Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در این مراسم اظهار داشت: بعد از چهار سال، انتظار مردم استان خاتمه یافت و حرم احمدابن اسحاق (ره) بصورت رسمی افتتاح شد، شخصیت محدث بزرگ قمی از همین سخن امام عسکری (ع) که فرمودند: «اگر نزد خدای متعال و حجت‌های او کرامت و منزلت نداشتی فرزندم مهدی (عج) را به تو نشان نمی‌دادم» کاملا مشهود می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سرپل ذهاب به یک قطب فرهنگی بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد، گفت: به نمایندگی از همه مردم سرپل‌ذهاب از تلاش‌ها و زحمات تمام مسولان با محوریت بنیاد مسکن تشکر و قدردانی می‌کنم، امروز مردم خوشحال و قدردان زحمات مسوولان هستند، ولی مطالباتی هم دارند که لازم است مورد توجه واقع شود.

او بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم تسهیلات بازسازی زلزله است که با تورم ایجاد شده در بازار، مردم توان بازپرداخت این تسهیلات را ندارند که امیدواریم پیگیری لازم صورت گیرد.

بقعه احمدابن اسحاق (ره)  با حضور  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح شد

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بقعه احمد بن اسحاق قمی در مساحت دو هزار و پانصد مترمربع بازسازی شده است.

او افزود: برای بازسازی این بنای مذهبی ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

احمدابن اسحاق مورد تکریم تمام مذاهب است

شهریار حیدری نماینده مردم غرب استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: احمد ابن اسحاق قمی (ره) مورد تکریم مذاهب مختلف اسلامی در سرپل ذهاب می‌باشد و علاوه بر جایگاه مذهبی، یک پایگاه اجتماعی و وحدت آفرین است.

او بیان داشت: از تمام کسانی که در بازسازی این بقعه متبرکه تلاش کردند خصوصا امام جمعه فاضل سرپل‌ذهاب و رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرحوم مهندس تابش تشکر و قدردانی می‌کنم.

حیدری ضمن بیان اینکه بازسازی در شهرستان‌های استان کرمانشاه بصورت کامل هنوز تمام نشده است، گفت: این شهرستان‌ها درگیر جنگ تحمیلی و بازسازی پس از آن بوده و ۱۶ سال از پیشرفت و توسعه عقب مانده اند و امروز بسیاری از روستا‌های جدار او اذعان کرد: ما انتظار داریم که در توزیع اعتبارات عدالت رعایت شود و به استان‌های محروم نگاه ویژه‌ای شود اگر امروز استان کرمانشاه در رتبه اول بیکاری است حاصل همان ۱۶سال عقب افتادگی است و انتظار داریم که اعتبارات لازم به این استان اختصاص یابد.

حیدری با بیان اینکه روستا‌های محروم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب که طرح هادی در آن‌ها انجام نشده نیازمند توجه ویژه بنیاد مسکن است، گفت: بقعه احمد ابن اسحاق قمی (ره) امروز افتتاح شد، اما این بقعه متبرکه یک طرح بزرگ و جامع دارد که نیازمند حمایت و پشتیبانی سازمان‌های متولی در ادامه راه است.

گفتنی است: احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

انتهای پیام/ق

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح بقعه احمدبن اسحاق احمدابن اسحاق بنیاد مسکن سرپل ذهاب اسحاق قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر حقی پور در جلسه فصلی مسئولان و مدیران ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات شهرستان‌های لرستان در سخنانی، اظهار داشت: مردم استان لرستان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود سهم بزرگی در بازسازی حرم‌های مطهر دارند.

وی گفت: در سال گذشته مردم لرستان بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسای حرم‌های مطهر کمک کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات لرستان، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز مردم لرستان سه میلیارد و ۱۳ میلیون برای بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات نذورات اهدا کردند.

کد خبر 6093639

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت