Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@03:55:19 GMT

غرق شدن قایق حامل پناهجویان در آب‌های یونان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۷۴۸

غرق شدن قایق حامل پناهجویان در آب‌های یونان

رسانه‌ها از غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در آب‌های ساحلی یونان خبر دادند که تا به حال جسد سه نفر از آن‌ها پیدا شده است.

به گزارش مشرق؛ به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، یک قایق حامل پناهجویان با حدود ۵۰ سرنشین در آب های ساحلی یونان غرق شد و تا به حال جسد سه تن از آن ها یافت شده است.

گارد ساحلی یونان روز چهارشنبه ۱۲ مهاجر از جمله چند کودک را که قایق آن ها غرق شده بود نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قایق حامل مهاجران که پیش‌بینی می‌شود ۵۰ سرنشین داشته روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر در نزدیکی جزیره فولگاندروس غرق شده است.

نیروهای امدادی یونان اواخر روز سه‌شنبه پس از اطلاع از واژگونی قایق حامل پناهجویان در آب‌های این کشور، عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.

مقام‌های مسئول در یونان گفته‌اند که قایق حامل پناهجویان پس از بروز نقص فنی در موتور، دچار آب گرفتگی و غرق شده است. آن‌ها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که این قایق از ترکیه حرکت کرده و عازم ایتالیا بوده است. همچنان بسیاری از پناهجویان مفقود هستند.

این قایق غوطه ور حامل پناهجویان تقریبا هیچ تجهیزات نجاتی نداشته و به گزارش رسانه ها تنها دو نفر از بازماندگان جلیقه نجات به تن داشتند. اکثر نجات یافتگان تبعه عراقی بودند.

جزایر یونان در دریای اژه از سال ۲۰۱۵ مورد هجوم تعداد زیادی از پناهندگان قرار گرفته که تحت شرایط بد و غیر انسانی در اردوگاه هایی در این جزایر اسکان داده شده بودند.

این پناهندگان با قایق از ترکیه به این جزایر یونان می آمدند به امید اینکه زندگی بهتری در اروپا داشته باشند. تا پیش از احداث اردوگاه های جدید، پناهندگان در اردوگاه های مملو از جمعیت و با امکانات بسیار کم و در شرایط بسیار بدی در جزایر یونان زندگی می کردند،

یونان اخیرا اردوگاه های بسا امنیتی را برای اسکان پناهجویان احداث کرده است.

این اردوگاه های جدید با حصارهای سیم خاردار و مجهز به دوربین های نظارتی و دستگاه های اشعه ایکس برای بررسی های امنیتی و دروازه های مغناطیسی که شب ها بسته هستند تجهیز شده اند. این اردوگاه ها در مناطق دورافتاده‌ای احداث شده‌اند که آزادی تردد را برای پناهجویان بسیار محدود می کند.

یونان در کنار احداث این اردوگاه های محصور، اقدامات سختگیرانه ای را علیه مهاجران در پیش گرفته است. یونان چندین بار قایق های حامل مهاجران را به ترکیه بازگردانده است. این گونه اخراج های بدون تایید قبلی بر اساس قواعد بین‌المللی غیر قانونی تلقی می شود.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به‌دلیل مخالفت برخی اعضا حل‌ نشده باقی مانده است و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اتحادیه اروپا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت قایق حامل پناهجویان اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای در ایکس(توئیتر پیشین) اعلام کرده است که بعد از ظهر (به وقت صنعا)۳۰ آوریل، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت یک قایق سطحی بدون سرنشین (USV) را در مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در یمن منهدم کردند.

سنتکام در ادامه ادعای خود افزود: مشخص شد که قایق سطحی یک تهدید قریب الوقوع برای ایالات متحده، نیروهای ائتلاف و کشتی های تجاری در منطقه است. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

دو هفته پیش نیز، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در ایکس اعلام کرد که در ۱۶ آوریل بین ساعت ۱۰:۵۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت با دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یمن درگیر شدند و آن‌ها را سرنگون کردند.

سنتکام در ادامه ادعا کرده بود است که هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است و مشخص شد که پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

پیشتر نیز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که یک موشک بالستیک یمنی را منهدم کرده است. سنتکام ادعا کرد که نیروهای آمریکایی ساعت ۱ عصر روز پنجشنبه به وقت صنعا یک موشک بالستیک ضد کشتی یمنی را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده بود: گزارشی در خصوص آسیب جانی یا زیان مالی در کشتی‌های آمریکایی، کشتی‌های ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6093681

دیگر خبرها

  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد