Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:06:44 GMT

مولوی گرگیج بر حفظ وحدت مذاهب اسلامی تأکید کرد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۱۵۰۹

مولوی گرگیج بر حفظ وحدت مذاهب اسلامی تأکید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی گرگیج، امام جمعه سابق آزادشهر با انتشار بیانیه ای بر حفظ وحدت مذاهب اسلامی برای مقابله با تلاش صهیونیسم و استکبار جهانی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات و سخنرانی بنده در نمازجمعه اخیر آزادشهر موجب بروز برخی مواضع و همچنین ناراحتی علاقمندان اسلام و اهل بیت شد که در همان مقطع زمانی و بلافاصله هم واقعیت نظر خود را طرح و هم عذرخواهی و بارها تاکید کرده و می کنم که هم من و هم همه اهل سنت محب اهل بیت (ع) بوده و این محبت در مذهب ما از اصول اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان متاسفانه شاهد هستیم که برخی جریانات ضد دین مانند منافقین و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند که تا مدتی قبل کمر به تخریب بنده بسته بودند و مرا با الفاظ رکیک خطاب قرار می‌دادند حال به دفاع از من پرداختند و این حقیقت بر هیچ انسان عاقل و آزاده‌ای پوشیده نیست که هدف آنها دفاع از من و اسلام و اهل سنت نیست بلکه تلاش برای ایجاد و تعمیق اختلاف بین مذاهب اسلامی و ایجاد درگیری در داخل کشور است.

من همانند گذشته خود را از این جریانات و افراد جدا می دانم و به همه آحاد مردم و علاقمندان خود تاکید می کنم تحت تاثیر این جوسازی ها و فراخوان ها قرار نگیرند و اجازه بدهند در فضای مسالمت‌آمیز و آرام این اختلافات مرتفع شود و از علاقه‌مندان خود می خواهم از هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

حضور در نماز جمعه جزء فرایض دین مبین اسلام است و متکی به من و هیچ فرد دیگری نیست لذا از همه مردم مسلمان به ویژه اهل سنت منطقه دعوت می‌کنند در این فریضه دینی شرکت و حضور پررنگ داشته باشند.

کد خبر 5382694

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مولوی گرگیج وحدت شیعه و سنی ویروس کرونا بوشهر شب یلدا بارش باران آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف آتش سوزی واکسن کرونا عکس استانها ایلام قاسم سلیمانی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت و همگرایی جامعه اهل سنت و تشیع است که این مهم در آینده هم تقویت خواهد شد.

احسان کامرانی امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به نقش وحدت در ایجاد تمدن نوین اسلامی، عنوان کرد: استان هرمزگان از دیرباز تاکنون شاهد وحدت بی‌نظیری میان برادران اهل سنت و تشیع است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تمدن نوین اسلامی را افتخاری برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: مسلمانان تا قرن ششم و هفتم در جهان سرآمد و دارای تمدن نوینی بودند که ریشه اصلی آن موفقیت وحدت بود.

وی تاکید کرد: وحدت فقط این نیست که بر زبان جاری شود بلکه این جلسات و همایش‌ها و مناظراتی که برگزار می‌شود را می‌توان در راستای تقویت وحدت خلاصه کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود