Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی از کشته شدن سرلشگر «عثمان الشائف» از فرماندهان ارشد دولت منصور هادی در منطقه مرزی عربستان در استان «الجوف» به دست عناصر خودی خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، تعدادی از شبه‌نظامیان دولت هادی در یک کمین، خودروی او را که در حال حرکت در منطقه «خب و الشعف» بود هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله «عثمان الشائف» درجا کشته شد.

این منطقه در روزهای گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی بود و نیروهای مقاومت یمن توانستند با پیشروی در خاک عربستان، یه یک مقر نظامی تسلط بیابند. در پی موفقیت‌های نیروهای دولت صنعاء، عربستان سعودی که امنیت مرزهای خود را به مزدوران یمنی و سودانی سپرده، اقدام به برکناری «علی محسن» فرمانده یگان مرزی و تعداد دیگری از فرماندهان کرد که این موضوع موجب بروز اختلاف میان شبه‌نظامیان وابسته به ریاض شده است.

دوشنبه گذشته منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن خبر دادند که عربستان سعودی چند تیپ از مزدوران خود را که در یمن حضور دارند، به شهرهای مرزی فرستاده است تا مانع پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله یمن شوند.

خبر کشته شدن این فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در حالی است که منابع یمنی هفته گذشته خبر دادند که ۵۳ فرمانده و شخصیت وابسته به دولت منصور هادی در ماههای گذشته طی درگیری‌ها کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی جنگ یمن شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد