Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی پیش بینی شده برای استان طی سال آینده، نیازمند ۴۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر حضرتی پر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این میزان سرمایه گذاری باید  توسط بخش های دولتی، خصولتی، خصوصی و نهادهای دیگر اقتصادی تامین شود تا بتوانیم به رشد اقتصادی در نظرگرفته شده، برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای سال آینده رشد ارزش افزوده استان در بودجه سال آینده ۷.۳ برای استان در نظر گرفته شده که رشد ۸.۴ درصدی در بخش کشاورزی، ۹ درصدی در بخش معدن، ۶.۲ درصدی در بخش صنعت و هشت درصدی در بخش خدمات در دستور کار خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت یکی از اقدامات بسیار مناسب دولت برای توسعه استان هاست، ادامه داد: در این راستا، علاوه بر کمک اولیه دولت، از محل فروش اموال مازاد، مازاد درآمد مالیاتی، بخشی از عوارض مالکانه معادن، مشارکت های عمومی و خصوصی، جرایم و مالیات بر ارزش افزوده نیز درآمدهایی به صندوق واریز خواهد شد.

حضرتی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از کمترین میزان رشد را درخصوص رشد درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده دارد، گفت:در این خصوص متوسط رشد کشوری ۷۰ درصد و رشد در این استان، ۵۸ درصد در نظر گرفته شده در حالی که در برخی استان ها این افزایش ۱۷۴ درصد است.

وی افزود: در خصوص اعتبارات هزینه ای نیز سهم استان ۳.۸ درصد بوده و رتبه آذربایجان غربی، نهم کشوری است.

این مقام مسوول اذعان کرد: جمع اعتبارات ملی استان در لایحه بودجه سال آینده  ۱۸ هزار میلیارد تومان و اعتبارات هزینه‌ای استان بیش از هزار و ۲۹ میلیارد تومان و  اعتبارات عمرانی بیش از  ۳۳۰۰  میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه طی سال آینده سه هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در این بخش از رتبه ششم کشوری در سال گذشته به رتبه پنجم رسیده ایم و پس از استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان بیشترین میزان اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: به منظور تحقق عدالت و پیشرفت کشور از طریق ارتقا بهر‌ه وری و سرمایه‌گذاری براساس آمایش  سرزمین صندوق کارآفرینی امید به نام صندوق پیشرفت و عدالت ایران تغییر نام و ۳۱صندوق استانی  در آن فعالیت خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی سهم جمعیتی استان از کل کشور را ۴.۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: سهم بری استان از کل اعتبارات کشور ۴.۷ درصد است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سازمان مدیریت و برنامه ریزی سرمایه گذاری رشد اقتصادی رشد صنعت آذربایجان غربی دولت درآمد مالیات بر ارزش افزوده بودجه نشست خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی بودجه ۱۴۰۱ میلیارد تومان درصدی در بخش سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی