Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دانشمندان بر این باورند که زهره پس از یافتن شواهدی از شکل‌های حیات باکتریایی در ابرهایش می‌تواند قابل سکونت‌تر شود. این سیاره که در فاصله ۴۷.۳۴ متری (۲۹.۴۲ متر مایل) از زمین قرار دارد، می‌تواند دارای گاز بی‌رنگی از نیتروژن و هیدروژن باشد که به نام آمونیاک در ابر‌ها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان مجموعه‌ای از فرایند‌های شیمیایی را مدل‌سازی کرده‌اند تا نشان دهند چگونه یک واکنش‌های شیمیایی در صورت وجود هر گونه اثر آمونیاک، قطرات اسید سولفوریک اطراف را خنثی می‌کند. این موضوع منجر به کاهش اسیدیته ابر‌ها از ۱۱ به صفر می‌شود. اگرچه در مقیاس pH هنوز بسیار اسیدی محسوب می شود، اما در سطحی است که می‌توان آثار حیات را در آن یافت.

دکتر ویلیام بینز، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه کاردیف، گفت: ما می‌دانیم که آثار حیات می‌تواند در محیط‌های اسیدی روی زمین نیز دیده شود، اما هیچ چیزی به اندازه ابر‌های زهره اسیدی نیست. اخترشناسان و دانشمندان از دهه ۱۹۷۰، آمونیاک موجود در جو فوقانی زهره را مورد مطالعه قرار داده اند، با توجه به اینکه که همیشه اعتقاد بر این بود که این سیاره آنقدر داغ است که آثار حیات در آن دیده نمی‌شود. طبق باور دانشمندان، منشا آمونیاک موجود در زهره به جای نیرو‌های طبیعی مانند رعد و برق یا فوران‌های آتشفشانی، بیولوژیکی است.

بیشتربخوانید

عکس‌ هایی از درخشش زهره بر فراز ماه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاره زهره آثار حیات آثار حیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • پنج نشانه‌ای که شاید وجود موجودات فرازمینی را ثابت کند
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!