Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به خط راه آهن تهران - مشهد عنوان کرد: طرحی در حال انجام و پیگری است که در صورت به نتیجه رسیدن خط راه آهن تهران - مشهد از تهران منفک شود و سفر از شهر ری انجام پذیرد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در آستانه دو سالگرد مهم قرار داریم؛ یکی سالگرد نهم دی که خط پایانی بر شیطنت‌های استکبار جهانی پس از انتخابات غرورآفرین سال ۸۸ بود و دیگری ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که این دو مهم را گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر نماینده ای در مجلس حدود ۱۴۶۶ روز به عنوان نماینده در مجلس فعالیت دارد، وظایف نمایندگی هم قائم به شخص است، اکنون حدود ۵۶۰ روز از این ۱۴۶۶ روز گذشته است، وظایف نمایندگان هم به دو موضوع حوزه تنفیح قوانین و نظارت بر اجرا مربوط است، البته در کشور ما نمایندگان مشکلات مختلف مردم را هم پیگیری می کنند؛ پیگیری اشتغال مردم طبق قانون وظیفه نمایندگان نیست ولی نمایندگان در همه نقاط کشور به این موارد هم رسیدگی می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد خود در مجلس بیان کرد:اصلی ترین وظیفه نماینده حضور منظم در جلسات صحن علنی مجلس است، در این ۵۶۰ روز فقط یک روز به دلیل بیماری از مجلس مرخصی گرفته ام؛ جزو ۱۰ نماینده منظم مجلس هستم و بیشترین مشارکت را در رای گیری‌ها و امضا طرح‌ها و لوایح داشته ام؛ در طول دوره نمایندگی هنوز هیچ رای ممتنعی نداشته‌ام؛ تلاش کردم هم در کمیسیون فرهنگی حضور فعالی داشته باشم و هم در کمیسیون های مشترک که در آنها عضو هستم، از سوی دیگر ما در مجلس حدود ۱۱۰ فراکسیون داریم، بنده در تعدادی از این فراکسیون ها عضویت دارم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برخی مشکلات تهران بیان کرد: در سال های گذشته رویه ای در برخی دستگاه های اجرایی دنبال شد مبنی بر اینکه برای خانه دار کردن کارکنان خود زمین کشاورزی خریداری می کردند، سپس به فرمانداری و استانداری برای تغییر کاربری زمین فشار می آوردند، ما پیگر این مباحث هستیم؛ اگرچه ارتباط ما با اقشار مختلف مردم حتی دیگر استان ها نیز حفظ می شود ولی تمرکز بر حوزه انتخابیه می باشد.

وی ضمن اشاره به عملکرد خود در شهر ری بیان کرد: در این ۵۶۰ روز صد دیدار مردمی داشته‌ایم، از تمام ادارت سطح شهرستان نیز بازدید داشته‌ام، از مجمع نمایندگان استان چندین بار به مناطق شهر ری دعوت شدند و از مناطق مختلف بازدید داشتند، از سوی دیگر مسئولین مربوط به بافت فرسوده پشت حرم شهر ری دعوت شدند تا مشکل نفر آباد حل شود، ۳۰ سال است برخی منازل تخریب شدند و برخی تحریب نشدند در این بین افرادی که هستند از امنیت برخوردار نیستند و این منطقه محل آسیب های اجتماعی همچون توزیع مواد مخدر شده است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: بیشتر مالیات بر ارزش افزوده به جیب شهرداری و بخشی به جیب دهیاری واریز می شود، اما در تهران بالعکس می‌باشد، ما در حوزه انتخابیه این هزینه را سامان دهی کردیم؛ برای مثال مشخص شد به حوزه سلامت و راه به چه میزان تخصیص داده شود که منفعت آن برای مردم باشد، پیشنهاد دادیم قانون آن در مجلس اصلاح شود که اینکار انجام شد، در حوزه کشاورزی و صنعتی نیز بر ایجاد اشتغال تاکید داریم، هر عزیزی تا حد فوق دیپلم  به ما مراجعه داشتند را  بر سر کار فرستاده ایم؛ در کنار پیگیری اشتغال به دنبال اشتغال های جدید هستیم؛ برای مثال پیگیری شد که نخبگان شهرستان توسط قسمت های مختلف علمی و پژوهشی شهر جذب شوند؛ یکی از پیگیری ها استقرار این افراد در انبارهای قبلی شرکت چای کشور در جاده امین آباد است که این امر می تواند خود موجب اشتغال در سطح شهرستان شود.

یزدی خواه بیان کرد: دنبال حق آبه کشاورزان نیز هستیم، برای اختصاص ۲۵ میلیون متر مکعب آب از محل تصفیه خانه مجوز دریافت کردیم، احیای قنوات و رسیدگی به موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری برای جلوگیری از موضوع سیل نیز پیگیری شده است، در منطقه آراد نیز پیگیر ایجاد دریاچه ذخیره آب به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب نیز می باشیم، این منطقه می تواند منطقه گردشگری خوبی هم داشته باشد، موضوع آب شرب روستایی از سال گذشته دنبال شده است و سهمیه مربوط به حق آبه از سد امیرکبیر و سد ماملو را افزایش دادیم و برای تامین آب پایدار شهرستان ری بخش ها و روستا ها پیگری لازم را داریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: حضور در مرغداری‌ها، گاوداری ها و دامداری ها از مهم ترین برنامه های کاری ما است، این حوزه بسیار حائز اهمیت است؛ برای مثال موضوع نهاده های دامی با دقت پیگیری می شود، متاسفانه در حوزه‌های اقلام اساسی وضعیت دلالی بیشترین فشار را بر مردم وارد می کند، مدتی پیش دام زنده سبک به کیلویی زیر ۴۰ هزارتومان هم رسید یا دام گستر برای دام نر سنگین قیمت کیلویی ۴۵ هزارتومان عنوان می کرد، اما قیمت فروش گوشت در بازار بیش از این ها بود، واسطه های متعدد و دلالی ها باعث شده قیمت مواد غذایی افزایش زیادی داشته باشد به گونه ای که سود دلال بیشتر از سود تولید کننده است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: طرحی در حال انجام و پیگیری است که خط راه آهن تهران - مشهد از تهران منفک شود و سفر به مشهد از شهر ری انجام شود، این امر از ترافیک میدان راه آهن می کاهد، این اقدام برای اشتغال زایی، گردشگری و تولید ثروت شهر ری هم اهمیت دارد، اینکار در حال انجام است که نهایی شدن آن حداکثر ۲۰ ماه تا دوسال زمان خواهد برد، در صورت به نتیجه رسیدن این طرح دیگر سفر ریلی به مشهد از تهران نخواهیم داشت و زائرین از تهران با مترو به شهر ری خواهند آمد و از شهر ری به مشهد سفر خواهند کرد.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی علی یزدی خواه شهر ری مشهد راه آهن تهران نماینده مردم تهران خط راه آهن تهران مشهد از تهران شهر ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است