Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسماعیل کهرم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اتومبیل تک سرنشین در تهران تردد می کند که با افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی و تسهیل در خدمات به شهروندان می‌توان از میزان تردد این تعداد خودرو کاست.

وی ادمه داد: تا زمانی که ممنوعیت تردد در محدوده‌های طرح ترافیک قابل خرید باشد، مشکل آلودگی هوا و ترافیک در تهران به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهرم با بیان اینکه در شهرهای اروپایی نظیر لندن، پاریس، زوریخ و فرانکفورت علاوه بر اینکه تردد خودرو در روزهای تعطیل در خیابان ها ممنوع است در دیگر روزها نیز خودروها فقط در یک محدوده خاص باید تردد کنند، خاطرنشان کرد: در صورت ورود خودرو به طرح ترافیک، جریمه های گزافی به آنها تحمیل می شود که به دلیل این قوانین سختگیرانه کسی از قانون تخطی نمی کند.

این استاد دانشگاه تهران افزایش قیمت بنزین را در راستای جلوگیری از ترددهای غیرضروری در کاهش ترافیک موثر عنوان کرد و اذعان داشت: افزایش قیمت خودرو و فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه نیز یکی دیگر از عوامل بازدارنده تردد خودروها و کاهش ترافیک است هر چند اکنون قیمت خودرو و به تناسب آن نرخ بنزین نیز افزایش یافته است.

کهرم با بیان اینکه هر موتورسیکلت هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، بیان کرد: موتورهای برقی باید جایگزین موتورهای کاربراتوری در تهران شود.

وی با بیان اینکه سوخت بنزین و مازوت یکی از عوامل مهم در آلودگی هوای تهران بشمار می‌آید، گفت: در روزهای تعطیل به دلیل کم شدن تردد خودروها آلودگی هوا بسیار کاهش یافته و در برخی روزها نیز کیفیت هوا در شرایط پاک قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، ترافیک تهران اکنون به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده و نیازمند اقدام فوری و جدی از سوی مدیریت شهری در این زمینه است.

برچسب‌ها طرح ترافیک تهران سازمان حفاظت محیط زیست سازمان حمل و نقل و ترافیک آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ترافیک تهران سازمان حفاظت محیط زیست سازمان حمل و نقل و ترافیک طرح ترافیک تهران سازمان حفاظت محیط زیست سازمان حمل و نقل و ترافیک آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای شرق استان تهران، اظهار کرد: وضعیت تردد در مسیر شمال به جنوب محور هراز سنگین است و با توقف متعدد خودروها مواجه هستیم.

وی گفت: در مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه محدوده گیلاوند، مهرآباد رودهن و بومهن نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: تردد در محور قدیم جاجرود نیز سنگین است، اما تردد خودروها در آزادراه تهران- پردیس پرحجم و روان است.

رئیس پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: تردد در محورهای امام رضا (ع) و حرم تا حرم نیز عادی و روان است.

کد خبر 6089270

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار