازی‌های تبلیغاتی و رسانه ای، تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را بردارد.

ازسرگیری مذاکرات در وین بستر را برای بروز اختلاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی هموار کرده‌است؛ اختلافاتی که به رویکرد متفاوت واشنگتن و تل‌آویو برمی‌گردد. بایدن دوگانه «دیپلماسی» و «تحریم» را برای دستیابی به توافق برگزیده اما رژیم اسرائیل از هر گونه توافق برد- برد غرب با ایران هراسان است.

رژیم صهیونیستی بقدری از شکل گیری هر گونه توافقی در وین نگران است که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم، رئیس موساد و وزیر جنگ خود را پیش از مذاکرات راهی واشنگتن کرد تا مقامات آمریکایی را به اتخاذ مواضع سخت گیرانه تری در مذاکرات غیر مستقیم با ایران ترغیب کنند.

به اذعان رسانه های رژیم صهیونیستی، نگرانی واقعی این رژیم از توافق با ایران، فاصله گرفتن آمریکا از منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

رسانه های صهیونیستی می گویند که این رژیم هنوز از دولت دموکرات جو بایدن مطمئن نیست چرا که از سویی به او وعده محدود کردن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را داده و از سوی دیگر از گفتن این جمله تکراری که "همه گزینه ها روی میز است" فراتر نرفته است.

فضاسازی ها و ایران هراسی های رژیم صهیونیستی در حالی است که خود ضمن برخورداری از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای تاکنون به عضویت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی ) درنیامده است و اجازه بازرسی به ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نمی‌دهد در حالی که ایران فراتر از ان.پی.تی، در سال‌های اخیر حتی پروتکل الحاقی را نیز داوطلبانه اجرا می‌کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کمیسیون مشترک برجام جیک سالیوان دولت بایدن تل آویو مذاکرات وین واشنگتن کاخ سفید مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای آمریکا و رژیم هسته ای ایران جیک سالیوان فضاسازی ها گفت و گوها صلح آمیز کاخ سفید مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم

یکی از مسئولان ارشد حماس اعلام کرد: پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به موضع حماس درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را دریافت کردیم و بعد از اتمام بررسی‌ها پاسخ خود را اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خلیل الحیه معاون رئیس حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای درباره مذاکرات مربوط به آتش‌بس و تبادل اسرا که با حواشی زیادی طی هفته‌های گذشته همراه بوده است و صهیونیست‌ها مانع از به نتیجه رسیدن آن شده بودند، اعلام کرد: حماس پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را به موضع این جنبش درباره مذاکرات که در ۱۳ آوریل به میانجی‌های قطری و مصری تحویل شده بود دریافت کرد.

الحیه بدون اینکه به جزئیات بیشتر اشاره کند تأکید کرد: جنبش حماس پاسخ رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند و بعد از اتمام بررسی‌ها موضع خود را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدیدی از جانب قطر و مصر جهت رسیدن به توافق میان حماس و اسرائیل در حال انجام است و یک شتاب جدیدی در مذاکرات درباره معامله تبادل اسرا وجود دارد.

این اظهارات مقام مذکور آمریکایی در زمانی مطرح شد که قاهره اعلام کرد روز جمعه یک هیئت امنیتی از مصر شامل گروهی از متخصصان پرونده فلسطین برای گفتگو درباره چارچوب جامع آتش‌بس غزه وارد تل‌آویو شده است.

شبکه خبری قاهره به نقل از یک مقام امنیتی مصر گزارش داد که پیشرفت‌های قابل‌توجهی در نزدیک کردن دیدگاه‌های هیئت‌های مصری و اسرائیلی درباره رسیدن به توافق آتش‌بس در نوار غزه صورت گرفته است.

از سوی دیگر وب‌سایت عبری «۰۴۰۴» اعلام کرد که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه راست افراطی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را تهدید کرده است که در صورت موافقت با ابتکار مصر، او (اسموتریچ) کابینه را ترک خواهد کرد.

براساس گزارش این شبکه صهیونیستی، اسموتریچ ابتکار مصر را یک تسلیم خطرناک از جانب اسرائیل و یک پیروزی فاجعه‌بار برای حماس دانست.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از وزرای شورای امنیتی کوچک این رژیم که هویت خود را فاش نکرد اعلام کرده است که نتانیاهو خواستار رسیدن به توافق نیست و موانع زیادی در این زمینه ایجاد می‌کند.

این درحالی است که یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره این تغییرات ایجاد شده اظهار داشت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید. اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با مصری‌ها هستند تا به پیشنهادی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را قبول کنند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

کد خبر 748351

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه