Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برای تحقق این مهم در دوره کنونی، ایجاد ارتباط و درک نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بتوانیم مشارکت دانشجویان را در عرصه‌های فرهنگی گسترش دهیم.

عبدالحسین کلانتری در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک کشور که امروز (چهارشنبه) به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، طی سخنانی با اثربخش توصیف کردن این گونه نشست‌ها اظهار داشت: برگزاری این جلسات و هم‌فکری پیرامون موضوعات اساسی در حوزه مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هم‌افزایی در مورد فعالیت‌های فرهنگی را از دیگر مواهب این قبیل نشست‌ها عنوان کرد و افزود: در این جلسات می‌توان ظرفیت‌های مجموعه دانشگاهی را در سطح منطقه مورد بررسی قرار داده و از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

کلانتری ادامه داد: رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دوره جدید، تقویت برنامه‌های درون دانشگاهی و ارتقای برنامه‌های شاخص دانشگاه‌ها در سطح ملی و فرا ملی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تحول در عرصه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تأکید کرد: برای تحقق این مهم در دوره کنونی، ایجاد ارتباط و درک نسل جوان از اهمیت برخوردار است.

وی مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های زلال، عظیم و پاک دانشجویی را برای تحول در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها فعال کنیم. همچنان که این موضوع، مکرر توسط مقام معظم رهبری در بیانات ایشان در دیدار‌های مختلف و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد تأکید و تصریح قرار گرفته است.

کلانتری همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی به بخش مهمی از زیست دانشجویان تبدیل شده و شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا موجب تشدید وابستگی به این فضا شده است که این موضوع هم می‌تواند فرصت تلقی شده و هم موجب چالش باشد.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از رسانه‌های معاند و فضا‌های در اختیار دشمن در تکثیر و پمپاژ فضای یأس، بی انگیزگی و ناامیدی در میان جوانان تلاش می‌کنند؛ قرار گرفتن دست اندکاران فرهنگی دانشگاه‌ها در موضع انفعالی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کلانتری در ادامه با تأکید بر ضرورت تخصیص منابع لازم برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های حوزه فرهنگی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌ها، روند تخصیص اعتبار به این حوزه، در وضعیت مناسبی قرار ندارد و حتماً می‌بایست در این زمینه اقدامات جدی صورت پذیرد.

معاون وزیر علوم در پایان عدم وجود ردیف مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را موجب به وجود آمدن چالش برای دست‌اندرکاران فرهنگی دانشگاه‌ها عنوان نموده و خاطرنشان کرد: ردیف بودجه برنامه‌های فرهنگی بایستی جداسازی شود و در این زمینه از هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها انتظار داریم تا با ورود مؤثر مانع از هزینه‌کرد اعتبارات محدود فرهنگی دانشگاه‌ها در موضوعات دیگر شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم مشارکت دانشجویان شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگی دانشگاه ها فعالیت های فرهنگی فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به تظاهرات اعتراضی دانشجویان آمریکا، گفت: خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه رژیم صهیونیستی جزو اخبار مهم این هفته است؛ آنچه شاهدیم شورش عقلانیت و انسانیت علیه اشغال، تجاوز و جنایت علیه ملت‌هاست و امروز خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: در چند روز گذشته، بیش از ۱۰۰۰ دانشجو و استاد بازداشت شده‌اند، این به معنی به بند کشیده شدن آزادی توسط مدعیان دروغین آزادی است، نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن در حال تکثیر و گسترش است و از طرفی می‌توان این تظاهرات را نشانه این دانست که مقاومت در برابر ظلم یک امر فطری است.

وی با بیان اینکه تظاهرات دانشجویان، فروریزی صهیونیسم است، افزود: یکی از نکات اجتماعات ضد صهیونیستی این است که لیبرال دموکراسی به مرز بحران نزدیک می‌شود. به تعبیر یکی از دانشمندان آمریکایی، نظم جهانی لیبرالیسم به رهبری آمریکا، ناگزیر به نقطه بحران مشروعیت رسیده است.

او ادامه داد: آمریکا کاملاً تفاوت پیدا کرده است، جوانان و نخبگان حامی فلسطین بودند و دولتمردان آمریکا حامی رژیم صهیونیستی هستند و طبیعتاً این گسست در سایر حوزه‌های بین‌المللی به مرور آشکار خواهد شد.

آل هاشم با بیان اینکه امروز صحنه بین‌المللی شفاف و روشن است، گفت: امروز فقط جمهوری اسلامی در مقابل صهیونیستی‌ها نیست، بلکه جوامع غربی هم در مقابل این رژیم جعلی صف کشیده‌اند، با این اوصاف یک تکلیف مضاعف روی دوش نخبگان و اساتید ماست.

خطیب نماز جمعه تبریز به انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفته آینده برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: مردم باید مانند دور اول انتخابات نسبت به داشتن مشارکت حساسیت داشته باشند چون مشارکت قوی به شکل‌گیری مجلس قوی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر با شکوه مردم‌سالاری دینی است، ادامه داد: راهبرد مشارکت حداکثری در دور دوم مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه‌ها از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، مدارس، جوامع صنعتی، کارگری و بازاریان باید مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق و ترغیب کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از کاندیداها توقع داریم اخلاق و تقوای انتخاباتی را رعایت کنند، تخریب و توسل به روش‌های غیراخلاقی زیبنده جامعه ما نیست، خودتان را اثبات کنید چرا دیگری را تخریب می‌کنید؟!

آل هاشم از دست‌اندرکاران انتخابات خواست تا مانند دور اول، انتخابات را در نهایت صحت برگزار کنند و افزود: ما همیشه انتخابات سالمی را رقم زده‌ایم.

وی به حاشیه‌سازی رسانه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» آرامش در کشور حاکم شد و مطالبه مردم مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی، با تدبیر و هوشمندی تمام انجام شد. امروز همه باید به نهادینه‌ شدن آرامش در کشور کمک کنیم. شما می‌بینید دشمن از طریق رسانه‌های خود به دنبال بازسازی اغتشاش و آشوب در کشور است و هر روز، یک خبر جعلی و انحرافی منتشر می‌کند تا افکار عمومی را مختل کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بازتولید نفرت در جامعه است، اظهار کرد: نسخه تمام این هجمه‌ها، عبارت از حفظ وحدت، انسجام ملی و اطاعت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب است. 

امام جمعه تبریز تاکید کرد: نباید با ایجاد دو قطبی‌های کاذب، دشمن را به طمع بیندازیم. همه وظیفه‌ داریم موضوعات فرعی را تبدیل به اصل نکنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید چرخه خدمت‌رسانی را افزایش دهند و خدمت به مردم را اصل قرار دهند، اظهار کرد: اکنون نوبت «وعده صادق» اقتصادی است که در این رابطه دولت برای جهش تولید، ساز و کارهای واقعی حضور مردم را هرچه سریع‌تر بررسی کند و بهترین راه‌ها را برای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید برگزیند و عملیاتی کند.

او به ۱۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و افزود: اهداف جمعیت هلال احمر برای همه روشن است، تلاش برای تسکین دردهای بشر، پوشش در جهت دوستی و تفاهم و صلح پایداری میان ملت‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، در زلزله، سیل و ... این قشر کارهای فوق العاده‌ای انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد