Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه آمریکا پیشنهادات جدید مسکو درباره تضمین‌های امنیتی را بررسی کرده و بر لزوم هماهنگی و مشارکت اتحادیه اروپا در مذاکرات مربوط به این موضوع تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در جریان مذاکرات روز چهارشنبه خود در بروکسل، درباره پیشنهادات روسیه در خصوص تضمین‌های امنیتی با مشارکت اتحادیه اروپا با یکدیگر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که در سایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است: «دو دیپلمات بلندپایه در این رایزنی‌ها، پیشنهادات اخیر ارائه شده از سوی مقامات مسکو در رابطه با دیدگاه طرف روسی درباره مکانیزم‌های جدید تأمین امنیت در قاره اروپا را مورد تبادل نظر قرار داند. طرفین توافق کردند که هر گونه مباحثاتی در خصوص مسائل مربوط به امنیت اروپا باید با هماهنگی و مشارکت اتحادیه اروپا صورت بگیرد.»   

علاوه بر این، جوزپ بورل و آنتونی بلینکن بر قصد ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای استفاده از "شکل‌های موجود مذاکرات بین المللی و منطقه‌ای"، از جمله در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا که پاسخگوی چالش‌های مربوط به امنیت قاره اروپاست، تأکید کردند.

در خبر دیگری گزارش شده، "جنیفر ساکی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا و ناتو هیچ برنامه تهاجمی علیه روسیه ندارند. وی شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی درباره نگرانی‌های امنیتی مقامات مسکو گفت: «ناتو هیچ اهداف تهاجمی در برخورد با روسیه نداشته و صرفاً یک سازمان دفاعی است و اظهارات جنگ افروزانه فقط از طرف روس‌ها شنیده می‌شود، نه از سوی ایالات متحده.»   

مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که این سازمان حتماً باید در مذاکرات پیشنهادی روسیه درباره مسائل امنیتی در منطقه اورآسیا مشارکت داشته باشد. بورل توضیح داده بود که امنیت قاره اروپا طی 50 سال گذشته بر اساس اصول مصوبه از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا پایه ریزی شده که مکانیزم و قواعد مشخصی را برای هر نوع همکاری با روسیه در نظر گرفته است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته با اشاره به اینکه مذاکرات با روسیه درباره پیشنهادات مطرح شده از سوی مسکو در زمینه مسائل امنیتی ممکن است در اوایل سال 2022 آغاز شود، تأکید کرده بود که از هم اکنون مشخص است،  برخی پیشنهادات طرف روسی نمی‌تواند مورد قبول مقامات واشنگتن قرار بگیرد، ولی در باره آنها گفتگو خواهد شد.

بلینکن: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی به‌زودی آغاز می‌شودرایزنی مشاورین روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره تضمین‌های امنیتمواضع اتحادیه اروپا و ناتو درباره پیشنهادات روسیه درباره تضمین‌های امنیتی

شب گذشته "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره تضمین‌های امنیتی در ماه ژانویه سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. وی یادآور شد: «آمریکایی‌ها گفته‌اند که نگرانی‌هایی در خصوص برخی مفاد پیشنهادات ما داشته و برخی مفاد این سند مورد قبول آنها نیست. ضمن اینکه آنها نیز نگرانی‌های خاص خود را دارند و ما آمادگی کامل داریم تا درباره تمامی این مسائل گفتگو کنیم و کار زیادی برای رسیدن به توافق در پیش است.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه درباره تضمین های امنیتی درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا روسیه درباره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل