Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:23:05 GMT

اتاق شیشه‌ای ششم؛ جلای خدمت در ملایر

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۵۸۴۹

اتاق شیشه‌ای ششم؛ جلای خدمت در ملایر

به گزارش ایرنا؛ شعار شفافیت در کنار کارآمدی، تعهد، صداقت، دانش، اخلاص و نیت خدمت به مردم شاید از مهمترین شاخصه‌هایی بود که هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر ملایر با سبقت گرفتن از یکدیگر در دارا بودن این ویژگی‌ها، برای دوره ششم وارد عرصه شدند.

از همین رو گام‌های ابتدایی شورای ششم برای برقراری شفافیت در مجموعه اداره شهر جهانی ملایر محکم برداشته شد و بارها اعضای شورای اسلامی شهر شفافیت و خدمت به مردم در اتاق شیشه‌ای را به اهالی رسانه و فضای مجازی گوشزد و اعلام کردند هیچ چیز پنهانی با مردم ندارند و در نظام مدیریت شهری از فکر، ایده و نظر شهروندان استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما ملایر به عنوان پایتخت فرهنگی استان همدان با ۲ نشان جهانی انگور و مبل و منبت و ده‌ها و صدها اثر تاریخی، طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و دیگر ظرفیت‌ها، نیازمند شورایی از جنس مردم با رفتار و کردار صادقانه بود تا خواست‌ها و مطالبات شهروندان در اتاق شیشه‌ای رنگ واقعیت بگیرد.

امروز اما پس از گذشت بیش از سه ماه اعضای شورای اسلامی شهر ملایر طبق وعده‌هایی که داده بودند، نشست فصلی با خبرنگاران را برگزار کردند و اهالی رسانه را در جریان عملکرد چند ماهه خود قرار دادند، گزارشی که انتخاب شهردار ملایر به عنوان یکی از مهمترین اقدامات پارلمان شهری ملایر خودنمایی می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر که بارها صادق بودن شورا را مطرح و از خبرنگاران خواسته بود که بدون هیچ مانعی در جلسات شورای شهر و کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند، بودن در بین مردم و تلاش برای حل مسائل و مشکلات شهروندان را در راس تمامی امور شورای ششم دانست و گفت: از ابتدای فعالیت شورا تاکنون ۴۳ جلسه رسمی و ۱۲ جلسه کمیسیون‌ها و در مجموع ۵۵ جلسه برگزار کردیم.

تعیین تکلیف عمارت منصوری پس از ۳۰ سال

حجت‌الاسلام «علی سبزینی» به ورود ۷۶۵ نامه از شهرداری ملایر به شورای اسلامی شهر را از عمده‌ترین مصوبات و صدور ۱۸۴ مجوز برای شهرداری عنوان کرد و افزود: پس از بررسی این نامه‌ها در کمیته انطباق، ۱۵ مورد آن در این کمیته ابطال شد.

به گفته وی انتخاب "حسین بابایی" شهردار سابق به عنوان سرپرست شهرداری با هفت رای موافق یکی از تصمیم های خوب شورای اسلامی و تلاش برای دوری از تنش و اختلاف در مجموعه شهرداری و شورا بود.

فعال کردن کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و انتخاب روسای این کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون عمران را شاید بتوان مصداق همان شفافیت اعضای شورا و فعال کردن ملاقات عمومی طی ۲ روز از هفته دانست که می‌تواند آغازگر اقدامات بزرگی در مسیر توسعه شهری باشد.

رییس شورای اسلامی شهر ملایر رفع مشکل روشنایی معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها، تهاتر بدهی شهرداری با اداره برق ملایر به مبلغ پنج میلیارد تومان، به‌کار گرفتن مربیان متخصص و بومی ورزشی برای ورزش‌های صبحگاهی در پنج پارک شهر، تعدیل قرارداد یکی از پیمانکاران شرکت تنظیف، تجلیل از ایثارگران و حمایت مالی از تیم هندبال دختران در لیگ برتر را از دیگر اقدامات شورا در این مدت برشمرد.

به اذعان بسیاری انتخاب "مجید فرجی" به عنوان شهردار جدید ملایر، مهر تاییدی بر کارآمدی و یکدستی شورای اسلامی شهر بود که فردی از بدنه شهرداری با تجربه کاری بالا انتخاب کردند و تاکنون منشا اقدامات خوبی بوده است.

حجت الاسلام سبزینی همچنین از دیگر اقدامات به افزایش نرخ کرایه تاکسی از ۲۰ شب، تامین هزینه برگزاری جشن ولایت، احیای هیات امنای بهشت هاجر، طرح و بررسی سه طبقه شدن قبور و تصویب افزایش ۲۵ درصدی قیمت منطقه‌ای نرخ جریمه‌های ماده ۱۰۰ از سال آینده اشاره کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: با فعال شدن کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر طرح‌های مهمی همچون عمارت منصوری، ملک دکتر راستان و زمین ۱۷ هکتاری برای ایجاد شهر نمایشگاهی مبل و منبت طی سه جلسه پیگیری و تعیین تکلیف شد.

آغاز فعالیت کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر ملایر

به گفته "مظاهر روزبهانی" تعیین تکلیف عمارت منصوری پس از ۳۰ سال و تملک آن توسط شهرداری شاید مهمترین اقدامی بود که بازتاب گسترده خبری و رضایت‌مندی مردمی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه در صدد راه‌اندازی کمیسیون سرمایه‌گذاری هستیم و تاکنون حدود ۱۰ سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این شهر اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: به دنبال این هستیم با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از معماری روز در ملک دکتر راستان مجتمع خرید تجاری احداث شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز تقویت ارتباط با خبرنگاران را رمز موفقیت شورا دانست و خطاب به اهالی رسانه گفت که حضور شما در تصویب بودجه اثرگذار است و در این راستا به ما مشاوره دهید.

"عباس جوکار" تاکید کرد: شورای اسلامی شهر ملایر نگاه ویژه‌ای به شفافیت عملکرد و ظرفیت‌های درون و برون شهری دارد و تاکنون ده‌ها جلسه و بازدید میدانی از پروژه‌های مختلف شهر داشتیم.

به گفته وی ممیزی املاک شهر به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری آغاز و پروژه‌های نیمه‌کاره شهر تعیین تکلیف شده و حمایت از طرح‌های عام‌المنفعه همچون یخدان میرفتاح، توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار، احداث پارک‌های بانوان، ساماندهی مشاغل مزاحم و تشکیل کمیسیون‌های ترافیک و بهداشت در دست اقدام است.

جوکار در راستای تعیین تکلیف عمارت منصوری، از شهروندان ملایری خواست که پس از به نتیجه رسیدن عمارت منصوری و تملک آن توسط شهرداری، مردم در نحوه بهره‌برداری و چگونگی استفاده از این بنای تاریخی به ما مشاوره و پیشنهاد دهند.

توزیع عادلانه خدمات، توجه به مناطق حاشیه شهر و توسعه فرهنگی از جمله موارد مهم در مدیریت شهری است که سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر آموزش شهروندی و آموزش خانواده با محوریت مساجد را از راهکارهای تحقق این اقدامات دانست.

حجت الاسلام "احمد چهاردولی" افزود: نگاه ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه در مناطق حاشیه شهر، سرکشی مستمر از محلات، ایجاد شورایاران و معتمدان محلات و زیباسازی شهر با نصب تصاویر و المان شهدا و مشاهیر داریم.

او همچنین به تشکیل کمیسیون بانوان و تلاش برای احداث ۲ پارک بانوان در شهر اشاره کرد و گفت: با نهادهای فرهنگی جلسات مختلفی داشتیم تا با انجام اقدامات فرهنگی و استفاده از طرح‌های فعالان فرهنگی، صدای واحدی در شهر داشته باشیم.

توجه ویژه به ورزش و ورزشکاران شهر قاب دیگری از خدمات شورای اسلامی شهر و شهرداری است که رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر ملایر تاکید کرد: یکی از مهمترین هدف ما پس از ۲۰ سال زنده نگه داشتن و پویایی ورزش ملایر است.

باشگاه فرهنگی- ورزشی شهرداری ملایر ثبت شد

«حامد چهاردولی» از ثبت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ملایر خبر داد و گفت: به دنبال تعیین هیات مدیره این باشگاه هستیم تا بتوانیم حمایت خود را از تیم‌های ورزشی افزایش دهیم.

وی حمایت از کشتی ملایر و تلاش برای تشکیل تیم کشتی و رشته‌های ورزشی دیگری همچون هندبال، فوتبال، کبدی و ورزش‌های همگانی را در دستور کار شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم تا بتوانیم از ورزش‌های مساجد و هیات‌ها حمایت کنیم.

به گفته او تاکنون بیش از ۲۰ عنوان مسابقه ورزشی برگزار کردیم و ایستگاه ورزش صبحگاهی امامزاده عبدالله(ع) راه‌اندازی شد و رقابتی بین هیات‌های ورزشی ایجاد شده که زیر نظر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ملایر قرارگیرند.

به گزارش ایرنا؛ شورای اسلامی شهر ملایر دارای هفت عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل است.

برچسب‌ها شورای شهر طرح های عمرانی ملایر مدیریت شهری شهرداری ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر طرح های عمرانی ملایر شورای شهر طرح های عمرانی ملایر مدیریت شهری شهرداری ملایر شورای اسلامی شهر ملایر شهرداری ملایر عمارت منصوری تعیین تکلیف اعضای شورا کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد