Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مذاکرات وین، اظهار کرد: اقتدار، عزت و منافع ملی حتما باید در مذاکرات بین ایران و طرف مقابل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در صورت توافق، باید متن توافق کارشناسی شده، دقیق و به گونه‌ای باشد که به هیچ وجه امکان برداشت‌های متفاوت از آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نباید در مذاکرات تحت تاثیر القائاتی قرار گیرند که از ناحیه دشمنان جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود. همچنین برخی از افراد و جریانات سیاسی داخلی هم مشکلات کشور را بزرگنمایی می‌کنند و می‌گویند که حتما باید مذاکرات به نتیجه برسد تا مشکلات کشور مرتفع شود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات اقتصادی در کشورمان باید به گونه‌ای پیش برود که منتظر نتیجه مذاکرات نباشیم، گفت: ما نباید حل مشکلات را به نتیجه مذاکرات پیوند بزنیم و اگر مذاکرات عزتمندانه پیش رفت، ما هم آن را قبول می‌کنیم اما اگر در مذاکرات حق و حقوق ملت ایران و آینده آنان تهدید شود، حتما با آن مخالفت می‌کنیم.

غضنفرآبادی درباره تفاوت رویکرد مذاکره کنندگان ایران در دولت فعلی با دولت سابق، اظهار کرد: مذاکره کنندگان فعلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، سیاسی برخورد نمی‌کنند. این در حالی است که تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی هیاهو و سر و صدای زیادی ایجاد می‌کردند و شعارشان بر این بود که زبان دنیا را می‌دانند و می‌خواستند به هر نحوی مذاکرات به نتیجه برسد که دیدیم نتیجه این رویکرد هیچ عایدی برای ما نداشت.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده فعلی کشورمان به لبخند و وعده‌ غربی‌ها اعتنا نمی‌کنند، تصریح کرد: لغو همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران ضروری است و اگر این اتفاق نیفتد، مذاکره و گفتگو با غربی‌ها هیچ خاصیت و فایده‌ای ندارد.

کد خبر 5381832 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون قضایی مجلس مجلس شورای اسلامی مذاکره حسین امیرعبداللهیان حسن ایرلو مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سازمان همکاری اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افغانستان محمد مخبر سیدابراهیم رئیسی امور خارجه رئیس جمهور دولت سیزدهم حسین امیر عبداللهیان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست رسمی مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی حضور یافت.

در حاشیه این اجلاس، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

خاندوزی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وی یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای اقتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

وزیر اقتصاد خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

خاندوزی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا به صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

کد خبر 749090

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد