Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید علی یزدی خواه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح مباحثی مانند الحاق فرودگاه امام خمینی(ره) از حوزه سرزمین شهرستان ری به شهرستانی دیگر در راستای تصمیمات محلی نبوده که مسئولان محلی بتوانند در این حوزه اظهار نظر کنند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان شهرستان رباط کریم در خصوص الحاق فرودگاه امام خمینی(ره)، عنوان کرد: ما از این گونه موضع گیری ها گله مندیم و باید مسئولان محلی با توجه به مصوبه ایجاد این فرودگاه در حسن آباد فشافویه اظهار نظر نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی خواه اضافه کرد: شاید فرودگاه امام خمینی(ره) آلودگی صوتی برای ساکنان شهرستان رباط کریم ایجاد کرده باشد ولی تمامی معضلات زیست محیطی و ترافیکی آن در حوزه سرزمینی ری قرار دارد و این در حالی است که درآمد مالیاتی، ارزش افزوده، توزیع عوارض آلایندگی آن توسط استاندار تهران در کل استان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه در زمان احداث فرودگاه امام خمینی(ره) چندین روستای شهرستان ری به حوزه سرزمینی شهرستان رباط کریم الحاق شد، بیان داشت: هم اکنون اگر نظر ساکنان این روستاها مانند حکیم آباد و علی آباد را پیگیری کنیم خواهیم دید که خواستار الحاق دوباره به شهرستان ری هستند.

یزدی خواه یادآور شد: اگر نیاز باشد می توانم امضای ۳۰ نماینده مجمع استان تهران را در خصوص الحاق نشدن فرودگاه امام خمینی(ره) به حوزه سرزمینی رباط کریم بگیرم و در اختیار مسئولان آن شهرستان ری قرار دهم.

بهره بردای کارخانه سیمان از کوه های بی بی شهربانو مصاداق کوه خواری نیست

نماینده مردم شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع بهره برداری کارخانه سیمان از کوه ها بی بی شهربانو اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان تهران از دهه ۳۰ نسبت به خرید و یا اجاره این کوه های اقدام کرده و مجوزهای لازم را دارد و به هیچ عنوان این مصداق کوه خواری نیست.

یزدی خواه با بیان اینکه کوه خواری یعنی فردی یا افرادی برای منافع شخصی اقدام به تخریت کوه کنند، بیان داشت: کارخانه سیمان تهران با مدیریت بنیاد مستضعفان سود حاصل از تولید و فروش سیمان را در قالب سبدهای کالا و سایر کمک ها به خود مردم باز می گرداند.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان تهران هم اکنون پنج هزار شغل پایدار در سه شیفت کاری ایجاد کرده و همچنین ۵۰ درصد سیمان مورد نیاز طرح های مختلف عمرانی استان تهران را تامین می کند.

یزدی خواه در خصوص انتقال کارخانه سیمان نیز بیان داشت: اول باید برای پنج هزار کارگر این کارخانه شغل پایدار ایجاد کرد و سپس مباحثی مانند انتقال آن را مطرح کرد.

استقلال مدیریت شهری شهرستان ری به سود مردم نخواهد بود

نماینده مردم شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد شورای مستقل شهرستان ری در کمیسیون های داخلی مجلس برای طرح در صحن علنی به صورت دقیق مورد کارشناسی قرار گرفته است، گفت: استقلال مدیریت شهری در ری به سود مردم نخواهد بود ولی باید هزینه های تحمیل مشکلات و معضلات پایتخت به این شهرستان تاریخی را باید بگیریم.

یزدی خواه با بیان اینکه شورای مستقل ری برای تامین درآمد اداره شهر باید اراضی کشاورزی را در جهت دریافت عوارض شهری به مسکونی تبدیل کند، افزود: متاسفانه شهرستان ری از ساخت و ساز و افزایش جمعیت مهاجر تجربه خوبی ندارد.

وی ابراز کرد: درآمدهای مدیریت مستقل شهرستان ری منوط به منطقه ۲۰(شهرری) می شود که به هیچ عنوان این منطقه توان پرداخت هزینه های سنگین شهر را ندارد و همچنین جدا شدن شهرری از تهران موجب کاهش قیمت املاک مردم نیز می شود.

یزدی خواه با اشاره به ایجاد خطوط مختلف مترو در شهرری، افزود: هم اکنون ایجاد هر کیلومتر مترو که شامل حفر تونل، ایجاد ایستگاه، ایمن سازی، انتقال برق، تهویه، خرید لوکوموتیو و واگن می شود در حدود یکهزار میلیارد تومان است که اگر شورایی مستقل باشد توان پرداخت این هزینه ها را نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: شهرستان ری به دلیل همجواری با کلان شهر تهران و انتقال مشکلات آن به ری در حال حاضر دچار مشکلات زیست محیطی، فرهنگ و اجتماعی است که باید هزینه های آن از سوی پایتخت تامین شود.

توسعه قبرستان در بهشت زهرا(س) را نخواهیم داشت

نماینده مردم شهرستان ری در ادامه با تاکید بر اینکه احداث قبرستان های جدید در غرب و شرق استان تهران باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، گفت: توسعه قبرستان را در سازمان بهشت زهرا(س) نخواهیم داشت.

یزدی خواه در خصوص الحاق ۳۰۰ هکتار زمین برای توسعه بهشت زهرا(س) بیان داشت: شهرداری تهران این زمین را برای توسعه بخش اداری و ساختمانی استفاده خواهد کرد و به دنبال توسعه قبرستان نیست.

شهرک صنعتی شمس آباد به خطوط ریلی کشور متصل می شود

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق کارآفرینان شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه ایجاد بسترهای حمل و نقل ارزان قیمت است، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته به زودی این شهرک به خطوط ریلی کشور متصل می شود.

یزدی خواه یادآور شد: اتصال شهرک صنعتی شمس آباد به خطوط ریلی موجب ایجاد کاهش هزینه های حمل و نقل، ترافیک، رفت و آمد راحت برای کارگران  و رضایتمندی تولیدکنندگان می شود.

وی در خصوص راه دسترسی شهرک شمس آباد به آزاد راه تهران ـ قم نیز گفت: این کار در جهت کاهش ترافیک صبحگاهی انجام می شود و کارهای عمرانی آن نیز آغاز شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

یزدی خواه با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ هزار نفر نیروی کار در شهرک صنعتی شمس آباد مشغول به کار هستند، گفت: اگر زیرساخت های لازم در این شهرک ایجاد شود ظرفیت اشتغال آن به ۱۰۰ نفر نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: احداث پست برق فشار قوی، انتقال آب از تصفیه خانه های تهران به شهرک صنعتی شمس آباد، ایجاد زیر ساخت های حمل و نقلی از جمله اقداماتی است که برای این شهرک در نظر گرفته ایم.

ایستگاه راه آهن تهران ـ مشهد به زودی در شهرری ایجاد می شود

یزدی خواه با اشاره به توافقات صورت گرفته با راه آهن عنوان کرد: ایستگاه راه آهن تهران ـ مشهد در جهت کاهش ترافیک میدان راه آهن و استفاده راحت مسافران از خطوط مترو به شهری منتقل می شود.

وی بیان داشت: جانمایی و طراحی ایستگاه انجام شده است و به زودی پس از احداث ایستگاه تمامی مسافرانی که می خواهند به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند از شهرری سوار قطار خواهند شد.

یزدی خواه خاطر نشان کرد: دسترسی راحت مسافران به خطوط مترو و ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای ساکنان شهرری را از محاسن این طرح عنوان کرد.

سه شهرک گلخانه ای در شهرستان ری احداث می شود

نماینده مردم شهرستان ری با بیان اینکه ری یک شهرستان کشاورزی و صنعتی است، گفت: توسعه کشاورزی نوین یکی از اولویت های اصلی ما است که در این حوزه سه شهرک گلخانه ای در آن احداث می شود.

یزدی خواه یادآور شد: شهرک های گلخانه ای شهرستان ری در مناطق بیجین، کلاغیه و کهریزک ایجاد خواهد شد تا شاهد اشتغال هزاران نفر در آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه تامین آب کشاورزی یکی از معضلات اصلی کشاورزان شهرستان ری است، گفت: مجوز ۲۵ میلیون متر مکعب آب کشاورزی از محل تصفیه خانه تهران گرفته شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و احیای قنوات را نیز از دیگر طرح ها برای توسعه کشاورزی در شهرستان ری عنوان کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرستان ری نماینده مجلس شورای اسلامی سید علی یزدی خواه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرستان ری نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی شهرستان ری نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان ری فرودگاه امام خمینی ره شهرک صنعتی شمس آباد مجلس شورای اسلامی کارخانه سیمان شهرستان ری شهرستان ری حوزه سرزمینی یزدی خواه شمس آباد رباط کریم هم اکنون هزینه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد ناحیه صنعتی جویم از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفت و در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری نیز مصوب شده است افزود: در این مدت استعلامات اصلی این ناحیه صنعتی اخذ و ناحیه صنعتی جویم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از برنامه‌های راهبردی این شرکت است گفت: باتوجه به اینکه شهرستان جویم از شهرستان‌های نوپای استان است، تمام تلاش خود را برای تسریع در راه اندازی ناحیه صنعتی بکارخواهیم بست.

او گفت: باراه اندازی ناحیه صنعتی جویم شاهد جذب سرمایه گذار، توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود. 

عظیمی با اشاره به اینکه برای راه اندازی ناحیه صنعتی، تامین زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز وجاده دسترسی از نیاز‌های اساسی است که بر اساس قانون باید توسط دستگاه‌های خدمات رسان تامین شود گفت:در راه اندازی این ناحیه صنعتی باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا، زیرساخت‌های آن به سرعت احداث شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:باتوجه به قرارگیری شهرستان جویم در محور ترانزیتی جنوب و موقعیت این ناحیه صنعتی در جوار این بزرگراه و همچنین ظرفیت‌های موجود در شهرستان بتوانیم شاهد تسریع در راه اندازی این ناحیه صنعتی و جذب سرمایه گذار باشیم.

در جلسه شورای اداری شهرستان جویم که به ریاست استاندار فارس برگزار شد مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی لارستان حداکثر ظرف مدت ۷ ماه نسبت به ایجاد مسیر دسترسی ناحیه صنعتی اقدام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز نسبت به اختصاص اعتبارات طرح اقدام کند.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین ۵ لیتر برثانیه آب بهمراه خط انتقال، تخصیص۷مگاوات برق از پست و اجرای خط انتقال برق، تامین ۵۰۰۰متر مکعب بر ساعت گاز و اجرای خط فیبر نوری تا ورودی ناحیه صنعتی جویم و تحویل و تحول و انتقال سند اراضی اقدامات لازم را انجام و بصورت هفتگی گزارش پیگیری اقدامات خود را به استانداری فارس اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت