Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح نیست و شایعات پیرامون این موضوع مطلقا صحت ندارد.

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره جزئیات طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد در دو جزیره کیش و قشم اظهارکرد: درحال حاضر سهمیه بنزین به خودروها داده می‌شود که این موضوع دور از عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا اگر می‌خواهیم سهمیه بنزین عادلانه باشد، باید به همه افراد جامعه سهمیه داده شود.

وی افزود: امکان دارد برخی از افراد جامعه خودروی شخصی نداشته باشند اما می‌توانند سهمیه بنزین خود را دریافت کنند. این طرح به صورت آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم اجرایی خواهد شد و سهیمه بنزین به جای خودرو، به افراد تعلق می‌گیرد.

بیگی نژاد درباره بررسی این طرح در کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون قرار بود بررسی این طرح را در دستور کار قرار دهد؛ اما به دلیل جلوگیری از ایجاد تنش روانی و ناراحتی در جامعه تصمیم گرفتیم که این موضوع را بررسی کنیم. درحال حاضر مردم تحمل فشار روانی جدید را ندارند درحالی اگر این طرح به درستی اجرا شود، اتفاق خوبی در زمینه سهیمه بنزین اتفاق خواهد افتاد و افرادی هم که خودرو ندارند، سهیمه بنزین می‌گیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت به دنبال این است که با اجرای پایلوت و آزمایشی طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد، نقاط مثبت و منفی آن را مورد ارزیابی قرار دهد تا اگر موفقیت آمیز بود، در کل کشور اجرایی کند. البته هنوز جزئیات دقیق این طرح روشن نیست اما به طور کلی اختصاص سهمیه بنزین به افراد، اقدام درستی است.

بیگی نژاد در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده خاطرنشان کرد: موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه در لایحه بودجه سال 1401 مطرح نیست و شایعات پیرامون این موضوع مطلقا صحت ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش قیمت بنزین یارانه بنزین کیش قشم کمیسیون انرژی مجلس افزایش قیمت بنزین سهمیه بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود منابع انرژی و احتمال تغییر ساعات کاری در فصل تابستان گفت: نیاز کشورمان به انرژی بیش از هشتاد هزار مگاوات است در حالی که امروز ظرفیت نیروگاه‌های ما کمتر از پنجاه هزار مگاوات است.

وی اظهار کرد: پیک مصرف در فصل تابستان به‌دلیل گرما بالا می‌رود بنابراین تا منابع انرژی تامین نشود مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت و ممکن است تغییراتی در ساعات کاری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با توجه به قانونی که محلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت برق تصویب کرد باید اجرای این قانون با جدیت دنبال شود و بخش خصوصی هم در اجرای آن شریک شود تا با سیاست‌های تشویقی و تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم بتوانیم کمبود منابع انرژی را جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تغییر ساعات کاری یک راهکار موقت برای تامین انرژی است و باید منابع انرژی را افزایش دهیم لذا تا این اتفاق نیفتد شاهد راهکار‌های موقت مثل تغییر ساعات کاری هستیم.

آصفری گفت: لازمه جلوگیری از تغییر ساعات کاری در تابستان افزایش منابع انرژی است، چون تغییر ساعات کاری برای دولت هزینه‌بر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد