Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ادامه سفر به منطقه مرزی ماهیرود و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه این ساختمان را افتتاح کرد.

اجرای این پروژه سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد تومانی شرکت رادین انرژی اطلس آغاز و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان انبار تحت کلید گمرک با زیربنای ۲۲ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع ساخته شده است و در زمینه انبارداری، بازرگانی و حمل و نقل فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

بهره‌برداری از این مجموعه در مرز مشترک ایران و افغانستان زمینه اشتغال مستقیم ۳۵ نفر را فراهم کرده و برای ۸۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

همچنین در ادامه در راستای توسعه زیرساخت‌های رفاهی در مرز ماهیرود، عملیات اجرایی پروژه مجتمع اقامتی با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در قالب یک مجموعه  اقامتی - تفریحی و رفاهی، هایپرمارکت، رستوران و اتاق‌های نمایشگاهی اجرا می‌شود.

مجتمع اقامتی در مرز ماهیرود با زیربنای سه هزار مترمربع در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع احداث می‌شود و براساس برنامه‌ریزی سرمایه‌گذار، در صورت مهیا بودن شرایط، این پروژه در مدت یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این پروژه، زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به‌صورت مستقیم در زمان بهره‌برداری به همراه دارد و میزان اشتغال غیرمستقیم و غیرثابت نیز بستگی به میزان خدمات‌دهی مجموعه دارد.

همزمان با برنامه حضور در مرز ماهیرود نشست استاندار خراسان جنوبی با تجار ایرانی و افغانستانی نیز در این منطقه برگزار شد.

جواد قناعت با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه با کارگران بازارچه مرزی ماهیرود دیدار چهره به چهره داشت و پای صحبت آنان نشست.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای بررسی میدانی زیرساخت‌ها و وضعیت مبادلات تجاری در مرز رسمی ماهیرود به شهرستان سربیشه رفت و از قطعه سوم محور سربیشه - درح - میل ۷۸، پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸)، عملیات اجرایی پروژه نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود و درب خروج واحد صادرات در گمرک ماهیرود بازدید کرد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه ساختمان اداری مرزبانی در مرز رسمی ماهیرود به بهره‌برداری رسید.

قرار است شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان با حضور قناعت در منطقه مرزی ماهیرود تشکیل جلسه دهد.

استاندار خراسان جنوبی در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان مرزی نهبندان و سپس به شهرستان‌های قاینات و فردوس سفر کرد و امروز به مرز رسمی ماهیرود در شهرستان سربیشه رفت.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

استان خراسان‌ جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان هم‌مرز با شهرستان سربیشه در خراسان‌ جنوبی است.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی دارد و گمرک و پایانه مرزی ماهیرود به عنوان سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در شرق کشور شناخته می‌شود.

برچسب‌ها شهرستان سربیشه توسعه ایران افتتاح طرح گمرک جمهوری اسلامی ایران جواد قناعت خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان سربیشه توسعه ایران افتتاح طرح شهرستان سربیشه توسعه ایران افتتاح طرح گمرک جمهوری اسلامی ایران جواد قناعت خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی شهرستان سربیشه مرز ماهیرود مرزی ماهیرود بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور در پی انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عصر روز گذشته _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ نیروهای طالبان، ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

بنابر اعلام مرزبانی کشور، بعدازظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

کد خبر 748024

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی